De zoektocht naar .. een zuivere 10 mbit switch

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Beste peoplez, ik ben er achter wat mijn studentenhuisnetwerk zo traag maakt: slechte kabels. Deze kabels zorgen ervoor dat een 100mbit signaal niet juist doorgegeven wordt, zodat je 10mbit moet forceren bij de netwerkkaartinstellingen om internet te laten werken op de studentenkamers. Geen probleem hoor, want dit is snel zat voor een goede internetverbinding :)

Zo zit het in elkaar:
Op de begane grond staat een kabelmodem, op de 1e verdieping een switch die nog net een 100mbit signaal kan doorgeven. Op de 2e verdieping is dit echter niet meer mogelijk door de kabels en staat er een router die een 10mbit signaal doorgeeft (gele letjes ipv oranje dus). Op 3e verdieping woon ik. Hier staat nu een switch die het signaal moet verdelen naar 2 PC's.

Het is niet mogelijk een switch op 10mbit te forceren, want dat bepaald tie zelf. Dit bepaald tie echter niet goed, want dit is de reden waarom het nu niet goed werkt.

=> Ik heb een 10mbit switch nodig die GEEN 100mbit aan kan! Raar maar waar ;(

Heeft iemand enig idee waar ik deze nog kan vinden, ik ben marktplaats, ebay, tweakers enz afgeweest.. maar nergens is een zuivere 10mbit switch te vinden. Enkel 10mbit HUB's of 10/100mbit switches, maar daar heb ik allemaal niks aan. Probeer aub geen commentaar te leveren op de belabberde situatie, daar kan ik niets aan veranderen helaas (huisbaas enzow). Focus = de 10mbit switch!

Iemand een ideetjeuh?
Thx tweakerzz :>

" Play the violent strings of my symphony "

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:57

Super_ik

haklust!

waarom geen 10 mbit hubje? of neem een manageble switch van cisco ofzo :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Symphony-X schreef op 04 november 2004 @ 20:53:
=> Ik heb een 10mbit switch nodig die GEEN 100mbit aan kan! Raar maar waar ;(
Wat is er mis met Vraag & Aanbod :?

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

Ik stik hier in de oude 10Mbit switches, allemaal professioneel spul wat ik ooit van bedrijven en instellingen heb gekregen. Volgens mij is dat goed te vinden 2e hands hoor :)

• Symphony-X
Yep daar heb ik ook gekeken!.. maar dit is echt een wanhoopspoging beste tweakerz. Een 10mbit switch.. is it out there?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Kost je twee uurtjes om de stekkertjes juist op de kabels te zetten en dan heb je wel 100Mbit

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
op het bedrijf waar ik werk gebruiken we nog steeds een paar 3com 1100's, 24 poorts 10mbit 3com switches. En die zijn volop verkrijgbaar volgens mij, zie ook hier bijvoorbeeld.
Daarnaast kun je een goede 100mbit switch managen, en per poort instellen op welke snelheid het moet lopen.
Symphony-X
... en staat er een router die een 10mbit signaal doorgeeft (gele letjes ipv oranje dus).
hoezo..."dus" :?

[ Voor 68% gewijzigd door 0siris op 04-11-2004 21:04 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Stoffel

Stoffel

Hier de onderste van bijvoorbeeld (bovenste is een hub). Die is nog manageble en alles.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/dikzak/georim.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Stoffel op 04-11-2004 21:01 ]

• Symphony-X
_-SToFFeL-_ schreef op 04 november 2004 @ 20:57:
Ik stik hier in de oude 10Mbit switches, allemaal professioneel spul wat ik ooit van bedrijven en instellingen heb gekregen. Volgens mij is dat goed te vinden 2e hands hoor :)
Aha! Dat lijkt me dan precies wat ik nodig heb.. Ik kan serieus niets dergelijks vinden op internet. Enkel 10/100mbit switches

- Verder wil ik geen dure configurable switch hoeven kopen om op 10mbit internet te hebben
- Nogmaals, ik kan niet kloten aan de kabels/stekkertjes. Is gewoonweg niet mogelijk, ik moet roeien met de riemen die ik heb

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
zodat je 10mbit moet forceren bij de netwerkkaartinstellingen om internet te laten werken
Waarom doe je dit niet overal?

