Website is snel, maar pas na 1 keer verversen is de site te zien?....
Beste tweakers,
Ik heb hier een vraag. Ben er zelf al een hele lange tijd mee bezig. Andere topics boden geen oplossing, sterker nog ik kon geen topics vinden die hetzelfde probleem aankaartte als waaar ik mee te maken heb. Mijn situatie:
- Debian
- Php 5.02
- Apache 2.0.52
Dit is een webserver met het content management system MAMBO (zie mamboforge.net). Dit is een erg goed CMS met vele mogelijke extra componenten en daarom erg handig om een simpele tot professionele website in te richten op basis van templates/structures. Nu mijn probleem de webserver is via het internet, check www.rcwestland.tk (let niet op de content, site is nog in startfase), pas te bereiken nadat je een keer op verversen drukt (F5). Het maakt niet uit in welke browser (IE, Firefox) en maakt niet uit van welke PC vanaf het internet (heb het bij meerdere vrienden geprobeerd). Binnen het netwerk is de pagina er wel snel, zonder een keer te verversen.
Nogmaals het probleem in stappen, anders ben ik bang dat ik niet duidelijk genoeg ben.
- vul url in
- dan gaat pagina heel lang laden, terwijl je niks ziet verschijen op het scherm (server load blijft laag, sterker nog is miniem).
- pas als je dan op f5 drukt, of verversen zie je de pagina binnen no-time.
- als je hierna op f5 blijft drukken is het gewoon volop snel.
Punten die ik zelf al heb geprobeerd:
- Direct het eigen ip adres invullen in plaats van de rcwestland.tk of transparent.no-ip.com, aangezien ik las dat no-ip ervoor kon zorgen dat het zo langzaam verliep.
- Aan verschillende instelling van servber (PHP en httpd) en mambo zitten sleutelen, zoals safemode aan/uit en statistics en andere overbodige componenten van mambo uitschakelen.
- bovendien heb ik ook deze vraag op mamboforge al gesteld, maar daar lijken zo ook geen oorzaa van het probleem te kunnen noemen. Erg vaag....
Ik zal zeggen check zelf even mijn site via bovenstaande link, en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Hieronder instellingen server/mambo, omdat ik zo volledig mogelijk wil zijn.
Beste tweakers,
Ik heb hier een vraag. Ben er zelf al een hele lange tijd mee bezig. Andere topics boden geen oplossing, sterker nog ik kon geen topics vinden die hetzelfde probleem aankaartte als waaar ik mee te maken heb. Mijn situatie:
- Debian
- Php 5.02
- Apache 2.0.52
Dit is een webserver met het content management system MAMBO (zie mamboforge.net). Dit is een erg goed CMS met vele mogelijke extra componenten en daarom erg handig om een simpele tot professionele website in te richten op basis van templates/structures. Nu mijn probleem de webserver is via het internet, check www.rcwestland.tk (let niet op de content, site is nog in startfase), pas te bereiken nadat je een keer op verversen drukt (F5). Het maakt niet uit in welke browser (IE, Firefox) en maakt niet uit van welke PC vanaf het internet (heb het bij meerdere vrienden geprobeerd). Binnen het netwerk is de pagina er wel snel, zonder een keer te verversen.
Nogmaals het probleem in stappen, anders ben ik bang dat ik niet duidelijk genoeg ben.
- vul url in
- dan gaat pagina heel lang laden, terwijl je niks ziet verschijen op het scherm (server load blijft laag, sterker nog is miniem).
- pas als je dan op f5 drukt, of verversen zie je de pagina binnen no-time.
- als je hierna op f5 blijft drukken is het gewoon volop snel.
Punten die ik zelf al heb geprobeerd:
- Direct het eigen ip adres invullen in plaats van de rcwestland.tk of transparent.no-ip.com, aangezien ik las dat no-ip ervoor kon zorgen dat het zo langzaam verliep.
- Aan verschillende instelling van servber (PHP en httpd) en mambo zitten sleutelen, zoals safemode aan/uit en statistics en andere overbodige componenten van mambo uitschakelen.
