Toon posts:

[DEBIAN+CMS] Website is snel, maar pas na 1 keer verversen

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Website is snel, maar pas na 1 keer verversen is de site te zien?....

Beste tweakers,

Ik heb hier een vraag. Ben er zelf al een hele lange tijd mee bezig. Andere topics boden geen oplossing, sterker nog ik kon geen topics vinden die hetzelfde probleem aankaartte als waaar ik mee te maken heb. Mijn situatie:

- Debian
- Php 5.02
- Apache 2.0.52

Dit is een webserver met het content management system MAMBO (zie mamboforge.net). Dit is een erg goed CMS met vele mogelijke extra componenten en daarom erg handig om een simpele tot professionele website in te richten op basis van templates/structures. Nu mijn probleem de webserver is via het internet, check www.rcwestland.tk (let niet op de content, site is nog in startfase), pas te bereiken nadat je een keer op verversen drukt (F5). Het maakt niet uit in welke browser (IE, Firefox) en maakt niet uit van welke PC vanaf het internet (heb het bij meerdere vrienden geprobeerd). Binnen het netwerk is de pagina er wel snel, zonder een keer te verversen.

Nogmaals het probleem in stappen, anders ben ik bang dat ik niet duidelijk genoeg ben.

- vul url in
- dan gaat pagina heel lang laden, terwijl je niks ziet verschijen op het scherm (server load blijft laag, sterker nog is miniem).
- pas als je dan op f5 drukt, of verversen zie je de pagina binnen no-time.
- als je hierna op f5 blijft drukken is het gewoon volop snel.

Punten die ik zelf al heb geprobeerd:

- Direct het eigen ip adres invullen in plaats van de rcwestland.tk of transparent.no-ip.com, aangezien ik las dat no-ip ervoor kon zorgen dat het zo langzaam verliep.
- Aan verschillende instelling van servber (PHP en httpd) en mambo zitten sleutelen, zoals safemode aan/uit en statistics en andere overbodige componenten van mambo uitschakelen.
- bovendien heb ik ook deze vraag op mamboforge al gesteld, maar daar lijken zo ook geen oorzaa van het probleem te kunnen noemen. Erg vaag....

Ik zal zeggen check zelf even mijn site via bovenstaande link, en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Hieronder instellingen server/mambo, omdat ik zo volledig mogelijk wil zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
PHP built On:  Linux webserver 2.2.20-compact #1 Sat Apr 20 12:40:22 EST 2002 i686  
Database Version:  4.0.21-log  
PHP Version:  5.0.2  
Web Server:  Apache/2.0.52 (Unix) mod_perl/1.99_13 Perl/v5.8.4 mod_ssl/2.0.52 OpenSSL/0.9.7d PHP/5.0.2 DAV/2  
WebServer to PHP interface:  apache2handler  
Mambo Version:  Version: Mambo 4.5.1a Stable [Three For Rum] 05/10/2004 16:12 GMT  
User Agent:  Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1)  
Relevant PHP Settings:  Safe Mode:  OFF  
Open basedir:  none  
Display Errors:  OFF  
Short Open Tags:  ON  
File Uploads:  ON  
Magic Quotes:  ON  
Register Globals:  OFF  
Output Buffering:  OFF  
Session save path:  /tmp  
Session auto start:  0  
XML enabled:  Yes  
Zlib enabled:  Yes  
Disabled Functions:  none  
WYSIWYG Editor:  No WYSIWYG Editor  

