Toon posts:

Harde schijf in bios niet herkend windows setup wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een heel vaag probleem

Ik heb een oude packerd bell staan. Daar moet een nieuw 40 gig hardeschijf in. Nu is een van de ide poorten kapot en nu heb ik en een harde schijf en een cd rom speller op een ide das opzich geen probleem alleen de hele harde schijf word niet herkent.

Als ik em opstart staat de cd rom speler er wel in de bios maar er staat primary hard disk failed. Maar als ik probeer windows xp probeer te installeren met de cdrom vind ie wel een 40 gig harde schijf. die kan ik formateren en dingen op installeren alleen als ik dan opnieuw opstart dan vind de bios em niet en kan ik dus ook niet de setup verder booten op de harde schijf. Ik vind dit erg vreemd en weer ook eigenlijk niet wat ik hier aan kan doen.

Ik heb al cable select gedaan en nu heb ik de hdd op master gezet en onderaan de ide kabel gehangen en de cdrom is slave en die hangt boven.

Weet iemand wat ik verkeerd doe ? BIj voorbaad dank

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Probeer een bios update te vinden die ondersteuning voor grotere harde schijven toevoegd. Je hd moet namelijk wel door de bios gezien worden wil je er vanaf booten. Dat Windows (setup) 'm wel ziet is omdat deze eiegen drivers gebruikt voor de ide-controller, dus buiten de bios om.

[ Voor 52% gewijzigd door Nielson op 04-11-2004 16:52 ]

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Probeer eens in de bios de hdd te detecten. Of probeer even de default waardes te laden. Dat helpt in de helft van de gevallen :)

Verwijderd

Topicstarter
zoeken in de bios vind ie nix duurt alleen heeeeel lang en er staan geen gegevens op de harde schijf tis een maxtor 40 gig zon dunne

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb al cable select gedaan en nu heb ik de hdd op master gezet en onderaan de ide kabel gehangen en de cdrom is slave en die hangt boven.
Zorg je er wel voor dat je hdd op de zwarte connector en de cdrom op de grijze connector zit, anders gaat het fout met ATA66 dingen :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net gezogd naar bios update maar wat is dat een drama op packard bell. Mijn serienummer van de computer herkent ie niet eens. En voor de rest staan er verschillende soorten bios naam en versies ik weet nie welke het is

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik eigenlijk een moederbord type en merk enzoo herkennen dan zoek ik er buiten packard bell wel na

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 19:24:
hoe kan ik eigenlijk een moederbord type en merk enzoo herkennen dan zoek ik er buiten packard bell wel na
Post hier de specs (model, typnr en serie) eens van het geval, grote kans dat ik je zo kan vertellen welk mobo erin zit :P

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 04-11-2004 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
tis een pentium 2 350 mhz ati rage onboard vga dat is het enige wat ik er van weet

serienummer is c286100096

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand mischien een oplossing ?
Pagina: 1