Toon posts:

webserver windows 2000 internet, alleen voor lan gebruikers.

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
H!,

Da bin ich weer, een klein vraagje ik heb nu een netwerk met een aantal werk pc's en een webserver waar php enz. op draait.
Allemaal leuk alleen als ik nu mijn ip adres in typ van chello dan kwam ik op mijn webserver.

Dit is niet de bedoeling en heb hem daarom uit gezet.

Is er een manier om de webserver zo in te stellen dat alleen een paar lokale ip adressen maar de website kunnen benaderen of alleen lan gebruikers.

Met Vriendelijk Groet,
Martijn

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Portforwarding van poort 80 uitschakelen in je router. (Ik neem aan dat je een router hebt en je webserver op poort 80 te bereiken is).

edit: heb je dit vanaf je eigen LAN getest of van buitenaf?

[ Voor 19% gewijzigd door zwippie op 04-11-2004 17:24 ]

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb binnen het eigen lan het ip adres in explorer gegooit.
ip opgevraagt via www.myip.nl

die webserver is gewoon te bereiken via ip en poort 80 als internet poort.
Maar als ik die dan afzet kunnen de lan gebruikers hem toch niet meer bereiken ?
Ik probeer nog wel wat

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 17:28:
ik heb binnen het eigen lan het ip adres in explorer gegooit.
ip opgevraagt via www.myip.nl

die webserver is gewoon te bereiken via ip en poort 80 als internet poort.
Maar als ik die dan afzet kunnen de lan gebruikers hem toch niet meer bereiken ?
Ik probeer nog wel wat
Tuurlijk wel, mits ze het lokale IP van je webserver gebruiken, en niet je 'internet IP'.

Verwijderd

Dat moet je in je webserver-software instellen.

Bij Apache of IIS of wat je ook gebruikt (voortaan even vermelden dus) het 'listening IP-address' veranderen.

En dat had je best in de documentatie van de desbetreffende software kunnen vinden :)

Dit topic is gesloten.