Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

windows 2003 SBS server / FTP-Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 988 views sinds 30-01-2008

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Dag,

mijn bedrijf heeft vorige week een streaming-sessie gehouden. Hiervoor moesten wat wijzigingen in de configuratie van SBS server 2003 gemaakt worden. Helaas was ik zelf ziek waardoor mijn baas die klus zelf geklaard heeft. Dat op zichzelf is goed gegaan, echter vanaf dat moment kan niemand meer over het netwerk FTP-verbindingen maken met externe servers. dit is een copietje van de output die WS_FTP geeft:

Finding Host ftp.warpnet.jet-stream.nl ...
Connecting to 195.35.183.232:21
Connected to 195.35.183.232:21, Waiting for Server Response
Connection closed by remote host.

het vreemde is dat vanaf de server zelf je wel kan FTP'en via de command line tool, het moet dus een serverinstelling zijn die dit veroorzaakt. Op zich zou FTP'en via de server een workaround zijn, ware het niet dat onze bank programma van de ABN ook gebruik maakt van het FTP protocol en we niet zonder dat programma kunnen. ik heb al in de firewall instelling lopen rondstoeien maar tot op heden heb ik niks kunnen vinden wat het probleem verhielp.

sorry als dit een extreme n00b-vraag is, ik werk voor een klein bedrijf en toevallig ben ik degene met de meeste computerkennis en dus part-time systeembeheerder, naast mijn normale taken... dit is voor het eerst dat ik er zelf niet uitkom en ook op internet kan ik weinig gerichte info vinden. is er iemand die me kan helpen?

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 13:52
Wat heeft de baas dan precies veranderd ??

• st0p
dat weet ik niet want ik was er niet bij en zelf weet ie het ook niet meer. ik had em verteld dat ie de RAS instellingen moest wijzigen, dat heeft hij sowieso gedaan. maar dat gaat alleen om poort 8080 en volgens mij heeft die niks met ftp t emaken. echter dankzij een foutje van jet-stream (streaming-service provider) werkte het toen nog niet en is ie verder gaan klooien... ik weet niet hoe bekend jij bent met SBS 2003 maar voor een leek zitten er echt gruwelijk veel schermen in... ik kom ook nog steeds nieuwe dingen tegen ;)

niet dat je daar wat aan hebt natuurlijk...

Verwijderd

Beetje karige info. gebruik je ics of b.v. isa. / nat m.a.w. hebben de clients rechtstreeks toegang naar inet of via een 'proxy'.

Ik mag toch wel aannemen dat het ABN progsel op een client draaid?

• st0p
sorry als mijn info niet voldoende is, ik doe mijn best om alle relevante info te verschaffen. we gebruiken ICS. en ja, het ABN progje draait op een client. ik vermoed dat als ik em op de server zou instaleren dat het wel werkt (aangezien je wel vanaf de server kan FTP'en) maar da's natuurlijk niet de bedoeling.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk ABN AMRO pakket gebruik je? Kan je me ook aangeven welke exacte versie? Heb je PAT of NAT draaien op je netwerk. Proxy? Windowsversie is ook fijn om te weten en exacte foutmelding die het pakket geeft. Inclusief het foutcode nummer :)

Wellicht in de ISA-server portie van de SBS iets niet meegewijzigd toen je RRAS veranderde?

ABN AMRO connectie luistert heel nauw.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• st0p
het gaat om office net direct, versie 1.40, build 4.40
de windows versie is windows small business server 2003, exacte build kan ik zo 123 ff niet vinden.
er draait een NAT via de RAS-Software, ISA hebben we niet. bij mijn weten draait er geen proxy, tenzij SBS die zelf heeft opgezet bij de installatie.

de foutmelding is: Geen contact met de bank mogelijk. (Wachttijd overschreden tijdens zoeken naar de server. Indien u een proxy server gebruikt, controleer uw instellingen. Neem contact op met uw systeembeheerder.)(E001).

na nog wat te hebben getest weet ik zeker dat de uitgaande verbinding via poort 21 wel gemaakt word, maar dat de binnenkomende via poort 20 niet verder komt dan de server. het vreemde is, dat als ik de eenvoudige firewall van SBS2003 uitzet ik nog steeds geen verbinding kan krijgen.

edit:

Probleem opgelost :) wat mij betreft mag dit op slot.

[ Voor 5% gewijzigd door st0p op 09-11-2004 13:03 ]

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-11 18:11
Ik ben heel benieuwd hoe je het hebt opgelost? Schijnbaar een typisch probleem in SBS2003, dat je niet fatsoenlijk kunt connecten naar FTP servers, tenzij je passive gebruikt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:X

En daarvoor trap je een vier jaar oud topic omhoog?

Kijk, als je nou een nieuw topic aanmaakt en naar deze toe linkt, dan is het een ander verhaal... of je probeert de TS te bereiken om 'm te vragen hoe.

[ Voor 57% gewijzigd door alt-92 op 16-05-2008 16:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.