SM-Buscontroller met SiS chipset?

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey,

Ik weet wat de modjes nu denken; weer een vraag over die bloody SM-buscontroller. Ja ik snap dat jullie dat denken, aangezien ik via de search heel veel topics over dit onderwerp vond.
De oplossingen die ik in die topics vond heb ik allemaal al geprobeerd, namelijk:
- op de website van m'n mobo fabrikant kijken voor nieuwe updates -> niets gevonden
- mijn mobo-cd erin duwen en opnieuw installeren -> gedaan, maar ik heb alleen agp en geluid drivers op die cd staan
- intel chipset drivers downloaden -> gedaan, haalt niets uit want ik mag het niet installeren omdat ik een SiS 745 chipset heb... geen intel chipset..

Ik heb dus GoT search gebruikt en Google, maar ik kom er niet uit!

Mijn systeem specs:

ECS K7S6A mobo
AMD 1800+
Windows XP SP2

Iemand enig idee?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wat is het precieze probleem nou?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Peedy
Haha zo druk bezig met mn post dat ik dat vergeten ben...

Het probleem is dus dat er een geel uitroeptekentje bij SM-buscontroller staat in Apparaatbeheer, en dat ik nergens hiervoor drivers kan vinden om hem weer te installeren...

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je gewoon de nieuwste SiS chipsetdrivers voor jouw set eroverheen knalt, is het niet opgelost? En als je daarna het apparaat verwijdert en dan opnieuw opstart?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Peedy
Ja maar als ik daar heen ga:
http://download.sis.com/

Dan kan ik bij Chipset drivers alleen SATA & RAID, AGP, Sound en Other AGP & IDE drivers kiezen..dus niet hetgene dat ik nodig ben...

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Goed, ga naar die site, download alle nieuwste drivers voor de 745 (alle onderdelen) en installeer die?

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Probeer ook die drivers eens in veilige modus te installeren, het kan zijn dat telkens als je een driver wil updaten dat die in normale modus zit tegen te werken.

Dus download eerst die drivers naar je desktop en voer ze dan in veilige mode uit.

• Peedy
Gedaan, haalt niets uit.

• Peedy
Niemand? :(

• Peedy
Laatste keer....?

• Peedy
*Schopt*.. kep nu al anderhalve maand geen USB :@

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

The Third Man

The Third Jellyfish

pEeDy16 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:46:
*Schopt*.. kep nu al anderhalve maand geen USB :@
Sorry maar ik volg het niet, wat heeft USB met het uitroeptekentje bij SM-Buscontroller te maken?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:54
SM-bus = System Messaging Bus. Bus om aan tegeven over de toestand van apparaten :).
Maar usb zit toch echt niet bij je SM-bus drivers :?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

The Third Man

The Third Jellyfish

Termi schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:50:
SM-bus = System Messaging Bus. Bus om aan tegeven over de toestand van apparaten :).
Maar usb zit toch echt niet bij je SM-bus drivers :?
Mierenneuk: het is de System Management Bus, het werkt vica-versa, hoe denk je anders dat je je fanspeed kan regelen als hij alleen de toestand van apparaten kan weergeven ;)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je al IDE drivers geïnstalleerd? SIS heeft een aparte AGP en IDE driver. Vaak staat de IDE driver niet op de CD van de mobo fabrikant terwijl het wel aan te raden is deze te installeren. Vraag me niet waarom deze er niet op staat maar dit komt vaak voor. Ofwel, ff downloaden.
Pagina: 1