Toon posts:

Sitecom Router wl-521 Wifi, Trage fysieke internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag de WL-521 - Wireless Network Router Kit van Sitecom gekocht (802.11b). Ik heb deze allereerst aangesloten via een fysieke verbinding met mijn pc (win98). Dit is succesvol en ik heb dan ook verbinding met het internet. Alleen gaat dit heel traag. Ik heb een ADSL verbinding via XS4ALL en haal maar snelheden van 9 Kb/sec, terwijl dit rond de 100 moet liggen. Ik ben tijdens het configureren van de router maar 1 probleem tegengekomen, namelijk tijdens het instellen van het ipadres. Dit is volgens het boekje 10.0.0.150, subnet 255.255.255.0 en gateway 10.0.0.138. Zover alles duidelijk, alleen stond er op het scherm van de wizard ook nog vakjes open voor de DNS. Ik heb hier maar 1.1.1.1 ingevuld, omdat ik het anders niet wist. Kan dit de oorzaak zijn voor de traagheid van de internetverbinding? Of ligt er iets anders aan ten grondslag (Firewall etc zijn al verwijderd)

De traagheid van de verbinding gaat trouwens ook op als ik mijn laptop (XPsp1) draadloos
verbind.

Ik heb trouwens van de helpdesk van Sitecom bericht terug gekregen dat ik als DNS 168.95.192.1 moest gebruiken. Maar dit mocht niet baten, sterker nog, internet lag er toen helemaal uit.

PS: Heb overigens allereerst alle topics op GoT doorgespit, maar die gaan voornamelijk over draadloze problemen met WiFi.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 17:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op een ander forum heb ik het volgende gevonden:
Door Danny_Michael op Donderdag, 02 September 2004 - 12:09:
Ik had precies hetzelfde probleem.
Maar ik heb een oplossing gevonden.
Het ligt aan de router! Sitecom heeft inmiddels een oplossing gegevens d.m.v. Firmware Upgrade van de Router. En het werkt perfect.
Lees wel goed de gebruiksaanwijzing, want het is niet zonder risico.

Handleiding Upgrade Firmware:
http://www.sitecom.nl/faq_showanswer.php?faqid=716
Download Firmware:
http://www.sitecom.nl/md_download.php?md_id=1287

Door Famhilhorst op Donderdag, 12 Augustus 2004 - 10:21:
Probleem; Na het installeren van een Sitecom wireless router wl-025 is de snelheid van de verbinding met het internet dramatisch. situatie is planet adsl-comfort met speed touch home modem (1 uitgang, ethernet). Os winxp prof. Ik zelf denk aan instellingen, maar welke weet ik niet.
ik heb hier veel gedonder gehad met een draadloze router.
tot ik er achter kwam dat hij de DNS van de provider niet doorgaf.
nu stel ik op alle computers linux/winxp handmatig de DNS getallen in en het werkt als een trein.

Frank
Het jammere is dat Sitecom geen firmware upgrade heeft voor de wl-125. Dus nu ga ik maar proberen om de DNS handmatig in te stellen. Misschien dat dat tot succus leidt.

Of zijn er mensen met een beter idee?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle DNS ipadressen van XS4all ingevoerd in het routersetupmenuutje. Maar dit heeft geen succes in de verbetering van de snelheid. Ik ga hem dus vanmiddag maar ruilen of heeft iemand op dit moment een beter idee??

(Het ligt dus niet aan de instellingen op de pc en laptop en ook niet aan de DNS, dus ligt het aan de instellingen van het routerkastje)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 11:01 ]