Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CCFL aan is geluid zachter?

Pagina: 1
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik stuitte vandaag op een nogal apart 'probleem'.
Als ik mijn CCFL aanzet (gewoon een simpele 12V-Schaklaar-Inverter-0V schakeling) gaat m'n geluid plotseling zachter?
Ik heb dit eigenlijk nog nooit eerder opgemerkt (ccfl zit er toch al meer dan een jaar in) en het is nu echt overduidelijk, het volume halveert bijna.

Ik heb MBM even aangezet om te kijken of m'n voltages inzakken oid bij het inschakelen van m'n CCFL maar hier veranderd niks aan.

Op zich is het niet echt een probleem aangezien de ccfl toch bijna nooit aanstaat maar ik zoek eigenlijk een verklaring voor dit fenomeen (dat beetje EM straling kan het niet zijn toch?.. dan zou ik er ook al eerder wat van moeten hebben vernomen lijkt me).

Iemand een idee?

• Fox2
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06 19:47

Fox2

Spanning!

Klinkt wel apart ja... Heb je al enig idee of het aan de geluidskaart of aan de speakers ligt? Of zou het de software zijn? :)

• Cheezus
  • Nu online
Fox2 schreef op 04 november 2004 @ 20:22:
Klinkt wel apart ja... Heb je al enig idee of het aan de geluidskaart of aan de speakers ligt? Of zou het de software zijn? :)
De speakers kunnen het niet zijn (zit aangesloten op een versterker, de lineout wordt dus gewoon minder). De software lijkt me ook sterk, ik bedoel, wie gaat er nou in de software 'If CCFL=1 set volume 1/2' zetten :P

Het lijkt me dus aan de 'geluidskaart' liggen, ik gebruik het onboard geluid van m'n MSI K7N2G (nvidia soundstorm dus).

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je hebt niet perongeluk een geluids-gestuurde CCFL, een met een line-aansluiting ipv een mic?

• Cheezus
  • Nu online
_XipHiaS_ schreef op 04 november 2004 @ 20:31:
Je hebt niet perongeluk een geluids-gestuurde CCFL, een met een line-aansluiting ipv een mic?
Nee, het is een simpele ccfl, ik schakel alleen de 12V op de inverter aan/uit en volgens MBM veranderd er niks aan de 12V lijn.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
primusz schreef op 04 november 2004 @ 20:33:
[...]

Nee, het is een simpele ccfl, ik schakel alleen de 12V op de inverter aan/uit en volgens MBM veranderd er niks aan de 12V lijn.
Liggen de hoogspanningslijntjes vanuit de inverter naar de CCFL misschien dicht bij je audiokaart of daarop aangesloten bekabeling, CD-audio bijv. die zijn vaak brak afgeschermd? (En tegenwoordig eigenlijk ook niet meer echt nodig meestal).

[ Voor 7% gewijzigd door _XipHiaS_ op 04-11-2004 20:42 ]

• Cheezus
  • Nu online
_XipHiaS_ schreef op 04 november 2004 @ 20:35:
Liggen de hoogspanningslijntjes vanuit de inverter naar de CCFL misschien dicht bij je audiokaart of daarop aangesloten bekabeling, CD-audio bijv. die zijn vaak brak afgeschermd? (En tegenwoordig eigenlijk ook niet meer echt nodig meestal).
De inverter zit onder de CD-RW en de CCFL zit onder een dwarsbalk (ter hoogte van de voeding), daar lopen de draden ook langs. De CD-audio kabels lopen daar niet langs en ik speelde bovendie gewoon MP3 af.

Het 'probleem' is nu trouwens over. Als ik nu met m'n schakelaar switch is alles weer gewoon en merk je dus niks behalve dat de ccfl aan/uit gaat.

Ik snap er eigenlijk niks van :D

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 09:04

Meneer iCy

swarma

ik had ook zoiets vaags me geluidskaart ging piepen als ik de inverter aan het stroom hangde inverter verplaats geen problemen meer :P

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Cheezus
  • Nu online
iCeWiRe schreef op 05 november 2004 @ 07:22:
ik had ook zoiets vaags me geluidskaart ging piepen als ik de inverter aan het stroom hangde inverter verplaats geen problemen meer :P
Dan hoorde je waarschijnlijk de frequentie van de inverter over je speakers. Je had die inverter zeker erg dicht bij de geluidskaart hangen?

Die van mij zit ver van m'n geluidskaart en het ging ook over zonder dat ik er iets aan heb gedaan :?
Pagina: 1