Help...ik weet het niet meer met the phonehouse!?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 03:24
Zoals het topic al zegt, al meer dan een jaar lang ellende met ze en ik hoop dat iemand n.a.v. het mailtje dat ik naar een manager van the phonehouse heb verstuurd mij misschien kan helpen wat nu te doen...

Sorry voor al het leeswerk!!!!

Geachte Kitty Kwakman,

Ja, dit wordt geen formele email, ik heb ook geen flauw idee waar ik moet beginnen, maar er is mij 1 ding zeker; zo'n slechte organisatie heb ik nog nooit meegemaakt. Zo dat is er uit.

Laat ik beginnen bij de aankoop. Toendertijd heb ik een p800 icm een 2jarig telfort abbonement afgesloten bij jullie filiaal in Groningen. Het toestel was een showmodel en er moest 160 euro bij worden betaald. Ook heb ik er een verzekering bij afgesloten.

Na een week of 2 waren er al de eerste problemen. Zodra ik iemand probeerde te bellen wou dit wel, maar ik hoorde geen toon. Dus niet over het toestel in gesprek is of gewoon over ging. Dit werd steeds erger en ben daarom ook terug gegaan.

Na 3 keer mijn toestel opgestuurd te hebben gehad, kreeg ik hem weer terug, maar ook nu nog steeds zonder resultaat. Nog steeds hetzelfde probleem.

Daarna werd besloten om het toestel om te ruilen voor een ander toestel. En wat ik merkwaardig vind, maar toch bij o.a. jullie en nog een aantal andere telefoon zaken, is dat er in principe nooit een nieuw toestel voor terug komt, maar altijd een showmodel, of een test model.

Na mijn 2e toestel te hebben gekregen gebeurde ook hier het onmogelijke. Weer hetzelfde probleem. Het toestel was nauwelijks gebruikt, er was totaal geen software op geinstalleerd en er was zelfs nog geen telefoon lijst aanwezig. Ook toen is het toestel weer opgestuurd. Nogmaals 3 keer. Ook na deze 3 keer is er geen verbetering in gekomen.

Er werd mij een nieuw toestel aangeboden, maar wilde men toen ik in de winkel kwam niet eens leveren. Dit omdat het toestel in een dusdanig slechte staat was dat beide partijen niet accoord zouden staan. Lees dusdanig slechte staat: Krassen op het display e.d.

Na een tijd met een leentoestel rond te hebben gelopen met nog niet eens een trilfunctie ben ik na heel wat keren bellen uiteindelijk zover gekomen dat er een nieuw toestel klaar lag.

Dit vierde en laatste toestel heeft het toen een maand of 5/6 volgehouden, maar ook na die 6 maand waren er problemen.

We zitten nu dus in totaal meer dan een jaar verder en van dat jaar heb ik 5 maanden normaal kunnen bellen.
Elke maand betaal ik 30+6 euro aan telfort + het aankoopbedrag van 160 euro.
In totaal heb ik een keer of 15 naar de klantenservice gebeld en daar minimaal wel een uur of 4 mee aan de lijn gehangen. Hierbij stond ik soms 30 minuten in de wacht. Waarna ik met een heel klein sorrytje te horen kreeg dat het nogal druk was!?!? ASOCIAAL!!!
Tevens ook al een keer of 30 naar Phonehouse Groningen gebeld. Ook hierbij denk ik toch wel een uur of 4 aan de lijn te hebben gehangen.
De keren dat ik naar de winkel weest, een keer of 20, hierbij opgeteld mag ik toch hopen dat u wel van plan bent aan de situatie iets te gaan doen.

De huidige stand van zaken is dus dat ik nu nog steeds een p800 heb, niet functionerend en er al 2 weken een p900 voor me geregeld zou gaan worden. Die moet volgens Sander, de manager van het filiaal in Groningen binnenkort gaan komen. Onduidelijk is waar dit toestel nu is...

Oftewel ik zit nu met een p800 die soms de neiging heeft een ander nummer te bellen dan dat een contact persoon heeft, waardoor ik de verkeerde persoon aan de lijn krijg, die regelmatig een pieptoon geeft ipv een gesprek aan neemt. Die tevens ook nog af en toe vast loopt en dan zo nu en dan nog eens niet wil over gaan.