- bovendien heb ik ook deze vraag op mamboforge al gesteld, maar daar lijken zo ook geen oorzaa van het probleem te kunnen noemen. Erg vaag....
Ik zal zeggen check zelf even mijn site via bovenstaande link, en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Hieronder instellingen server/mambo, omdat ik zo volledig mogelijk wil zijn.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
| PHP built On: Linux webserver 2.2.20-compact #1 Sat Apr 20 12:40:22 EST 2002 i686 Database Version: 4.0.21-log PHP Version: 5.0.2 Web Server: Apache/2.0.52 (Unix) mod_perl/1.99_13 Perl/v5.8.4 mod_ssl/2.0.52 OpenSSL/0.9.7d PHP/5.0.2 DAV/2 WebServer to PHP interface: apache2handler Mambo Version: Version: Mambo 4.5.1a Stable [Three For Rum] 05/10/2004 16:12 GMT User Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) Relevant PHP Settings: Safe Mode: OFF Open basedir: none Display Errors: OFF Short Open Tags: ON File Uploads: ON Magic Quotes: ON Register Globals: OFF Output Buffering: OFF Session save path: /tmp Session auto start: 0 XML enabled: Yes Zlib enabled: Yes Disabled Functions: none WYSIWYG Editor: No WYSIWYG Editor Configuration File: <?php $mosConfig_offline = '0'; $mosConfig_host = 'xxxxxx' $mosConfig_user = 'xxxxxx' $mosConfig_password = 'xxxxxx' $mosConfig_db = 'xxxxxx' $mosConfig_dbprefix = 'mos_'; $mosConfig_lang = 'english'; $mosConfig_absolute_path = '/opt/lampp/htdocs/mambo'; $mosConfig_live_site = 'http://transparent.no-ip.com/mambo'; $mosConfig_sitename = 'Transparency'; $mosConfig_shownoauth = '0'; $mosConfig_user = 'xxxxxx' $mosConfig_uniquemail = '1'; $mosConfig_offline_message = 'This site is down for maintenance. Please check back again soon.'; $mosConfig_error_message = 'This site is temporarily unavailable. Please notify the System Administrator'; $mosConfig_debug = '0'; $mosConfig_lifetime = '900'; $mosConfig_MetaDesc = 'Mambo - the dynamic portal engine and content management system'; $mosConfig_MetaKeys = 'mambo, Mambo'; $mosConfig_MetaAuthor = '1'; $mosConfig_MetaTitle = '1'; $mosConfig_locale = 'en_GB'; $mosConfig_offset = '0'; $mosConfig_hideAuthor = '0'; $mosConfig_hideCreateDate = '0'; $mosConfig_hideModifyDate = '0'; $mosConfig_hidePdf = '0'; $mosConfig_hidePrint = '0'; $mosConfig_hideEmail = '0'; $mosConfig_enable_log_items = '1'; $mosConfig_enable_log_searches = '1'; $mosConfig_enable_stats = '1'; $mosConfig_sef = '0'; $mosConfig_vote = '0'; $mosConfig_gzip = '1'; $mosConfig_multipage_toc = '1'; $mosConfig_allowUserRegistration = '1'; $mosConfig_link_titles = '0'; $mosConfig_error_reporting = '-1'; $mosConfig_list_limit = '10'; $mosConfig_caching = '1'; $mosConfig_cachepath = '/opt/lampp/htdocs/mambo/cache'; $mosConfig_cachetime = '900'; $mosConfig_mailer = 'mail'; $mosConfig_mailfrom = 'ericbun@hotmail.com'; $mosConfig_fromname = 'Transparency'; $mosConfig_smtpauth = '0'; $mosConfig_smtpuser = ''; $mosConfig_smtppass = ''; $mosConfig_smtphost = 'localhost'; $mosConfig_back_button = '1'; $mosConfig_item_navigation = '1'; $mosConfig_secret = 'EhEJWbzLbEdZ7Vhm'; $mosConfig_pagetitles = '1'; $mosConfig_readmore = '1'; $mosConfig_hits = '1'; $mosConfig_icons = '1'; setlocale (LC_TIME, $mosConfig_locale); ?> |
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 16:22 ]