ik heb dus op een server psyBNC geinstalleerd en soms gebeurt het dat wanneer iemand verbinding maakt met het ding, hij beslist om er mee op te houden.
top geeft aan dat de bouncer nog draait
netstat toont dat:
1) de verbinding naar de reeds verbonden gebruikers normaal is
2) de verbindingen naar Quakenet gesloten worden (CLOSE_WAIT)
3) de verbinding naar de persoon die aan het connecteren is op SYN_RCV staat
alle gebruikers krijgen vanuit Quakenet een ping-timeout
SYN_RCV is volgens mij 1 van de boodschappen van de hand-shake procedure om de verbinding te leggen, dus ik vermoed dat het gaat om een verloren pakketje tijdens het verbinden?
cron draait met de bijgeleverde psybncchk die controleert of het programma nog draait. maar aangezien het niet crasht haalt dit niet veel uit.
ik heb reeds gemaild naar de auteur van het programma, maar heb nix teruggekregen (uiteraard?
) ook google en got gaven me niet veel.
heeft iemand enig id wat dit kan veroorzaken (of het aan 'loss' ligt)
en wat een mogelijke oplossing kan zijn (behalve dat'k de hele code van psyBNC ga doorspitten en ze verknoeien...)
top geeft aan dat de bouncer nog draait
netstat toont dat:
1) de verbinding naar de reeds verbonden gebruikers normaal is
2) de verbindingen naar Quakenet gesloten worden (CLOSE_WAIT)
3) de verbinding naar de persoon die aan het connecteren is op SYN_RCV staat
alle gebruikers krijgen vanuit Quakenet een ping-timeout
SYN_RCV is volgens mij 1 van de boodschappen van de hand-shake procedure om de verbinding te leggen, dus ik vermoed dat het gaat om een verloren pakketje tijdens het verbinden?
cron draait met de bijgeleverde psybncchk die controleert of het programma nog draait. maar aangezien het niet crasht haalt dit niet veel uit.
ik heb reeds gemaild naar de auteur van het programma, maar heb nix teruggekregen (uiteraard?
heeft iemand enig id wat dit kan veroorzaken (of het aan 'loss' ligt)
en wat een mogelijke oplossing kan zijn (behalve dat'k de hele code van psyBNC ga doorspitten en ze verknoeien...)
ASSUME makes an ASS out of U and ME