En dan moet de p900 er wel een keer aan komen, meer was er niet te doen.

Misschien ook nog leuk om te vermelden, de klantenservice heeft mij nu 5 keer verteld dat filiaal Groningen me zou bellen, 5 keer heeft Sander hier contact over gehad en bleek dit totale onzin te zijn geweest. Daardoor heb ik een keer of wat voor niks met dan wel het filiaal dan wel de klantenservice gebeld. Ook heb ik een referentie nummer gekregen, waarmee ik volgens de klantenservice naar de winkel toe kan gaan om eventueel wat terug te krijgen van mijn abbonement. Volgens de winkel totaal niet waar en mocht ik toch komen dan gaan zij de klantenservice zelf bellen. Oftewel een communicatie van 0,0!!!

Ik vind dat dit nu echt eens afgelopen moet zijn. Al eerder heb ik u een bericht gestuurd, met als antwoord dat het allemaal wel goed zou komen.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:35

Whuzz

Dodgeball!

Heh, hoe vrolijk word je er van als ik zeg dat mijn P900 dat probleem met het niet horen van die 'bel toon' ook heeft en dit een min of meer bekende bug is? De kans dat jouw 'nieuwe' P900 straks dus hetzelfde euvel heeft is zeer aanwezig...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Dan "eis" ik een s700i of iets wat wel werkt, desnoods blijf ik dag en nacht in die winkel rond hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Zo'n slechte service vind ik het ook weer niet als ze al drie keer je phone hebben omgeruild. Dat er wat aan hun communication skills verbeterd kan worden, ben ik geheel met je eens.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Ten eerste zijn ze dat verplicht in hun AV
Ten tweede is 3 keer in meer dan een jaar tijd nou ook weer niet geweldig. Telkens een "showmodel" die ik ook pas kreeg na een keertje of 10 bellen.
Eigenlijk heb ik dus 5 maanden voor niks betaald...maarja ik hoop dat iemand nog wat (juridische) tips heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
nickpma schreef op 04 november 2004 @ 19:33:
Eigenlijk heb ik dus 5 maanden voor niks betaald...maarja ik hoop dat iemand nog wat (juridische) tips heeft
Steek wat tijd in een nette zakelijke brief (in tegenstelling tot bovenstaande e-mail) waarin je een termijn stelt. Stuur deze aangetekend op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:42

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik zelf heb ook niet zulke goede ervaringen met the phonehouse.

Ik had een Motorola V525 waarvan het keypad niet goed in het toestel zat, waardoor de toetsen tegen het scherm kwamen, met als gevolg dus afdrukken van de toetsen in het scherm.

Ik heb 'm toen op laten sturen, en na drie weken kwam 'ie ongerepareerd terug. Toen gelijk maar weer laten opsturen waarna ik niets meer heb gehoord. Na 7 weken ben ik maar eens langs gegaan en wat bleek: Het toestel lag al 3 weken klaar! Ze hadden wel gebeld, maar toen werd er niet opgenomen, dus dan bel je niet nog een keer ofzo, of stuur je een brief. |:(

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Die ervaringen hebben er wel meer en dat ligt net zo goed aan Dynafix als aan The Phonehouse.
Voor mijn P900 had ik een S55 waarvan (uiteraard, want dat doen ze allemaal) de 2-toets afbrak. Ding is 2 keer ongerepareerd teruggekomen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 14:51

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Realiseer je je wel dan Kitty Kwakman gewoon de directeur van PhoneHouse Nederlands is?
Whuzz schreef op 04 november 2004 @ 22:25:
Die ervaringen hebben er wel meer en dat ligt net zo goed aan Dynafix als aan The Phonehouse.
Voor mijn P900 had ik een S55 waarvan (uiteraard, want dat doen ze allemaal) de 2-toets afbrak. Ding is 2 keer ongerepareerd teruggekomen :X
Dynafix is zeker niet echt een topbedrijf, maar dit is toch echt de oorzaak van slechte managment van TelePlan die de repaircenter van Siemens in Zoetermeer heeft overgenomen.

