het spijt me dat ik dit nog eens vraag.
Ik heb al enkele uurtjes op dit forum rondgegekeken maar heb geen duidelijke (althans niet voor mij want ik ben een echte leek) manier gevonden over hoe ik mijn splinternieuwe speedtouch modem op mijn Medion Wireless Router (van Aldi) moet aansluiten.
Kan iemand mij eens een totaal voorbeeld doorsturen.
Mijn draadloos netwerk heeft daarvoor altijd gewerkt met een Aztech modem en dat werkte perfect.
Waarschijnlijk omdat er nu 2 routers achter elkaar staan dat dit niet meer werkt, als ik goed gelezen heb .
Ik ben nu ten einde raad en heb er al vele uren achter gezocht en heb al veel goesting gehad om die speedtouch weg te doen. Ik krijg deze maar niet ingesteld.
Netwerk:
2 pc's (waarvan 1 laptop en beide met XP Home Edition) met usb wireless adapters
Ze staan beide ingesteld om ip te verkrijgen via DHCP
Wireless Medion Router heb ik geconfigureerd als Bridge en niet als Router
ip adres van Medion = 10.0.0.100 = DHCP geactiveerd
ip laptop = 10.0.0.101 en standaardgateway 10.0.0.138 en subnetmask = 255.255.255.0
van pc is dit hetzelfde behalve dan ip = 10.0.0.102
Speedtouch = 10.0.0.138,dhcp niet geactiveerd
connectie via PPOE bij SKYNET in België
Moet speedtouch gekoppeld worden aan Medion Wireless router via Crossed Cable?
Kan iemand mij helpen aub? Ik zou u eeuwig dankbaar zijn
Van poortforwarding enz... snap ik echt niet veel dus gelieve mij een duidelijk stappenvoorbeeld door te sturen dan aub....
Ik heb al enkele uurtjes op dit forum rondgegekeken maar heb geen duidelijke (althans niet voor mij want ik ben een echte leek) manier gevonden over hoe ik mijn splinternieuwe speedtouch modem op mijn Medion Wireless Router (van Aldi) moet aansluiten.
Kan iemand mij eens een totaal voorbeeld doorsturen.
Mijn draadloos netwerk heeft daarvoor altijd gewerkt met een Aztech modem en dat werkte perfect.
Waarschijnlijk omdat er nu 2 routers achter elkaar staan dat dit niet meer werkt, als ik goed gelezen heb .
Ik ben nu ten einde raad en heb er al vele uren achter gezocht en heb al veel goesting gehad om die speedtouch weg te doen. Ik krijg deze maar niet ingesteld.
Netwerk:
2 pc's (waarvan 1 laptop en beide met XP Home Edition) met usb wireless adapters
Ze staan beide ingesteld om ip te verkrijgen via DHCP
Wireless Medion Router heb ik geconfigureerd als Bridge en niet als Router
ip adres van Medion = 10.0.0.100 = DHCP geactiveerd
ip laptop = 10.0.0.101 en standaardgateway 10.0.0.138 en subnetmask = 255.255.255.0
van pc is dit hetzelfde behalve dan ip = 10.0.0.102
Speedtouch = 10.0.0.138,dhcp niet geactiveerd
connectie via PPOE bij SKYNET in België
Moet speedtouch gekoppeld worden aan Medion Wireless router via Crossed Cable?
Kan iemand mij helpen aub? Ik zou u eeuwig dankbaar zijn
Van poortforwarding enz... snap ik echt niet veel dus gelieve mij een duidelijk stappenvoorbeeld door te sturen dan aub....