[Php]zoekmachines en links

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat een zoekmachine een pagina doorzoekt zoals een gebruiker een pagina ziet.

Mijn vraag nu:
Maakt het uit voor een zoekmachine of je nu span gebruikt of een link.

<span onclick="form.taal.value ='FRA'; form.submit()\">FRANS</span>
of
<a href="index.php" onclick="formp.taal.value ='FRA'; form.submit()">FRANS</a>

<form action="<?=getenv('PHP_SELF'); ?>" method="post" name="form" id="form"><input type="hidden" name="taal" ></form>

Want ik wil dat hij ook de andere talen vind en van de andere pagina's ook de link vind en maakt het uit of je php en java-script gebruikt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 15:11:
Want ik wil dat hij ook de andere talen vind en van de andere pagina's ook de link vind en maakt het uit of je php en java-script gebruikt ??
Lijkt me van wel. Javascript is immers client-side (dus moet de spider dat ondersteunen, geen idee of ie dat doet) en PHP is serverside waardoor je formulier wat makkelijker kan worden verstuurd.

Verder weer ik eigenlijk niet of een spider wel formulieren gebruikt voor het indexeren :/

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het maakt zelfs veel uit.

Maar in beide voorbeelden gebruik je javascript op zo'n manier dat dit niet gaat werken voor een zoekmachine. Als je een pagina ik een bepaalde taal wilt weergeven, dan moet je die pagina gewoon met een URL kunnen benaderen. De variabelen moeten dus niet "verborgen" zijn in de POST body.

Verder kun je prima een <link> element met de juiste attributen gebruiken om naar alternatieve pagina's te linken. Dat kunnen dus ook pagina's in een andere taal zijn. Maar die link moet dus weer een URL zijn. Daarom nogmaals: vraag zulke pagina's op met een GET request.

POST requests zijn voor het opslaan van gegevens, of het geven van een opdracht aan een zoekfuctie en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 15:15:

Maar in beide voorbeelden gebruik je javascript op zo'n manier dat dit niet gaat werken voor een zoekmachine. Als je een pagina ik een bepaalde taal wilt weergeven, dan moet je die pagina gewoon met een URL kunnen benaderen. De variabelen moeten dus niet "verborgen" zijn in de POST body.
dus www.pagina.nl/index.php?language=FRA

dus als je hem zo kunt benaderen is dat wel goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 15:42:
[...]

dus www.pagina.nl/index.php?language=FRA

dus als je hem zo kunt benaderen is dat wel goed ?
Jup en dat i.c.m. met een linkje genaamd "Francais" ofzo, dan pakt de spider 'm zekersteweten wel :)

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Google indexeert primair op de content, en dat is maar goed ook want zo blijven alle wannabe-webmasters met hun ellenlange onzin meta tags uit de index.

Er was vroeger een fabeltje dat zoekmachines geen dynamische websites indexeerden. Het enige wat daar aan waar is is dat google niet indexeert als je meer dan twee argumenten in je URL hebt:

index.php?id=1&dit=dat

wordt weg meegenomen, maar

index.php?id=1&dit=dat&zus=zo

niet meer.

Vandaar al die scripts om de parameters als directories te implementeren:

index.php/1/dat/zo

Klopt dit ??

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij niet. Volgens mij is het zo dat bij dynamische content maar een x aantal pagina's wordt geindexeerd om te voorkomen dat de server te zwaar belast wordt. Maar dit kun je vast wel op Google terugvinden.
Pagina: 1