Toon posts:

[dvd Pinnacle liquid] Preview in dvd-menu maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel en lang gezocht maar krijg niet het gewenste resultaat. Het volgende is wat ik wil:

Ik heb een dvd menu met daarin een aantal menu-items. laten we zeggen dat deze onder elkaar staan. Naast deze menu-items staat een vierkant scherm. Nu wil ik een soort van mouse-over maken. Wanneer met de afstandsbediening naar een van de menu-items wordt gegaan wil ik dat hiervan een kleine preview te zien is in het scherm daarnaast. Hetzelfde moet gebeuren met de andere menu-items.

Is dit uberhaubt mogelijk ?

Ik krijg bij het zoeken steeds de ingebouwde preview van Pinnacle Liquid edition te zien en niet een preview in een menu wanneer de dvd klaar is.

Ik ken het principe van buttons die elk hun eigen preview hebben van de film waar ze heen linken.. maar dat is dus niet wat ik wil. Dan krijg je namelijk dat elke button groot moet worden en dat je hele dvd menu bestaat uit allerlei bewegende preview schermjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 16:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er inmiddels achter dat dit niet niet te realiseren is op de manier dat ik het wil. Toch heb ik een manier gevonden waarop dit wel kan. Ik wil jullie dat natuurlijk niet onthouden.

Voor alle menu-items maak ik een apart menu. Elk menu heeft weer een andere preview van een van de menu-items. Het is namelijk wel mogelijk om gewoon bewegend beeld in een menu te stoppen. Wanneer ik nu op een van de menu-items klik, link ik gewoon naar het volgende menu waar het desbetreffende videofragment van dat menu-item wordt afgespeeld.

Het volgende probleem dat nu onstaat is dat het videofragment niet wordt afgespeeld maar dat er dus naar een volgend menu wordt gegaan. Er zal dus gewerkt moeten worden met 2 x zoveel menu-items. Bij elk menu-item zet ik nu namelijk een button met preview erop. Deze linkt naar het volgende menu waarop de preview te zien is en de gewone button start het videofragment.

Nadeel hiervan is dat elke keer als je een preview wilt zien, het beeld even zal stoppen omdat het volgende menu gelezen moet worden.

Maar ik geloof toch dat dit de beste manier is. Of weet iemand anders toch nog een beter idee.. want dan _/-\o_