• Symphony-X
Tsja Stoffel dat is een prachtig plaatje, maar ziet er allemaal nogmaals profi uit.. daar zal de prijs ook wel naar zijn terwijl ik dat allemaal niet nodig heb. Ik ben gewoon benieuwd of er een goedkoop 10mbit switchje ergens te vinden is. Niet meer, niet minder.

Thx for de replies though O-)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
oeps...

[ Voor 99% gewijzigd door 0siris op 04-11-2004 21:04 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Symphony-X
GlowMouse schreef op 04 november 2004 @ 21:02:
[...]

Waarom doe je dit niet overal?
Dat doe ik ook.. Maar ik kan de switch niet forceren. Die werkt standaard op 100mbit en hoe je het ook wend of keert; hij werkt niet goed in het netwerk. De PC's die eraan hangen krijgen vrijwel geen signaal door. Let op: de focus = 10mbit switch, niet de discussie hoe het beter zou kunnen/moeten enz... aub.

• AceRimmer
  • Laatst online: 21:24

AceRimmer

What a guy...

Binnenkort HCC dagen, daar zijn ze vast wel te krijgen (oud profi spul voor weinig).

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• Stoffel

Stoffel

Symphony-X schreef op 04 november 2004 @ 21:03:
Tsja Stoffel dat is een prachtig plaatje, maar ziet er allemaal nogmaals profi uit.. daar zal de prijs ook wel naar zijn terwijl ik dat allemaal niet nodig heb. Ik ben gewoon benieuwd of er een goedkoop 10mbit switchje ergens te vinden is. Niet meer, niet minder.

Thx for de replies though O-)
Ik weet niet wat jij denkt dat zoiets nog op moet brengen, maar het "Gekregen" in mijn post zou je toch wel iets moeten zeggen. Ik weet niet waar je woont, en dit is geen vraag en aanbod sowieso, maar waarschijnlijk kost het je meer om hem bij jou te krijgen dan ik er voor hoef te hebben.

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

Bjorker

Cadillacs rule!

Kijk eens hier bij inkoopacties. http://inkoopacties.net/ia/k7jkn00s
Maar zat 2ehands professioneel 10Mbit spul voor zo'n 20-30 euro.
Daar moet wel iets bijzitten voor jou.

Nope

• Super_ik
  • Laatst online: 16:57

Super_ik

haklust!

mn electroboer gooit ze gewoon weg als hij ze binnekrijgt. staan altijd hele stapels voor een euro per stuk. en wat is er mis met een hub?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 16:20
10Mbit spul is prima te krijgen.

Van 3com is bv de hele 1100 serie 10Mbit, en dat koop je zoals gezegd voor 20-50 eur als je geluk hebt al...

• Symphony-X
Super_ik schreef op 04 november 2004 @ 21:14:
mn electroboer gooit ze gewoon weg als hij ze binnekrijgt. staan altijd hele stapels voor een euro per stuk. en wat is er mis met een hub?
Een HUB verdeeld het signaal toch, terwijl een switch het signaal even sterk vaar de aangesloten PC's stuurt..?

• Symphony-X
Dank voor de reacties, zit veel nuttigs tussen O+

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 16:20
Symphony-X schreef op 04 november 2004 @ 21:17:
[...]

Een HUB verdeeld het signaal toch, terwijl een switch het signaal even sterk vaar de aangesloten PC's stuurt..?
Lees de faq van dit subforum eens:

FAQ Network Troubleshooting

btw:
Link 3Com 24 prt 10mbit, 35 eur @ speurders.nl

Link naar zooi hits op 3com 1100 @ marktplaats

[ Voor 46% gewijzigd door DJSmiley op 04-11-2004 21:20 ]

• Stoffel

Stoffel

Symphony-X schreef op 04 november 2004 @ 21:17:
[...]

Een hub is een multiport repeater, d.w.z een hub doet niks actiefs, behalve het versterken van het signaal. Een switch daarintegen bouwt een tabel met mac-adressen van pc's en andere apparaten op, zodat pakketjes bedoeld voor een bepaald apparaat niet naar alle andere apparaten worden gestuurd. Dit om onder andere collisions te voorkomen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Symphony-X schreef op 04 november 2004 @ 20:57:
[...]

Yep daar heb ik ook gekeken!.. maar dit is echt een wanhoopspoging beste tweakerz. Een 10mbit switch.. is it out there?
wat ik bedoelde is dat je beter daar een advertentie had kunnen zetten dan dat hier in een topic te doen |:(

Verwijderd

Zie Erkens. Dit is toch echt geen V&A of marktplaats ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.