[Policies] Updaten ADM files op Win2k Server?

Pagina: 1
Acties:

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is het mogelijk om op de Win2k server de .ADM bestanden te vervangen met nieuwere versies? Kan ik die oude .ADM bestanden overschrijven zonder dat er iets veranderd aan de huidige gedefinieerde policies?

Ik zat namelijk even naar de datum van de verschillende .ADM bestanden te kijken en ik heb nieuwere versies.

Zoals bijvoorbeeld het WUAU.ADM bestand waarin de policies beschreven staan voor de Windows Update service (SUS). In het nieuwere bestand staan 4 policy settings en in de oude van de win2k server maar 2.

ik weet dat je policy bestanden kunt toevoegen en verwijderen in het policy programma zelf, maar dit zou een veel snellere oplossing zijn :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Let wel op dat je niet te nieuwe policies op een 2000 omgeving implementeerd die eigenlijk bedoelt zijn voor 2003. XP templates en dergelijke kun je importeren in je GPO's en dit is uitgebreid beschreven op www.microsoft.com/technet.

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet dat je XP templates kan importeren, maar ik vroeg me af of het niet makkelijker/sneller zou zijn als je gewoon de oude ADM vervangt met de nieuwe ADM.

Ik heb het toch maar even uitgetest.

Ik had eerst met de default WUAU.ADM de policies ingesteld voor de Windows Update.
Je hebt dan maar 2 policy settings.
Daarna heb ik het WUAU.ADM bestand verwijderd uit de C:\Winnt\Inf directory en de nieuwe versie daarin gekopieerd. Daarna heb ik de policy editor weer geopend en ben ik weer naar de Windows Update instellingen gegaan en ja hoor! Er staan nu 4 instellingen die je kan doen EN de oude instellingen die ik al gemaakt had waren ook nog actief :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

net wat ik al gemeld heb als je te nieuwe adm templates erop zet krijg je meer opties dan je OS aankan(active directory met name). Dus weer hier bijzonder voorzichtig mee. Een OS corrupt maken is zo gebeurd het weer in orde krijgen duurd meestal veel langer.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als het goed is werkt 2000 en hoger niet meer met tattooing - dus zou het 'corrupt maken' van het OS enkel beperkt blijven tot het ongedaan maken van de policies voor zover ik weet :)