worldclient op iis 6

Pagina: 1
Acties:

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
Hallo medetweakers.

sindskort heb ik mdaemon draaien op mijn server (win2003). Dit draait allemaal netjes en goed enzo. Ook wordt mijn antivirus van mdaemon netjes elke nacht geupdate en kan ik webadmin benaderen via iis (dit heb ik voor elkaar gekregen via de knowledge base van Alt-n)

maar nu wil ik ook mijn mail kunnen bekijken via het web.... hiervoor hebben ze een leuke tool in mdaemon zitten.

Alleen krijg ik deze met geen mogelijkheid aan de praat.... Op hun website staan ook hier een how-to voor, maar die is zo onduidelijk als maar kan en er klopt volgens mij niets van. linkje naar wazige how-to

voorbeeldje:

21 Open Web Service Extensions
22 Enable 'All Unknown ISAPI Extension' or Create a new one for WorldClient.DLL

en als topper

If you intend on using WebAdmin with IIS 6:

Create a virtual Web off of the WorldClient Web, named 'Admin' or
'WebAdmin'
Set home Directory to: x:\WebAdmin\HTML
add WebAdmin.Dll to line 17 & Possibly Line 23. (For WorldClient)

welke line 23???? :|

anyway... ik heb al gezocht naar een duidelijkere how-to en ik ben al aan 't instellen geweest, maar geen van bijden wou lukken.... plzzz help me!

pc | server | laptop | pda

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
heeft dan helemaal niemand hier een goede handleiding voor??

pc | server | laptop | pda

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:38
Ik draai zelf geen IIS, dus heb ook niet een concrete oplossing. Misschien dat je 't op het forum van ALT-N eens kan proberen?

Zelf had ik het eerst op poort 80 draaien, onder apache. Ik had worldclient op poort 3000 draaien (default), en een subdomein webmail.domein.ext via mod_proxy doorgemapt naar localhost:3000

Inmiddels heb ik het onder een eigen IP.

Andere optie die je ook zou kunnen doen, en waarmee je je probleem omzeilt:

- Zet https (poort 443) uit in IIS
- Laat worldclient op (bv) poort 3000 draaien, EN op poort 443 (SSL)
- Maak een vhost aan, webmail.domein.ext, die verwijst (bv door simpel html refresh paginatje) naar https://jouw_ip

Je hebt dan geen gek*t met IIS, en meteen een beveiligde verbinding tussen je browser en je webmail.