Toon posts:

Kleurenlaserprinter, welke moet ik kiezen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In verband met het stuk gaan van mijn zwart/wit laserprinter wil ik een nieuwe laser aanschaffen. In verband met het prijsverschil en de geringe onderhoudskosten per pagina wil ik gelijk een kleurenlaser aanschaffen. Aangezien het een prive printer is (misschien in de toekomst een eenmanszaak) is snelheid niet het allerbelangrijkst.
Voor mij is de kwaliteit van de output het belangrijkste, tegen een inkoopprijs van € 500,00 - € 800,00.
In de diverse testen komen de afdrukken van de HP 2550 er het beste uit. Echter blijken diverse mensen te kampen met geheugenproblemen en duurt een printje soms 30 minuten. Moet ik dan naar een HP 3500? Of is de OKI C5200N ook een goed alternatief? Of soms de epson aculaserc900n?
Ik kan over deze laatste twee modellen weinig recensies vinden en al helemaal geen onderlinge vergelijken.

Help me please, bij zo een aanschaf wil ik geen miskoop doen en ik begrijp dat extra geheugen voor de HP 2550 erg duur is. Bij HP zelf gaven ze geen antwoord en adviseerde de betreffende truus neem maar een 3500, (alsof het niks kost)

8)7

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja duur ....

edit .. als ik naar die prijzen kijk kun je waarschijnlijk idd beter een 3500(N) kopen
een usb (eventueel met netwerkkaart) host based printer
(dus ook geen geheugen shit, want alles doet je pc)

maar ja ik heb in het verleden ook dimmen uit printers en visa versa in computers gestopt zonder problemen . sja ...

Price: $189.00*
HP 100-pin SDRAM DIMM 32 MB (C7845A) HP Color LaserJet 2550L Printer,
HP Color LaserJet 2550Ln Printer,
HP Color LaserJet 2550n Printer

Price: $579.00*
HP LaserJet SDRAM DIMM 128 MB (C9121A) HP Color LaserJet 2550L Printer,

Price: $359.00*
HP LaserJet SDRAM DIMM 64 MB (Q1887A) HP Color LaserJet 2550L Printer,

[ Voor 64% gewijzigd door Fish op 04-11-2004 19:49 ]

Iperf

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Zijn die nieuwe dell laserprinters niets?

Verwijderd

Die HP 3500 is anders wel een heel fijn printertje.

Heb hem hier staan en gebruik hem om allerlij soorten drukwerk op te maken, lukt prima, zelfs 250 gramms papier (zou die niet aankunnen volgens de specs)

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:41

Twan V

...en er stralend uitzien

Uit de Computer Totaal, November '04 pagina 77:
(Artikel: Kleurenlasers v.a. 475,-)

Voor de mooiste afdrukken zouden we eigenlijk de HP moeten aanraden, maar de 2550L diskwalificeert zichzelf volledig door zijn traagheid. Zodoende vinden we de beste prijs/kwaliteitverhouding bij de saaie Samsung. De foto- en grafische afdrukken zijn ook maar net voldoende en de tonercardridges zijn nauwelijks gevuld.
Desondanks is de Samsung toch een prijsbreker als we erbij stilstaan dat de aanschafprijs bijna de laagste is, het geheugen 64MB groot is, en dat u direkt al tweezijdig kunt afdrukken. Deze voorziening is vaak een erg dure optie. Verder is de afdruksnelheid goed en de prijs per pagina is met die van HP het laagst.

Fragment testtabel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Merk          Samsung     HP
type          CLP-500     2550L
-----------------------------------------------
Adviesprijs    479,00     534,31
Pricewatch     400,00     436,95

Max. Res.   1200x1200     2400 ImageRET

RAM stand/max  64/192     64/192

Prijs/pagina    0,107     0,107

Testbeoordeling: (0-10, hoger = beter):
Tekst               8     8
Foto (gem.)         5,8   7,5
Grafisch (gem.)     5,8   7,3
Afdr.sn. graf.      9     0
Afdr.sn. foto A4    8     4
Afdr.sn. tekst      8     4
prijs/pag. kl/zww  10    10
                   -----------
Totaal Prestaties   7,81  5,83

De Samsung behaalde de hoogste score, verder waren de Oki C3100, Lexmark C510, Epson C900, Xerox Phaser 6100, de Konica Minolta Magicolor 2300W en de Brother HL-2700CN getest.