Momenteel is Siemens en K*T, maarja wat doe je er aan. Dat is de enige plek waar je Siemens kan laten repareren. En bellen heeft toch geen zin. Je bent geheel afhankelijk van dat stelletje klootzakken daar. En ze naaien niet alleen de klant, wat dacht je van de winkeliers? die willen dit ook niet hóór.

[ Voor 85% gewijzigd door Ginz op 04-11-2004 22:31 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

nickpma schreef op 04 november 2004 @ 19:33:
Ten eerste zijn ze dat verplicht in hun AV
Huh? wat bedoel je daarmee?
Ten tweede is 3 keer in meer dan een jaar tijd nou ook weer niet geweldig. Telkens een "showmodel" die ik ook pas kreeg na een keertje of 10 bellen.
Hoe weet jij dat het showmodelen zijn?
Dat maakt niet uit? Dat jij geen toestel heb, dat ligt niet aan Telfort.
Als jou televisie kapot is, of je auto? betaal jij je kabelabonnement of wegenbelasting ook niet meer?

edit:

Volgens mij liep hier al een topic over: P800 Phonehouse Probleem

[ Voor 9% gewijzigd door Ginz op 04-11-2004 22:38 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
[quote]Ginz schreef op 04 november 2004 @ 22:35:
[...]

Huh? wat bedoel je daarmee?

Dat in de AV van de phonehouse staat dat bij een niet deugelijk produkt deze 3 keer ter reperatie aangeboden moet worden, indien dat niet lukt is vervaning van het toestel of het opzeggen van het contract de laatste oplossing.
maar dat moeten ze dus ook doen...

[...]

Hoe weet jij dat het showmodelen zijn?

Dat hebben ze me zelf verteld, staat ook in de AV...er moet een ander toestel komen, er staat in de AV niet het woord nieuw, dit zullen ze dan ook zeker niet doen!!!

[...]

Dat maakt niet uit? Dat jij geen toestel heb, dat ligt niet aan Telfort.
Als jou televisie kapot is, of je auto? betaal jij je kabelabonnement of wegenbelasting ook niet meer?

Ik weet dat het niet aan Telfort ligt, kan dus ook niet, niet gaan betalen...
Phonehouse moet dit oplossen

b.t.w. Kitty is managing director...ja dat is hoog, maar ze staat niet voor niets op de site wanneer er zulke problemen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Ginz schreef op 04 november 2004 @ 22:26:
Dynafix is zeker niet echt een topbedrijf, maar dit is toch echt de oorzaak van slechte managment van TelePlan die de repaircenter van Siemens in Zoetermeer heeft overgenomen.
Da's nogal een understatement. Doe voor de grap maar eens een search op Dynafix... en dan gaat het écht niet alleen om Siemens-toestellen.
Ik heb werkelijk nog NOOIT een positieve ervaring met Dynafix gehad of er van iemand anders een gehoord. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nou ik heb anders zeer, maar dan ook zeer veel ervaringen met Dynafix. Met alle merken en types. Maar ik moet toch echt concluderen van Dynafix een slechte, maar één van de betere repair centers is van Nederland.

Onthou wel dat je misschien wel alles naar Dynafix stuur, maar Dynafix de helft weer doorstuurt omdat Dynafix niet voor elke reparatie een licentie beschikt.

Ze mogen namelijk helemaal geen enkele Siemens, Motorola, Philips en NEC reparaties doen. die moeten ze gewoon weer doorsturen naar de daarvoor bestemde, gelicenseerde bedrijven.

Aangezien dit voor een detailist zowat niet mogelijk is om te bekijken, zullen veel bedrijven al hun defecte toestellen terug sturen naar Dynafix. En vanaf daar zal Dynafix, indien nodig doorsturen. Zoals in jouw geval naar Zoetermeer. Want daar is het enige licenseerde Siemens reparatie bedrijf van héél nederland. En aangezien die hun zaakjes niet op orde hebben, worden Dynafix en de verkoper daar de dupe van.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Vandaag belden ze me om 10 uur vanochtend op met GOED NIEUWS!!!