Configuration File:  <?php
$mosConfig_offline = '0'; 
$mosConfig_host = 'xxxxxx'
$mosConfig_user = 'xxxxxx'
$mosConfig_password = 'xxxxxx'
$mosConfig_db = 'xxxxxx'
$mosConfig_dbprefix = 'mos_'; 
$mosConfig_lang = 'english'; 
$mosConfig_absolute_path = '/opt/lampp/htdocs/mambo'; 
$mosConfig_live_site = 'http://transparent.no-ip.com/mambo'; 
$mosConfig_sitename = 'Transparency'; 
$mosConfig_shownoauth = '0'; 
$mosConfig_uniquemail = '1'; 
$mosConfig_offline_message = 'This site is down for maintenance.
Please check back again soon.'; 
$mosConfig_error_message = 'This site is temporarily unavailable.
Please notify the System Administrator'; 
$mosConfig_debug = '0'; 
$mosConfig_lifetime = '900'; 
$mosConfig_MetaDesc = 'Mambo - the dynamic portal engine and content management system'; 
$mosConfig_MetaKeys = 'mambo, Mambo'; 
$mosConfig_MetaAuthor = '1'; 
$mosConfig_MetaTitle = '1'; 
$mosConfig_locale = 'en_GB'; 
$mosConfig_offset = '0'; 
$mosConfig_hideAuthor = '0'; 
$mosConfig_hideCreateDate = '0'; 
$mosConfig_hideModifyDate = '0'; 
$mosConfig_hidePdf = '0'; 
$mosConfig_hidePrint = '0'; 
$mosConfig_hideEmail = '0'; 
$mosConfig_enable_log_items = '1'; 
$mosConfig_enable_log_searches = '1'; 
$mosConfig_enable_stats = '1'; 
$mosConfig_sef = '0'; 
$mosConfig_vote = '0'; 
$mosConfig_gzip = '1'; 
$mosConfig_multipage_toc = '1'; 
$mosConfig_allowUserRegistration = '1'; 
$mosConfig_link_titles = '0'; 
$mosConfig_error_reporting = '-1'; 
$mosConfig_list_limit = '10'; 
$mosConfig_caching = '1'; 
$mosConfig_cachepath = '/opt/lampp/htdocs/mambo/cache'; 
$mosConfig_cachetime = '900'; 
$mosConfig_mailer = 'mail'; 
$mosConfig_mailfrom = 'ericbun@hotmail.com'; 
$mosConfig_fromname = 'Transparency'; 
$mosConfig_smtpauth = '0'; 
$mosConfig_smtpuser = ''; 
$mosConfig_smtppass = ''; 
$mosConfig_smtphost = 'localhost'; 
$mosConfig_back_button = '1'; 
$mosConfig_item_navigation = '1'; 
$mosConfig_secret = 'EhEJWbzLbEdZ7Vhm'; 
$mosConfig_pagetitles = '1'; 
$mosConfig_readmore = '1'; 
$mosConfig_hits = '1'; 
$mosConfig_icons = '1'; 
setlocale (LC_TIME, $mosConfig_locale); 
?>

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 16:22 ]

Verwijderd

Waarom debug je niet in zijn geheel :?

(Dus haal die mambo van je server af en kijk of je statische pagina's wel snel kan laten zien, etc.) :O

• Maferick
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04-2021

Maferick

EVE-Online : Lellebel

Da's vreemd ik krijg hem wel in 1 keer te zien. (met firefox)

# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Uit bovenstaande lap tekst kan ik opmaken dat je PHP 5.0 zelf gecompileerd hebt.
Uit bovenstaande lap tekst kan ik ook opmaken dat je een debian woody kernel draait.

Ik heb het gevoel dat je hier nou een enorme lappendeken aan het bakken bent: antieke kernel, antiek basissysteem, splinternieuwe apache, splinternieuwe PHP...

Ik zie ook nog niet het nut in van PHP 5.0, dat spul moet zichzelf eerst maar eens bewijzen, en zolang 99% van de hosters geen PHP 5.0 aanbieden, zijn je scripts ook absoluut onbruikbaar op alles anders dan je eigen server.

Ik zou je aanraden om te upgraden naar Debian Testing met een 2.6 kernel, libc6-i686 (als je een i686 proc hebt) en de door debian ondersteunde apache(2)/php4 pakketjes te gebruiken.

Waarom die (2): in principe heeft Apache 2.0 voor de PHP gebruiker helemaal nix extra's te bieden tov Apache 1.3. De enige leuke feature is het workers principe waar je flexibel het gedrag van apache mee kunt bepalen. Helaas werkt alleen de standaard prefork module vrolijk samen met PHP.

Edit: weet je zeker dat je al die gekke modules zoals mod_dav, mod_perl en mod_ssl nodig hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door _JGC_ op 04-11-2004 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maferick01 schreef op 04 november 2004 @ 16:26:
Da's vreemd ik krijg hem wel in 1 keer te zien. (met firefox)
Dat is idd vreemd.....heb ik nog niet meegemaakt.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 16:26:
Waarom debug je niet in zijn geheel :?

