Ik dacht laatst eens gehoord te hebben dat Canon in zijn EOS serie een camera had die zowel analoog als digitaal kon shooten...
Weet iemand hier iets meer over?
Weet iemand hier iets meer over?
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Silicon Film introduceert digitale fotorolletjes 't is nog maar de vraag of het 'echt' is btw.zAo schreef op 04 november 2004 @ 16:12:
Misschien doel je op het digitale fotorolletje?
Dat is een CCD in de vorm van een fotorolletje. Voor kwalitatief goede foto's zou ik je het alleen niet aanraden.
Ook voor Canon EOS? Voor Hasselblad, Mamiya, Contax... ken ik ze wel, maar (helaas) niet voor EOSTurkish schreef op 04 november 2004 @ 16:12:
Ik heb wel eens gehoord van een digital back, die je op een analoge cam kan zetten zo dus toch digitaal kan fotograferen
[ Voor 5% gewijzigd door FragDaddy op 04-11-2004 16:38 ]
Have a wheelie good weekend!
Nope, niet dat ik weet. EOS is nog altijd 35mm, en voor 35mm heb je in de regel geen verwisselbare backs. Digitaal én analoog in dezelfde 35mm-body is dus technisch onmogelijk: het licht valt ófwel op een CCD/CMOS, ófwel op een stuk film
Is allemaal middenformaat spul. Daarvoor waren altijd al 120, 220 en polaroid backs te koop, tegenwoordig ook digibacks (phase one is zo'n beetje de bekendste).Voor Hasselblad, Mamiya, Contax...
Tegenwoordig hebben toch wel de meeste SLRs autofocus en auto modes voor sluitertijd en diafragma. Zelfs mijn oude OM2N kan daar ook wat vanFragDaddy schreef op 04 november 2004 @ 16:38:
Wat ook kan is dat ze een automatisch spiegelreflex camera bedoelen die analoog schiet.
maw. hij heeft autofocus en kan zelf de sluitertijd en diafragma instellingen bepalen, maar schiet wel gewoon zijn foto's op een fotorolletje.. een EOS 1V bijvoorbeeld
dit in tegenstelling tot de oude compleet handmatige analoge SLR camera's waarbij je zelf moet focussen en zelf de belichting moet instellen.
|>
Verwijderd
Maak daar maar een jaar of 5 van. Als je goed zoekt in het archief van de usenet groep nl.foto kom je volgens mij al voor 2000 de naam "silicon film" terug, of "digitaal inlegkruisje"koraks schreef op 04 november 2004 @ 22:31:
[...]
Het verhaal van het digitale fotorolletje is ook al weer een jaar of twee oud. Bij mijn weten zijn deze dingen nooit echt op de markt verschenen en ligt de ontwikkeling stil.
Dat zou best kunnen, tenslotte zit in fototoestellen van tegenwoordig al snel een transistor of ander tweewaardig onderdeel.FragDaddy schreef op 04 november 2004 @ 16:38:
Wat ook kan is dat ze een automatisch spiegelreflex camera bedoelen die analoog schiet.
maw. hij heeft autofocus en kan zelf de sluitertijd en diafragma instellingen bepalen, maar schiet wel gewoon zijn foto's op een fotorolletje.. een EOS 1V bijvoorbeeld
dit in tegenstelling tot de oude compleet handmatige analoge SLR camera's waarbij je zelf moet focussen en zelf de belichting moet instellen.
Precies wat ik ook dacht/wistkoraks schreef op 04 november 2004 @ 22:31:
[...]
Nope, niet dat ik weet. EOS is nog altijd 35mm, en voor 35mm heb je in de regel geen verwisselbare backs. Digitaal én analoog in dezelfde 35mm-body is dus technisch onmogelijk: het licht valt ófwel op een CCD/CMOS, ófwel op een stuk film
[...]
Is allemaal middenformaat spul. Daarvoor waren altijd al 120, 220 en polaroid backs te koop, tegenwoordig ook digibacks (phase one is zo'n beetje de bekendste).
Het verhaal van het digitale fotorolletje is ook al weer een jaar of twee oud. Bij mijn weten zijn deze dingen nooit echt op de markt verschenen en ligt de ontwikkeling stil.
Dat zijn toch 'gewoon' aparte ruggen die je kan kopen ? De camera (body) blijft dezelfde.begintmeta schreef op 04 november 2004 @ 16:34:
[...]
Voor Hasselblad, Mamiya, Contax... ken ik ze wel, maar (helaas) niet voor EOS
https://fgheysels.github.io/
Ja inderdaad, het zou best mooi zijn als die ook vor de EOS serie zouden bestaan, of niet? (Maar ja, Canon wil natuurlijk wel flink wat nieuwe toestellen blijven verkopen, dus dat zit er niet in)whoami schreef op 05 november 2004 @ 12:03:
[...]
Dat zijn toch 'gewoon' aparte ruggen die je kan kopen ? De camera (body) blijft dezelfde.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
dit is voor zover ik weet de enige camera die zowel digtaal als analoog kan fotograveren.Product innovation: LEICA DIGITAL-MODUL-R
The LEICA DIGITAL-MODUL-R is a digital camera back designed to fit regular production LEICA R8 and R9 cameras. LEICA R8 and R9 cameras will thus become the world’s very first hybrid 35 mm cameras that can be used for digital or analog photography.
The LEICA DIGITAL-MODUL-R combines tradition and progress in a unique way. Nearly all high performance lenses in the LEICA R system since 1965 can be used for digital and analogue image recording. The LEICA DIGITAL-MODULE-R makes full use of their exceptionally high imaging performance.
Now you can take digital photographs in the Leica quality you have come to expect.
energy powers future motion
Nou ja, niet tegelijk natuurlijk. Het licht valt *OF* op de digitale sensor *OF* op de film. Het is niet de enige camera die zo'n digiback heeft.. wel de enige 35mm camera.pienk schreef op 05 november 2004 @ 12:55:
dit is voor zover ik weet de enige camera die zowel digtaal als analoog kan fotograveren.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Een Hasselblad Megavision S3 Pro digital back kost je tweedehands 4500 eurowhoami schreef op 05 november 2004 @ 14:26:
Jah, maar hoeveel geld mag je daar niet voor neerleggen, voor zo'n digitale rug voor 'n Hasselblad.
Professionele fotografen?Silent Thunder schreef op 05 november 2004 @ 17:33:
wat belachelijk veel geld
en wat is precies het voordeel van zowel digitaal als analoog kunnen schieten op een Cam? Welk persoon in welke situatie zou er baat bij kunnen hebben om 15K neer te leggen en op beide manieren te kunnen schieten?
een 1Ds levert dat ook voor de helft van de prijswhoami schreef op 05 november 2004 @ 17:38:
[...]
Professionele fotografen?
Voor hen is het een investering.
Je koopt ook geen Hasselblad met als grootste reden dat je dan digitaal en analoog kan schieten. Je koopt een hasselblad omdat je een middenformaat camera wil, en een camera wil die foto's van goede kwaliteit aflevert.
[ Voor 134% gewijzigd door Silent Thunder op 05-11-2004 18:20 ]
Ik denk dat een 1D nog zo geen kwaliteit kan leveren als een Hasselblad.Silent Thunder schreef op 05 november 2004 @ 17:43:
een 1Ds levert dat ook voor de helft van de prijs
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq