[MCE 2005] SPDIF/AC3 met ad1888 soundmax (P4R800/Pundit-R)*

Pagina: 1
Acties:

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-03 17:04
Ik heb bijna alles aan de praat in MCE 2005 NL, maar krijg de onboard AD1888 Soundmax Cadenza maar niet zo gek dat hij AC3/DTS doorgeeft via SPDIF vanuit MCE. Dit gaat probleemloos vanuit WinDVD of PowerDVD zelf, maar in MCE maakt hij overal 2 kanaals PCM van. 8)7

Drivers die ik heb geprobeert:
Soundmax 3860
Soundmax 4010
Soundmax 5170 (inf file gehacked)

MPEG2 codecs die ik heb geprobeert:
WinDVD 6
PowerDVD 5
NVDVD 1.00.58
AC3Filter 0.70b en 1.0 RC5 (alleen voor audio via reghack)

NOGO! |:(

Heeft er iemand wel de spdif aan de praat met de AD1888 5.1 onboard? Deze zit o.a. op de ASUS Pundit-R en de ASUS P4R800 series.
Alle tips welkom!

Whatever!

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 05:50

Majapro

Deventer

nu loop ik hier toch tegen het bijna zelfde probleem aan

asus p4P800 mobo
Soundmax
MCE2005
Powerdvd 6
ac3filter_1_01a_rc5.exe

heb jij al wat succes? (ik bookmark deze eventjes)

btw t lijkt wel of mijn ac3 de rear en front speakers wel doorgegeven door de spdif maar niet de center en subwoofer :?

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• Sir Dancelot
Jij hebt powerdvd 6 al geprobeerd?
Hmm die kan ik dus ook schudden.

Helaas dus nog 0 resultaat!

Whatever!

• Majapro

Majapro

Deventer

na nog verder zoeken ga ik denk ik maar over op gewoon een 5.1 boxen set en 't verkopen van de reciever.

want nu heb wel dolby digital over spdif als ik een dvd erin stop, maar geen ac3 over spdif in mce

ac3 als gewoon stereo sturen naar de reciever (analoog kabeltje) klonk eigenlijk ook wel goed danzij de dolby pro logic II, maar ja dan komt t gwoon als stereo bij de reciever binnen 8)7

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• Majapro

Majapro

Deventer

gevonden :)
Na installeren van ffdshow moet je de S/PDIF aan zetten met de volgende instellingen. Media player Extra > Invoegtoepassingen > Opties en dan DVD tabblad selecteren > Geavanceerd en dan Connected to S/PDIF aanvinken.
't zelfde maken als onderstaande afbeeldingen
Afbeeldingslocatie: http://www.helinium.nl/spdif.jpg

je moet niet die prefferred mpeg2audio register aanpassing gedaan hebben en ook geen ac3 filter geinstalleerd

dit had ik hier ergens in tips&trucs MCE gevonden.

Het enige nadeel nu nog is dat ik in MCE niet de volume kan veranderen dat moet ik nu op mn reciever doen

maar ik heb nu wel via spdif DTS/DVD en ac3/divx _/-\o_

• Sir Dancelot
Geprobeert, maar helaas!
Welke versie AD chip heb jij?
Ik heb een ad1888. Wellicht dat jij een latere 19xx versie hebt...
Ook kan het zo zijn dat ik ooit die preferred audio hack heb geprobeert.
Ik weet echter niet hoe ik die terug moet draaien...

Whatever!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:13
Ik heb een MSI 915P met onboard geluid, CMI9880L chipset en de genoemde ffdshow optie werkt bij mij als een zonnetje via S/PDIF.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Majapro

Majapro

Deventer

Dumbo schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:44:
Geprobeert, maar helaas!
Welke versie AD chip heb jij?
Ik heb een ad1888. Wellicht dat jij een latere 19xx versie hebt...
Ook kan het zo zijn dat ik ooit die preferred audio hack heb geprobeert.
Ik weet echter niet hoe ik die terug moet draaien...
ik heb die reg hack alleen weten terug te draaien door een format :/

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik vind het al knap dat je uberhaupt geluid uit dat ding krijgt. Bij mij brandt het ledje van de SPDIF uitgang (TOSLINK) wel maar ik krijg er met geen mogelijkheid geluid uit. De PCM en AC3 SPDIF settings staan op enabled.

Ik heb met zowel een Pioneer receiver als een NAD voorversterker getest. Beide apparaten werken prima met de SPDIF uitgang van een Creative Labs USB geluidskaart. Wat gaat hier fout? AC3 boeit me niet eens; het gaat met name om simpelweg MP3 audio afspelen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 18:38
Dumbo, is het je nog gelukt!? Ik zit met hetzelfde probleem... hoop dat er een oplossing voor is :(

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:15

Alaksandus

Vae puto deus fio

Ik heb hetzelfde probleem, 't werkt niet met AC3filter of ffdshow. Echter, als ik de instellingen in register gewijzigd heb naar AC3Filter en probeer het dan, dan werkt het. Als ik dan MCE opnieuw opstart wordt het weer PCM. Registersleutel blijft wel hetzelfde naar de waarde die ik hem gegeven heb.

PS. weet niet of het mag, maar kan iemand de originele sleutel geven van prefered audio?

Als een god in Nijmegen.

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 18:38
Coronaextra schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:04:
Ik heb hetzelfde probleem, 't werkt niet met AC3filter of ffdshow. Echter, als ik de instellingen in register gewijzigd heb naar AC3Filter en probeer het dan, dan werkt het. Als ik dan MCE opnieuw opstart wordt het weer PCM. Registersleutel blijft wel hetzelfde naar de waarde die ik hem gegeven heb.

PS. weet niet of het mag, maar kan iemand de originele sleutel geven van prefered audio?
Bij mij werkt die reg. hack voor de AC3filter ook niet :( Ik gebruik PowerDVD 6 en hij stuurt het geluid prima door naar mijn Z-680 pod, maar dat doet ie dus NIET in MCE...terwijl hij dezelfde audio codec gebruikt (na herstel reg. hack). Ik kan in MCE bij de PowerDVD instellingen ook niet aangeven dat ik S/PDIF passtrough wil... en dit kan ik dus wel in de PowerDVD applicatie, waar het dus ook gewoon werkt allemaal. Dit is natuurlijk super vervelend, want ik was niet van plan om elke keer MCE te sluiten en PowerDVD te starten, omdat ik dan DD/DTS heb 8)7
Pagina: 1