Ik heb vandaag de WL-521 - Wireless Network Router Kit van Sitecom gekocht (802.11b). Ik heb deze allereerst aangesloten via een fysieke verbinding met mijn pc (win98). Dit is succesvol en ik heb dan ook verbinding met het internet. Alleen gaat dit heel traag. Ik heb een ADSL verbinding via XS4ALL en haal maar snelheden van 9 Kb/sec, terwijl dit rond de 100 moet liggen. Ik ben tijdens het configureren van de router maar 1 probleem tegengekomen, namelijk tijdens het instellen van het ipadres. Dit is volgens het boekje 10.0.0.150, subnet 255.255.255.0 en gateway 10.0.0.138. Zover alles duidelijk, alleen stond er op het scherm van de wizard ook nog vakjes open voor de DNS. Ik heb hier maar 1.1.1.1 ingevuld, omdat ik het anders niet wist. Kan dit de oorzaak zijn voor de traagheid van de internetverbinding? Of ligt er iets anders aan ten grondslag (Firewall etc zijn al verwijderd)
De traagheid van de verbinding gaat trouwens ook op als ik mijn laptop (XPsp1) draadloos
verbind.
Ik heb trouwens van de helpdesk van Sitecom bericht terug gekregen dat ik als DNS 168.95.192.1 moest gebruiken. Maar dit mocht niet baten, sterker nog, internet lag er toen helemaal uit.
PS: Heb overigens allereerst alle topics op GoT doorgespit, maar die gaan voornamelijk over draadloze problemen met WiFi.
De traagheid van de verbinding gaat trouwens ook op als ik mijn laptop (XPsp1) draadloos
verbind.
Ik heb trouwens van de helpdesk van Sitecom bericht terug gekregen dat ik als DNS 168.95.192.1 moest gebruiken. Maar dit mocht niet baten, sterker nog, internet lag er toen helemaal uit.
PS: Heb overigens allereerst alle topics op GoT doorgespit, maar die gaan voornamelijk over draadloze problemen met WiFi.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 17:04 ]