Toon posts:

HDD detection goed na tweede keer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mn hdd, ik heb het systeem nu net 2 maanden. Als ik opstart dan detecteerd de bios de hdd niet in 1 keer, pas als ik mn pc reset dan ziet hij plotseling de hdd in 1 keer en werkt deze ook goed. Ik heb ook al een errorchecking van mn hdd gedaan maar daar kwam nix bijzonders uit. Ik heb hem ook al gedefragmenteerd maar dit is ook niet het probleem. Weet iemand wat het wel kan zijn, ik heb het internet al afgespeurd en hier op dit forum ook niet iets gevonden wat mij hielp

BVD!!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Harddisk merk/versie?
Moederbord merk versie?

Heb je al in je bios gekeken of je langzamer op kunt starten?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Asus P4P800 SE moederbord,
Intel P4 2,8 GHZ,
512 MB geheugen,
Maxtor 80 GB 7200 rpm 8 mb cache,
ATI Radeon 9800 Pro,
Asus DVD +- branden 8x

Maar bij nieuwe systemen moet dit toch geen problemen geven met de hdd?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Misschien spint de drive net niet snel genoeg op om gevonden te worden door 't BIOS. De tweede keer draait hij al, dus wordt hij wel gevonden. Probeer in je BIOS eens de optie IDE Init Delay te vinden, en deze op steeds hogere waarden in te stellen tot het probleem weg is. (de pc wacht zo langer met booten, tot de hd opgespind is dus)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Doublecheck ook de bekabeling en bejumpering. Zie voor tips en richtlijnen de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 05 november 2004 @ 09:01:
Doublecheck ook de bekabeling en bejumpering. Zie voor tips en richtlijnen de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" :)
Maar dan zou hij de tweede keer toch ook niet herkent moeten worden, dit heeft dus niets met de kabels te maken, die had ik idd wel al dubbel gechecked. Maar het is niet toeval dat hij steeds bij de tweede keer wel werkt!

Verwijderd

Ik konuit je post niet goed opmaken of je al een SMART diagnostics programma heb gedraaid. Zo niet doe dat dan maar eens.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:14
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 09:32:
Maar dan zou hij de tweede keer toch ook niet herkent moeten worden, dit heeft dus niets met de kabels te maken, die had ik idd wel al dubbel gechecked. Maar het is niet toeval dat hij steeds bij de tweede keer wel werkt!
Probeer ook eens een andere IDE-poort, en een andere schijf (als je die hebt natuurlijk). Dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het daaraan ligt. :)

En zoals hierboven al gezegt is, probeer de HDDinit delay (of hoe dat dan ook heet bij jou mobo) eens wat hoger te zetten.

Is dit probleem trouwens al vanaf het begin?

-

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kijk eens in de manual van je Moederbord onder 4.3.6

http://www.asuscom.de/pub...0/e1323_p4p800_deluxe.pdf

Daar kun je de IDE DETECT Timeout instellen (in het IDE CONFIGURAION MENU) . langer maken lijkt mij een geode stap in de richting.

En anders zou je ook je bios eens kunnen upgraden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
het is me gelukt, idd met die delay goed in te stellen!

Bedankt!
Pagina: 1