[SMTP MTA]Uitgebreide logging

Pagina: 1
Acties:

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Ik ben op zoek naar vervanging voor Postfix. Ik heb een smtp/mta server nodig die zeer uitgebreid logt. Dit omdat ik mailtjes verstuurd uit een Java applicatie wil kunnen tracken (wel niet bezorgd, reden niet bezorgen).

Op dit moment wordt Postfix gebruikt maar ik moet zometeen op een Windows bak draaien (win2k3 of win2k server). Ik heb al een uur of wat gezocht maar ik kan niet echt iets zinnigs vinden (niet via Google en niet op sourceforge). De servers die ik vind zijn veelal doorgeefluik servers, of loggen niet goed. Ik heb de standaard smtp server uit IIS even geprobeerd, maar daar wordt ik niet blij van de logging.

Weet iemand een lightweight smtp/mta server voor windows waar terugvindbaar in de log komt alles wat er met een mailtje gebeurt?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Je zou Mdaemon kunnen proberen, is wel niet gratis maar wel weer heel uitgebreid

dan gebruik je hem natuurlijk niet als mailserver maar als smtp doosje

[ Voor 32% gewijzigd door Zwelgje op 04-11-2004 17:01 ]

A wise man's life is based around fuck you

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Mercury gaat al heel wat jaartjes mee: http://www.pmail.com/
(ik weet niet hoe goed de logging is)

[ Voor 5% gewijzigd door paulhekje op 04-11-2004 18:33 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Je kan ook nog overwegen de mailtjes rechtstreeks vanuit je Java applicatie naar de mailserver van de ontvanger te sturen, dan heb je natuurlijk de ultieme controle.

Waarschijnlijk zijn er al kant-en-klare Java classes die het kunnen.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
real-doc schreef op 04 november 2004 @ 19:31:
Je kan ook nog overwegen de mailtjes rechtstreeks vanuit je Java applicatie naar de mailserver van de ontvanger te sturen, dan heb je natuurlijk de ultieme controle.

Waarschijnlijk zijn er al kant-en-klare Java classes die het kunnen.
Bovenstaande mailservers bekijk ik morgen. Ik heb een opensource java mailserver gevonden. Vooralsnog voel ik er het meest voor om die te gebruiken. Dan kan ik vanuit mijn applicatie alles controleren. Scheelt me ook weer logfile doorlezen enzo. Daar komt bij dat ik alleen uitgaande mail nodig heb, pop en webmail zijn niet interessant voor deze applicatie, maar dat zit wel in de meeste servers ingebakken. imho een extra beveiliginsrisico.