(Dus haal die mambo van je server af en kijk of je statische pagina's wel snel kan laten zien, etc.) :O
Statische pagina's is geen probleem, die verschijnen super snel.......zonder verversen e.d.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op 04 november 2004 @ 16:36:
Uit bovenstaande lap tekst kan ik opmaken dat je PHP 5.0 zelf gecompileerd hebt.
Uit bovenstaande lap tekst kan ik ook opmaken dat je een debian woody kernel draait.

Ik heb het gevoel dat je hier nou een enorme lappendeken aan het bakken bent: antieke kernel, antiek basissysteem, splinternieuwe apache, splinternieuwe PHP...

Ik zie ook nog niet het nut in van PHP 5.0, dat spul moet zichzelf eerst maar eens bewijzen, en zolang 99% van de hosters geen PHP 5.0 aanbieden, zijn je scripts ook absoluut onbruikbaar op alles anders dan je eigen server.

Ik zou je aanraden om te upgraden naar Debian Testing met een 2.6 kernel, libc6-i686 (als je een i686 proc hebt) en de door debian ondersteunde apache(2)/php4 pakketjes te gebruiken.

Waarom die (2): in principe heeft Apache 2.0 voor de PHP gebruiker helemaal nix extra's te bieden tov Apache 1.3. De enige leuke feature is het workers principe waar je flexibel het gedrag van apache mee kunt bepalen. Helaas werkt alleen de standaard prefork module vrolijk samen met PHP.

Edit: weet je zeker dat je al die gekke modules zoals mod_dav, mod_perl en mod_ssl nodig hebt?
OKe, ik ga wel downgraden dan....moet ik dat maar proberen. Vind het wel erg jammer, heb ik voor niks al die moeite gedaan om een "goed" (behalve dit probleem) werkende server te krijgen. Ik zal het dan wel formatteren en dan helemaal overnieuw beginnen.

Toch (wil je niet beledigen, wil het alleen ter discussie stellen), blijf ik het een raar probleem vinden aangezien het na verversen wel laat zien dat het snel genoeg is???!!.....

Iig bedankt voor je moeite....

Verwijderd

Topicstarter
Nog een kleine vraagje? Is het wel verstandig om die testing te installeren op een relatief oud systeem?....Of maakt een nieuwere kernel het systeem niet langzamer?....sorry voor deze vraag, maar anders kan ik dadelijk weer overnieuw beginnen. (het gaat overigens om een PII 350, 128 mb...).

[ Voor 173% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 18:08 ]

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb testing met een 2.6 kernel perfect draaien op een P233 laptop.
Gewoon upgraden joh.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb op dit moment Debian testing geinstalleerd op alle produktieservers die ik tot nu toe zo 1-2-3 ff kon dist-upgraden zonder problemen. Zit nog met een paar woody servers waar ik dat niet 1-2-3 kan doen ivm rotzooi die geconverteerd moet worden, of waarbij het geen voordeel oplevert (een NFS server heeft nou niet echt veel nut om een distro te hebben met nieuwere kernel, nieuwere threadlib en een nieuwere compiler).

Persoonlijk zou ik je servertje gewoon upgraden naar testing, een 2.6 kernel installeren (kernel-image-2.6.8-1-i686 past wel op je P2), en het libc6-i686 pakket installeren om de nieuwe NPTL threadlib te gaan gebruiken.

Verder zit ik er sterk aan te denken dat je je eigen apache ingesteld hebt om HostNameLookups te doen: van elke host die connectie maakt, wordt gekeken wat de hostname is die bij zijn IP adres hoort. Op het moment dat dit adres niet bestaat, of dat de nameserver niet bereikbaar is, wacht je apache een paar seconden. De tweede keer lukt het echter wel, omdat de nscd service die op veel linux machines draait de DNS query al gecached heeft.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
Het lijkt mij inderdaad iets met DNS; random dingen zitten upgraden als 'oplossing', in de hoop dat hiermee toevallig ook wel het probleem verdwijnt, is ook een beetje een matige oplossing..

• _DeWie_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
Een dns probleem kan het volgens mij niet zijn.
Dan zouden statische pagina's immers ook problemen moeten geven.
Of de php-pagina zou iets met dns moeten doen.
Wat doet een gewone phpinfo ?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Jawel, ook DNS queries worden gecached ...

Na de eerste pageview kan de DNS dus uit je locale cache worden gehaald en gaat het aanzienlijk sneller. (Mocht het echt aan DNS liggen, uiteraard.)

