Toon posts:

CD Brand probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
hopelijk zit ik op het juiste forum :-s

ik zit met een probleempje, mijn brand programma's (nero 6 en clone cd) ondersteunen geen cd's van 800 mb. Ik wil een image file op cd zetten en die is 710 mb en mijn programma zegt dan het volgende: Not enough space on target medium! Space required: 710 mb Space availeble: 702 mb. En dat vindt ik raar, Space availeble: 702 mb?? en er steekt een cd in van 800 mb.

Hopelijk kan iemand me helpen ;-)

Witte

ik weet misschien heb ik al ook zelf een oplossing... een dvd brander aanschaffen en dvd-schijfjes :s:s

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:08

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Je zit niet helemaal in het juiste forum.
Ik verplaats dit topic dan ook naar Opslagmedia (OM)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 09:08
Kan je cdbrander wel schijven van 800mb aan? Welke cdbrander heb je dan, en probeer als het mogelijk is eens om je firmware te updaten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je in Nero de Overburn optie ingeschakeld staan? De 800MB CD's zijn geen standaardformaten namelijk :) Raadpleeg de handleiding van Nero (F1).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een combo cd/dvd lezer en cd brander van MSI, 52x16x52

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 09:08
Deze dus. Die moet het kunnen als je naar de specs kijkt. Dan moet je, zoals BalusC hierboven al zegt de Overburn optie in Nero aanzetten. Dat kan bij File > Preferences onder het tabje Expert Features. Vink hier "Enable Disc-at-once CD overburning" aan en vul in dat het om 90 minuten gaat. Na het branden voor de zekerheid deze optie weer uitzetten voor het geval je per ongeluk een normale CDR van 700mb gaat overburnen en je straks met een kapotte cdr (of brander) komt te zitten.
Pagina: 1