[ADSL] Linux-router/server + Speedtouch = verbinding weg

Pagina: 1
Acties:

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik heb al een tijdje lopen zoeken maar de ultime oplossing heb ik nog niet kunnen vinden.

Wat heb ik:
Speedtouch 510 (ongetweaked)
Linuxdoosje
xs4all basic

Wat heb ik niet:
Een stabiele verbinding

Mijn modempje draait al bijna anderhalf jaar zonder problemen en de behaalde snelheden zijn prima. Nu is een paar weken terug mijn w2k router/server er mee opgehouden. Videokaartje was overleden en aangezien dat ding maar tijdelijk was (erg lang tijdelijk maar oke) heb ik er nu dan echt een beestachtig linuxmachientje neergezet (amd k6-2 333Mhz Gentoo met 2 realtek nicjes).

Voorheen hing die windowsmachine zichzelf rond de 100 dagen een keertje op, resetknopje en weer klaar voor drie maanden internetten.
Nu ik mijn linuxmachine er neer heb gezet heb ik soms geen verbinding. De ene keer is het na 3 dagen, de andere keer na 5 dagen maar als het 1x fout gaat blijft 't gedonder. Het lijkt erop dat na een reboot het weer eventjes beter gaat.

Het modem geeft m'n z'n lampjes aan gewoon online te zijn. De linuxmachine draait ook gewoon door alleen moet ik de netwerkkabel er 5 seconden uit halen om de verbinding terug te krijgen.

In het modem heb ik DHCP uitgezet en alles wordt (def server) geforward naar 10.0.0.150. Dit ip staat weer vast ingesteld op m'n linuxbak.

Het vanuit linux even uitzetten van de nic werkt helaas niet, lullig als ik dus niet thuis ben, dan hebben pa en ma ook geen internet meer.

Na het uit en weer inpluggen is de verbinding weer gewoon snel. Het maakt ook niet merkbaar uit of ik connectie-vreters als eMule en bittorrent wel of niet aan heb staan.

Iemand nog suggesties???

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

eMule blijft ook gewoon doorgaan als je de software uitzet hoor ;)

Je moet eens een firmware update van je speedtouch doen om je eMule probleem te verhelpen. Daarnaast is bridgen denk beter, of gewoon poortjes mappen//

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Het probleem is er ook als ik eMule nog niet eens gestart heb. Bovendien kan ik wel zien (op 3 plekken) of wel of geen verkeer (meer) is dat door eMule veroorzaakt wordt.
Bridgen is ook beter, ben ik met je eens, maar dit werkte altijd perfect, dus zou nu ook moeten kunnen. (en ik ben bang da'k de boel alleen maar verder om zeep help door te gaan kloten :P)