Ik vind het up- of downgraden van je software ook niet de meest gerichte manier van het aanpakken van je probleem trouwens, hoewel je - als je nu het systeem opzet - denk ik beter voor een 2.6 based Sarge kan gaan. Dat scheelt je straks namelijk weer een migratie van een productiesysteem als Sarge dan eindelijk uit is. Een 2.6 kernel is trouwens niet perse zwaarder dan een 2.4. Het verschil zit meer in de apps die je draait. Bij de Kernelconfiguratie kun je toch de meeste dingen uitzetten. Een 2.6 op een server vind ik zelf wel zo prettig omdat je nog (remote) zonder dikke lag kunt werken, ook al is het systeem onder hoge load. Bij 2.4 moest je dan nog wel eens een tijdje (een paar sec tot meerdere minuten, afhankelijk van de load) wachten totdat er ueberhaupt letters op het scherm te zien zijn.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

http://transparent.no-ip.com/mambo wil 'ie laden als ik dat url gebruik,
transparent.no-ip.com komt uit bij 62.45.158.30 uit, maar deze draait geen http zo te zien, maar blijft eeuwig laden.
Lijkt me dat de apache config nogal b0rked is.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op 05 november 2004 @ 09:13:
Ik heb op dit moment Debian testing geinstalleerd op alle produktieservers die ik tot nu toe zo 1-2-3 ff kon dist-upgraden zonder problemen. Zit nog met een paar woody servers waar ik dat niet 1-2-3 kan doen ivm rotzooi die geconverteerd moet worden, of waarbij het geen voordeel oplevert (een NFS server heeft nou niet echt veel nut om een distro te hebben met nieuwere kernel, nieuwere threadlib en een nieuwere compiler).

Persoonlijk zou ik je servertje gewoon upgraden naar testing, een 2.6 kernel installeren (kernel-image-2.6.8-1-i686 past wel op je P2), en het libc6-i686 pakket installeren om de nieuwe NPTL threadlib te gaan gebruiken.

Verder zit ik er sterk aan te denken dat je je eigen apache ingesteld hebt om HostNameLookups te doen: van elke host die connectie maakt, wordt gekeken wat de hostname is die bij zijn IP adres hoort. Op het moment dat dit adres niet bestaat, of dat de nameserver niet bereikbaar is, wacht je apache een paar seconden. De tweede keer lukt het echter wel, omdat de nscd service die op veel linux machines draait de DNS query al gecached heeft.
Volgens mij heb je idd, gelijk. IK heb heel veel zitten testen en heb volgens mij ook die HostNameLookups aangezet.

Ik kan dit helaas niet controleren, omdat ik de raad van het upgraden naar een hogere kernel had opgevolgd, maar omdat ik ook XAMPP had geinstalleerd (XAMPP is een intergratie van php5 mysql apache 2 etc...) was het niet makkelijk om andere versies van apache, danwel php te pakken. Aangezien het toch om een test server gaat vond ik het makkelijker om in een keer te formatteren en weer met een schone lei te beginnen. Kortom, ik kan niet controleren of het idd lag aan die HostNameLookups, alleen ik acht de kans idd heel groot. Vooral vanwege de motivatie die je geeft met de nscd service (name server cache)....

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid ik ben dus momenteel weer opnieuw bezig met het configgen van de server. DE SERVER IS NU DUS OFFLINE dus je kan het probleem niet testen.....
moto-moi schreef op 05 november 2004 @ 19:40:
http://transparent.no-ip.com/mambo wil 'ie laden als ik dat url gebruik,
transparent.no-ip.com komt uit bij 62.45.158.30 uit, maar deze draait geen http zo te zien, maar blijft eeuwig laden.
Lijkt me dat de apache config nogal b0rked is.
Uhm dit vind ik vaag, want normaal gesproken zal zonder /mambo wel moeten werken en werd hij 'doorgestuurd' naar /web...............Ik denk toch dat het idd aan de HostNameLookups lag...Aangezien het binnen netwerk nooit die problemen gaf alleen op het internet.

Verwijderd

Topicstarter
Oke tweakers,

Jullie zullen het niet geloven, maar het werkt nog steeds niet. :( Het probleem dat de eerste keer de pagina laden onwijs lang duurt/niet werkt, pas als je op verversen drukt, zie hierboven).

check het hier http://www.rcwestland.tk

IK heb al jullie raad opgevolgd. server bestaan nu uit.

- Debian Testing (sarge-i686)
- PHP 4.3.9-1
- Apache/1.3.31

HostNameLookups staat uit, stond standaard ook al uit.
Heb het systeem volledig geinstalleerd met apt-get...., maar dat ligt het probleem volgens mij niet aan.

Voor de apache configuratie download het hier (wilde hem hier niet plaatsen aangezien dat zo'n lap tekst is) -> www.rcwestland.tk/httpd.conf Je meot hem wel download niet openen, anders werkt het volgens mij niet.

Mijn configatie/configuratie van MAMBO.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
Linux webserver 2.6.8-1-386 #1 Mon Sep 13 23:29:55 EDT 2004 i686  
Database Version:  4.0.21-log  
PHP Version:  4.3.9-1  
Web Server:  Apache/1.3.31 (Debian GNU/Linux) PHP/4.3.9-1  
WebServer to PHP interface:  apache  
Mambo Version:  Version: Mambo 4.5.1a Stable [Three For Rum] 05/10/2004 16:12 GMT  
User Agent:  Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1)  
Relevant PHP Settings:  Safe Mode:  OFF  
Open basedir:  none  
Display Errors:  ON  
Short Open Tags:  ON  
File Uploads:  ON  
Magic Quotes:  ON  
Register Globals:  OFF  
Output Buffering:  OFF  
Session save path:  /var/lib/php4  
Session auto start:  0  
XML enabled:  Yes  
Zlib enabled:  Yes  
Disabled Functions:  none  
WYSIWYG Editor:  No WYSIWYG Editor  

Configuration File:  <?php
$mosConfig_host = 'xxxxxx'
$mosConfig_password = 'xxxxxx'
$mosConfig_db = 'xxxxxx'
$mosConfig_absolute_path = '/var/www/mambo'; 
$mosConfig_live_site = 'http://192.168.1.3/mambo'; 
$mosConfig_sitename = 'RC Westland'; 
$mosConfig_uniquemail = '1'; 
$mosConfig_offline_message = 'This site is down for maintenance.
Please check back again soon.'; 
$mosConfig_error_message = 'This site is temporarily unavailable.
Please notify the System Administrator'; 
$mosConfig_debug = '0'; 
$mosConfig_lifetime = '900'; 
$mosConfig_MetaDesc = 'Mambo - the dynamic portal engine and content management system'; 
$mosConfig_MetaKeys = 'mambo, Mambo'; 
$mosConfig_MetaTitle = '1'; 
$mosConfig_MetaAuthor = '1'; 
$mosConfig_offset = '0'; 
$mosConfig_hideAuthor = '0'; 
$mosConfig_hideCreateDate = '0'; 
$mosConfig_hideModifyDate = '0'; 
$mosConfig_hidePdf = '0'; 
$mosConfig_hidePrint = '0'; 
$mosConfig_hideEmail = '0'; 
$mosConfig_enable_log_items = '0'; 
$mosConfig_enable_log_searches = '0'; 
$mosConfig_enable_stats = '0'; 
$mosConfig_sef = '0'; 
$mosConfig_vote = '0'; 
$mosConfig_gzip = '0'; 
$mosConfig_multipage_toc = '1'; 
$mosConfig_allowUserRegistration = '1'; 
$mosConfig_error_reporting = -1; 
$mosConfig_list_limit = '10'; 
$mosConfig_caching = '0'; 
$mosConfig_cachepath = '/var/www/mambo/cache'; 
$mosConfig_cachetime = '900'; 
$mosConfig_mailer = 'mail'; 
$mosConfig_mailfrom = 'ericbun@hotmail.com'; 
$mosConfig_fromname = 'RC Westland'; 
$mosConfig_smtpauth = '0'; 
$mosConfig_smtpuser = ''; 
$mosConfig_smtppass = ''; 
$mosConfig_smtphost = 'localhost'; 
$mosConfig_back_button = '1'; 
$mosConfig_item_navigation = '1'; 
$mosConfig_secret = 'DtjSFmzYlB3mPuBW'; 
$mosConfig_pagetitles = '1'; 
$mosConfig_readmore = '1'; 
$mosConfig_hits = '1'; 
$mosConfig_icons = '1'; 
?>

Verdere stappen die ik ook nog heb gedaan is. http://www.websiteoptimization.com/services/

Het rapport wat ik hieruit krijg is enkel positief, blijkbaar heeft die server geen probleem met het openen?...