YES

de brief was gelezen en ik krijg nu 2 maanden abbo kosten terug en mijn telefoon kan ik inleveren en dan wordt er per koerier een p900 geleverd...perfect!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

En nou ben ik benieuwd of deze ook fatsoenlijk werkt, waar Whuzz al voor waarschuwde 8)7

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/â–ŒBeesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

En wat heeft de consument daar allemaal mee te maken? Niets. En wat heeft de retailer er mee te maken dat Dynafix de zooi doorstuurt? Ook niets.

Voor de consument is The Phonehouse gewoon aansprakelijk. Als Dynafix het toestel door een nijlpaard laat opeten (of wat ze er dan ook mee doen), is dat niet het probleem van de klant, dat is het probleem van Dynafix en The Phonehouse, en die moeten dat onderling oplossen, zonder dat de klant daar de dupe van wordt. En als blijkt dat Synafix systematisch de boel verprutst, dan moet Phonehouse daar wat aan doen.
Hetzelfde geld voor Dynafix. Als dat siemens-reparatie-centrum zijn zaakjes niet op orde heeft, dan is het aan Dynafix om hen daar op aan te spreken en contact op te nemen met Siemens en te melden dan een van hun gelicenceerde reparatie centrum hun goede naam te grabbel gooit. Doet Dynafix dan niet, dan is dat gewoon een slechte zaak. The Phonehouse heeft daar op haar beurt last van en die moet dan dus Dynafix aanspreken dat de telefoons die ze er naar opsturen te laat/niet/niet gerepareerd terug komen, maar niet tegen de klant gaan mekkeren dat ze er niets aan kunnen doen, omdat dat Dynafix de boel verprutst, die op haar beurt weer naar een reparatie centrum wijst. Allemaal bullshit.

Overigens, moet je voor de grap eens kijken welke weg mijn S55 tot 2 maal toe bewandelde:
Ik lever hem in bij Phonehouse, die maken een notitie en sturen hem op naar Dynafix. Daar word ie ontvangen en doorgestuurd naar het reparatie-centrum. Daar wordt het toestel niet gerepareerd, maar terug gestuurd. (terwijl het gewoon om een ZICHTBAAR gebrek ging, de 2 toets viel er gewoon uit, kun je moeilijk over het hoofd zien lijkt me.) Bij Dynafix ontvangen ze het toestel en sturen dat kennelijk zonder te controleren (zonder er überhaupt naar te kijken, echt controleren was niet eens nodig geweest, elke debiel kon zo zien wat er mis was) terug naar The Phonehouse. Phonehouse belt vervolgens zonder het toestel eerst te controleren mij op en meld dat mijn toestel gerepareerd is. Ik kom in die winkel en zien nog VOOR de verkoper het toestel uit het zakje heeft gehaald al dat hij nog steeds stuk is (zo overduidelijk is het dus...).
Ga me nou niet vertellen dat het toevallig allemaal aan dat Siemens-repair centrum ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Ginz schreef op 05 november 2004 @ 00:51:
Nou ik heb anders zeer, maar dan ook zeer veel ervaringen met Dynafix. Met alle merken en types. Maar ik moet toch echt concluderen van Dynafix een slechte, maar één van de betere repair centers is van Nederland.
Wat een rare conclusie, een slechte maar een van de betere? :?
Ik weet niet of je goed hebt gelezen wat Ginz allemaal daar zegt, wat allemaal goed onderbouwd is, maar het komt er kort op neer dat de retailer en de consument daar wel degelijk wat te maken mee hebben, als Dynafix het doorstuurt naar een gecertificeerd bedrijf die zijn zaakjes niet op orde heeft. Retailer en consument zijn dan uiteindelijk de dupe, toch? ;)
Whuzz schreef op 05 november 2004 @ 16:15:

... als blijkt dat Synafix systematisch ...
Dynafix of bedoel je een ander bedrijf? :?

