Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo Mensen,
Iemand vertelde mij dat je je mobiele telefoonabonnemneten in princiepe gewoon kan downgraden of zelfs opzeggen binnen de contract periode. Dit omdat het geen wettelijke contracten zijn. Maar ja, ik weet niet of ik dit wel moet geloven.
Wie weet hier meer van of heeft er ervaringen mee?

Verwijderd

Geen wettelijke contracten? Onzin natuurlijk.

Bij KPN en Orange kan je binnen je contract, onder bepaalde voorwaarden, downgraden. Bij Vodafone kan het met de oude abonnementen (van voor begin augustus). Bij Telfort of T-Mobile is het onmogelijk.

Binnen je contract opzeggen kan altijd, mits je de rest van de abonnementskosten in 1 keer voldoet. Anders moet je hopen op een wijziging van de tarieven of de algemene voorwaarden. Als die wijziging ook voor jou geldt mag je altijd opzeggen. Maar de laatste tijd gelden die wijzigingen alleen nog maar voor nieuwe klanten die na de wijziging worden aangesloten. Oude klanten behouden dan hun oude tarieven en voorwaarden.

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Dat dacht ik al ik vond het al raar. Want dan zou iedereen een duur abonnement nemen met een mooie telefoon en hem daarna downgraden. Dus het leek me al groote onzin.