Het rapport (enkel de conclusie]
code:
1
2
3
4
5
Analysis and Recommendations
TOTAL_OBJECTS - Congratulations, the total objects on this page (including the HTML) is 1 which most browsers can multithread. Minimizing HTTP requests is key for web site optimization. 
TOTAL_SIZE - Congratulations, the total size of this page is 684 bytes. This page should load in less than eight seconds on a 56Kbps connection - or 0.14 seconds. But there's always room for improvement. 
HTML_SIZE - Congratulations, the total size of this HTML file is 684 bytes, which less than 20K. Assuming that you specify the HEIGHT and WIDTH of your images, this size allows your page to display content in well under 8 seconds, the average time users are willing to wait for a page to display without feedback. 
MULTIM_SIZE - Congratulations, the total size of all your external multimedia files is 0 bytes, which is less than 4K.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 10:51 ]

Verwijderd

....<Nutteloos> ....

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 10:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verder zit ik niet stil, vond dit ook op het net.
comment out these two lines to see if that speeds mambo up:

$domain = gethostbyaddr( getenv( "REMOTE_ADDR" ) );

and

$domain = gethostbyaddr( $_SERVER['REMOTE_ADDR'] );
Heb deze regels al verandert, maar dit schijnt dus ook niet te helpen :(. Hij is volgens mij zelfs nog slechter nu in het reageren?

Ik wordt er wel een beetje moedeloos van.....is het misschien een probleem van mijn ISP???....maar dat lijkt me ook raar.....

Aangezien ze dus niet holpen heb ik de comments weer weggehaald en staat het weer terug zoals het hoort.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me, maar ik zou graag een kickje willen geven. Probleem bestaat nog steeds, ik ben eigenlijk ten einde raad :(.

Moet ik het dan maar opgeven? Maar dat is eigenlijk niet mijn mentaliteit en zeker niet die van een tweaker :(. Dus hebben jullie mogleijk nog een oplossing? Volgens mij heb ik nu al alles gedaan wat kan, en wat jullie (en mambomensen) hebben aanbeveeld. ISP probleem lijkt me sterk .....

Trouwens weer geld hier ook, test gerust even de site om hetprobleem je eigen te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 16:24 ]

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:43
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar dit is mijn Mambo conf.
Is van een "redelijk" druk bezochte site.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
<?php
$mosConfig_editor = '';
$mosConfig_host = 'localhost';
$mosConfig_user = 'user_mambo';
$mosConfig_password = 'password';
$mosConfig_db = 'db_mambo';
$mosConfig_absolute_path = '/path/naar/www/';
$mosConfig_live_site = 'http://mijn_host';
$mosConfig_sitename = 'www.naam_host.nl';
$mosConfig_emailpass = '0';
$mosConfig_offline_message = Dood.<br /> Please check back again soon.';
$mosConfig_error_message = Dood.<br />Please contact your System Administrator.';
$mosConfig_UseBanner = '1';
$mosConfig_lifetime = '1800';
$mosConfig_MetaDesc = Web';
$mosConfig_MetaKeys = 'web';
$mosConfig_debug = '0';
$mosConfig_offset = '0';
$mosConfig_hideAuthor = '1';
$mosConfig_hideCreateDate = '1';
$mosConfig_hideModifyDate = '1';
$mosConfig_hidePdf = '1';
$mosConfig_hidePrint = '1';
$mosConfig_hideEmail = '1';
$mosConfig_enable_log_items = '0';
$mosConfig_enable_log_searches = '0';
$mosConfig_sef = '1';
$mosConfig_vote = '0';
$mosConfig_gzip = '1';
$mosConfig_multipage_toc = '0';
$mosConfig_allowUserRegistration = '0';
$mosConfig_error_reporting = '0';
?>

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Topicstarter
raymondw schreef op 07 november 2004 @ 22:34:
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar dit is mijn Mambo conf.
Is van een "redelijk" druk bezochte site.
Daar heb ik altijd wat aan, ga het gelijk even testen. Bedankt...en je hoort van me...