[ Voor 54% gewijzigd door Le0032 op 05-11-2004 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Le0032 schreef op 05 november 2004 @ 16:15:
Ik weet niet of je goed hebt gelezen wat Ginz allemaal daar zegt, wat allemaal goed onderbouwd is, maar het komt er kort op neer dat de retailer en de consument daar wel degelijk wat te maken mee hebben, als Dynafix het doorstuurt naar een gecertificeerd bedrijf die zijn zaakjes niet op orde heeft. Retailer en consument zijn dan uiteindelijk de dupe, toch? ;)
Ik had prima gelezen wat Ginz schreef, jij hebt alleen niet begrepen wat ik schreef.
Natuurlijk heeft de consument er mee te maken uiteindelijk, maar dat is dus precies zoals het niet hoort. Wat Dynafix/Siemens repair center allemaal doet is helemaal geen zaak van de consument. Die heeft er dus niets 'mee te maken'. (snap je hem nu?)
De consument heeft alleen met The Phonehouse te maken en die heeft dus maar te zorgen dat het soepel verloopt. Doet het dat niet, dan moet Phonehouse niet wijzen naar Dynafix, want dat is een zaak tussen Phonehouse en Dynafix en niet tussen klant en Dynafix. Als Dynafix het verprutst, moet Phonehouse dat met hun oplossen en niet de klant.
Dynafix of bedoel je een ander bedrijf? :?
Nee, ik bedoel echt Synafix. Dat is een bedrijf dat Nijlpaardenvoer maakt van afgedankte GSM's. Vooral degenen met waterschade zijn hier erg voor geschikt. Je kunt ze vinden op de volgende adressen:

www.synafix.nl/nijlpaardenvoer
www.typo.com
www.miereNneuker.nl

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Nee, ik bedoel echt Synafix. Dat is een bedrijf dat Nijlpaardenvoer maakt van afgedankte GSM's. Vooral degenen met waterschade zijn hier erg voor geschikt. Je kunt ze vinden op de volgende adressen:

www.typo.com
www.miereNneuker.nl
Ik doe de suggestie dat je wat minder hoog van de toren blaast met dit soort falikant agressieve stellingen... Sorry maar wie kan je na zo'n post nog serieus nemen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:55

Yucko

One clown to rule them all !

Whuzz schreef op 05 november 2004 @ 17:57:

[...]

www.typo.com
www.miereNneuker.nl

|:(
:D Whahaha, lol _/-\o_

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
om maar weer eens mijn probleem topic uit de sloot te halen :S

ik zou dus een p900 krijgen, die kreeg ik :(

kom thuis, doe de doos open, BATTERIJ mist, en nog een paar andere dingen!!!

bellen, mailen etc, zou er een andere vandaag komen tussen 5 en 6, ik sta er van kwart voor tot kwart over 6, maar niks nakkes nada.

DIT IS MIJ BELOOFD DOOR DE MANAGER VAN de PHONEHOUSE, om 3 uur vanmiddag!?!?!

WAT EEN KLOTE BEDRIJF!!!!!!!!!!!!

kan ik dan niks doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 19:24
Ik snap best dat je ontevreden bent, maar temper je toon eens even flink ajb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
ok ok, ik zal geen k***e meer zeggen...

stom bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
klein schopje...

weet iemand advies misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:13
Nee maar is het niet gewoon je simkaart??? die het probleem geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
zat ik ook aan te denken toen met die p800...maar met leentoestel is het goed :S enne na die p800 wissel was het ook een maand of wat goed, heeel vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:34

Dentheman

Zie signature

RSD1982 schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:47:
Nee maar is het niet gewoon je simkaart??? die het probleem geeft
Als er geen batterij inzit zal z'n simkaart niet 't probleem zijn :+

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128299

Ik nam het hele zootje mee naar die winkel en ging daar net zo lang staan zeiken (wel doen als het lekker druk is) tot ze ter plekke een andere oplossing verzinnen.
Laat ze maar een nieuwe pakken uit het magazijn.

Ik heb het zelf ook aan de hand gehad en vertrok uit de winkel met een spinternieuwe P900 waar ik tot nu toe geen enkel probleem mee he gehad.

Kwestie van volhouden |:(
Pagina: 1