Voor het gehele artikel en de volledige testtabel zul je de COmputerTotaal van november moeten halen.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Ik heb alleen ervaring met de Oki printers. Heb er bij mn vorige werkgever een aantal geplaatst. Weinig problemen mee gehad eigenlijk, en afaik weet draaien ze allemaal nog.

Zelf heb ik een (oudere) 2e hands kleurenlaser gekocht (Panasonic KX-P8410 = Xerox Phaser 740).
Niet zo'n racemonster, maar wel (voor mij) ruim voldoende kwaliteit.

Als je een nieuwe overweegt zou ik wel een goede afweging maken in kostprijs. 't apparaat kan best goedkoop zijn, maar toners enz zijn dat niet.

Naast de toners (die bij de goedkopere vaak bv maar 3000 paginas zijn), telt de prijs van fuser, drum, en imaging unit, afhankelijk van printer, ook mee op je uiteindelijke kostenplaatje.

Mijn printer heeft standaard al high-cap toners. Die kosten dan wel 150 eur per stuk, maar een HP toner kost bv 85 eur (HP 2500 serie), terwijl die maar 4000 pagina's doet, en mijn toner 10.000...
(prijzen van www.ofix.nl )

• MVerdonk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 09:48
Waarom geen Epson AcuLaser C900.
Heb ik nu sinds een half jaartje en hij bevalt prima.
Toners zijn relatief goedkoop en gaan naar mijn ervaring best lang mee.

Dit model is het instapmodel van Epson en ook bedoeld voor de thuismarkt.

Hij is niet supersnel, maar met 16 ppm zw/w en 4 ppm kleur toch niet gek.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2004 @ 20:17:
Die HP 3500 is anders wel een heel fijn printertje.

Heb hem hier staan en gebruik hem om allerlij soorten drukwerk op te maken, lukt prima, zelfs 250 gramms papier (zou die niet aankunnen volgens de specs)
Ben ook bezig met de aanschaf van een HP 3500 alleen in de winkel hebben ze nergens proefprints liggen en de verkopers hebben net zoveel verstand van zo'n apparaat als van een electrische tandenborstel.

Ik wil hem gebuiken als een goed alternatief van proefprints/beoordelingsprints bij het maken van drukwerk. Voor mij is snelheid dus niet echt belangrijk maar wel kwaliteit.

- Kleurechtheid (dichts benaderend)
- DPI (scherpe afdruk met dus een fijn raster)

Wie geeft mij tips over de HP 3500 ?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:40:
[...]

Ben ook bezig met de aanschaf van een HP 3500 alleen in de winkel hebben ze nergens proefprints liggen en de verkopers hebben net zoveel verstand van zo'n apparaat als van een electrische tandenborstel.

Ik wil hem gebuiken als een goed alternatief van proefprints/beoordelingsprints bij het maken van drukwerk. Voor mij is snelheid dus niet echt belangrijk maar wel kwaliteit.

- Kleurechtheid (dichts benaderend)
- DPI (scherpe afdruk met dus een fijn raster)

Wie geeft mij tips over de HP 3500 ?
neem dan een goeie inktjet met goed fotopapier. daar kan een laser niet tegenop

Iperf

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:19

MBV

proefprints voor drukwerk op een laser?! Voor minder dan €10000 euro gaat je dat nooit zeg nooit nooit in computerland, maar zoiets als binnen 5 jaar lukken! Proefprints kan je best doen met een goeie Epson (waanzinnig mooi imho), Canon (goed uit testen) of HP (goed met een goeie prijs IMHO).
Bij elke laser zie je een duidelijk raster, houdt de kleurechtheid niet bepaald over en zeker met gradaties gaan ze op hun gezicht.
Wil je echte kleuren zien? Koop dan een epson R800 met epson fotopapier (of een canon-alternatief) voor als je kleur nodig hebt, en een goedkope samsung laserprinter voor zwart/wit.

Verwijderd

Super, probleem is ook dat ik veelal rapporten schrijf en factuurs uitdraai deze ook met dezelfde printer wil uitprinten.

Echte proefs laat ik maken bij een digidrukker. Het is dus puur bedoelt voor een snelle eerste blik. Dus een inktjet is niet echt een optie. Het gaat mij om of iemand positieve ervaring heeft met dit resultaat. Ik heb wel zijn grotere broer (HP Color LaserJet 3700DTN) zien werken maar die zit qua kostprijs op 1900 euri.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 22:05 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ach ik heb wel goede ervaring hoor met die dingen
maat de 3700 is over het algemeen wat stabieler van kleur imho

de 3500 is host based, de 3700 niet

Iperf

Pagina: 1