• raymondw
Heej :) dit is de eerste keer dat ik de site kan zien ;)
Ook aan deze zijde een rc "fan", k rij met de Tamiya TA-03f en TL-01
Puur voor de lol, geen wedstrijden oid.
------------------------------------------------------------------------------------------
Stukje vertraging wat jij zit heeft denk ik te maken met de reverse DNS die de machine doet.
Ik had daar ook last van en heb het stukje wat hier boven ook staat op de site geplaatst.
code:
1
2
3
4
5
6
7

and

Tevens heb ik nog de "oude" v4.5, wil nog niet upgraden naar een nieuwe.
-----------------------------
Beetje aan het klikken geweet op de site, het lijkt mij hetzelfde als wat ik heb gezien : de reverse dns.

edit:

Ik zal eens even een test opzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door raymondw op 08-11-2004 12:15 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Topicstarter
raymondw schreef op 08 november 2004 @ 12:13:
Heej :) dit is de eerste keer dat ik de site kan zien ;)
Ook aan deze zijde een rc "fan", k rij met de Tamiya TA-03f en TL-01
Puur voor de lol, geen wedstrijden oid.
------------------------------------------------------------------------------------------
Stukje vertraging wat jij zit heeft denk ik te maken met de reverse DNS die de machine doet.
Ik had daar ook last van en heb het stukje wat hier boven ook staat op de site geplaatst.
code:
1
2
3
4
5
6
7

and

Tevens heb ik nog de "oude" v4.5, wil nog niet upgraden naar een nieuwe.
-----------------------------
Beetje aan het klikken geweet op de site, het lijkt mij hetzelfde als wat ik heb gezien : de reverse dns.

edit:

Ik zal eens even een test opzetten.
Ow nog een rc-fan, nou ik zou zeggen al woon je in de buurt sluit je aan ;). Verder kon ik die config van jou niet gebruiken, aangezien deze voor 4.5 was deze gaf veel fouten. (maar heb de config wel gebruikt om sommige dingen aan te passen :)) Maar als jij zegt dat je de site nu kan zien? Snel en zonder te verversen??....

Wat bedoel je met de reverse dns? en dat je een test zal opzetten?....fouten op de site met reverse dns?....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 14:18 ]

• raymondw
oke, even voor de duidelijkheid ;)
Reverse DNS wil nog wel eens wat performance problemen veroorzaken.
Heb je op de meeste site's ook niet nodig (is mijn mening ;) )

Vandaar ook dit voorstel voor je om te proberen:
- Zoek in mambo 4.5.0 naar classes/mambo.php, of 4.5.1 naar includes/mambo.php
- Daar onderstaande veranderen
Origineel
code:
1
2
3
4
5
6
7
            if (phpversion() <= "4.2.1") { 
                $agent = getenv( "HTTP_USER_AGENT" ); 
            } else { 
                $agent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; 
            }

Aangepast
code:
1
2
3
4
5
        } else {
        }

Dat verhielp in mijn v4.5 mijn problemen.
----------------------------------------------------------
Wat betreft het testen:
Ik zal het nog eens proberen op 1 van mijn servers.
Wilde toch al eens de nieuwe v4.5.1 proberen.

Verwijderd

Topicstarter
raymondw schreef op 08 november 2004 @ 14:00:
oke, even voor de duidelijkheid ;)
Reverse DNS wil nog wel eens wat performance problemen veroorzaken.
Heb je op de meeste site's ook niet nodig (is mijn mening ;) )

Vandaar ook dit voorstel voor je om te proberen:
- Zoek in mambo 4.5.0 naar classes/mambo.php, of 4.5.1 naar includes/mambo.php
- Daar onderstaande veranderen
Origineel
code:
1
2
3
4
5
6
7
            } else { 
            }

Aangepast
code:
1
2
3
4
5
        } else {
        }

Dat verhielp in mijn v4.5 mijn problemen.
----------------------------------------------------------
Wat betreft het testen:
Ik zal het nog eens proberen op 1 van mijn servers.
Wilde toch al eens de nieuwe v4.5.1 proberen.
Oke, ik had die code al geuncommented, vandaar dat jij waarschijnlijk nu wel op de website kon.....Maar bedankt, hopelijk is het nu wel snelgenoeg....

Verwijderd

Topicstarter
Toch blijft ik het vaag vinden, bij sommige computers werkt het wel via internet de site bezoeken, bij andere computers weer niet..... (heb het vandaag weer op een paar plaatsen geprobeerd) IK denk dat ik het maar opgeef, en me erbij neerleg. Bedankt voor de hulp iig.
Pagina: 1