Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Geen matches
Dit is een serieus topic bedoeld om te verkennen wat trends en mogelijke toepassingen zijn van mobiele telefoons.

Telefoons zijn er in vele soorten en maten en dat is maar goed ook want sommige mensen willen alleen maar bellen terwijl andere mensen het als hun "laptop" gebruiken. Dit topic is dus niet bedoelt om te flamen dat je al die nieuwerwetse gadgets niet nodig hebt. Wat wel de bedoeling is dat je meedoet aan discussie welke technologien je graag zou willen dat die werden toegepast in een telefoon.

Persoonlijk denk ik dat de grootste toevoegde waarde de integratie tussen de componenten zal zijn.

Wat is jou visie? Waarom denk je dat iets wel of niet populair wordt?

Hardware

GPS
Wat is het Global Positioning System, dit stelt je instaat om via satellieten je positie te bepalen.
Status er bestaan al telefoons die dit hebben
Verspreiding populariteit laag
Toekomst mogelijkheden In verschillende landen wordt het een eis voor reddingsdiensten(112) dat men je positie kan bepalen dus er bestaat een grote kans dat dit in alle telefoons komt
Harddisk
Wat is het veel opslagruimte op een draaiend schijf in een metale doos
Status er bestaan prototypes die dit hebben
Toekomst mogelijkheden Je ziet momenteel dat de gsm steeds meer een multimedia mschine wordt zodoende groeit ook de behoefte voor opslagruimte. Ook de verbetering in fotokwaliteit zal alleen maar voor een grotere behoefte aan opslagruimte zorgen.
Camera
Wat is het ding om foto's/video op te nemen
Status Ruime selectie aan telefoons die dit hebben
Verspreiding populariteit hoog
Toekomst mogelijkheden Momenteel zie je dat de limieten worden gevormd door de lens, zodra men daar vernuftige oplossingen voor heeft zal de kwaliteit nog hoger gaan., echter denk ik niet dat er een hogere behoefte komt dan 2 a 3 megapixel maar 640k is ook niet genoeg voor iedereen.
UMTS/EDGE
Wat is het Sneller datanetwerk voor GSM waar snelheden tot 384kb/s kunnen worden behaald.
Status Steeds meer telfoons krijgen deze mogelijkheid
Toekomst mogelijkheden Dit is eigenlijk alleen practisch voor interactieve (data) diensten oftewel Internet en streaming en in mindere mate MMS. Kortom als browsen en streaming een prettigere en goedkopere ervaring wordt dan zal de vraag hoger worden.
Radio
Wat is het Muziek die door de ether op je telefoon komt
Status Ruime selectie aan telefoons die dit hebben
Toekomst mogelijkheden Toevoegen van RDS en TA kan erg praktisch zijn. Integratie met internet radio zal zeker commercieel gezien interessant zijn.
Radiozender
Wat is het Muziek die door de ether van je telefoon komt
Status Ik ken geen telefoons die dit hebben
Verspreiding populariteit bestaat nog niet
Toekomst mogelijkheden begin je eigen radiostation, lijkt me een erg leuke toepassing voor de jeugd, maar ook practisch voor in de auto om uit te zenden op je autoradio.

TV
Wat is het TeleVisie
Status Er bestaan prototypes die dit hebben
Toekomst mogelijkheden Technisch gezien is het geen probleem, dus het zal meer van kwaliteit en noodzaak afhangen. Voor dat laatste zie ik nog weinig redenen
RFID
Wat is het Radio Frequency IDentification
Status er zijn prototypes die dit hebben
Toekomst mogelijkheden makkelijk voor fabrikanten, er zijn privacy issues maar misschien dat er voor de consument ook practisch mogelijkheden zijn, denk aan authenticatie of betaalmogelijkheden.
Betaalmogelijkheden
Wat is het Betalen met je telefoon
Status Er bestaan proeven waarmee dit gedaan wordt
Toekomst mogelijkheden Het lijkt me erg practisch maar de noodzaak voor een derde betaalmogelijkheid lijkt me niet echt nodig en erg kostbaar.
Authenticatie
Wat is het Jezelf bekendmaken aan de hand van je telefoon
Status Weet niet
Toekomst mogelijkheden Zie betaalmogelijkheden
Wifi
Wat is het Wireless Fidelity of 802.11a/b/g/n , manier van draadloze communicatie
Status Er zijn telefoons die dit hebben
Toekomst mogelijkheden Platform voor VOIP, betere manier van draadloos synchroniseren aangezien er meer bandbreedte is
Bluetooth
Wat is het Manier van draadloze communicatie met doorgaans een kort bereik
Status Er is een ruime selectie aan telefoons die dit hebben
Toekomst mogelijkheden Betere implementatie, tot mijn weten heeft alleen Sony Ericsson een goede implementatie die meer als alleen synchronisatie toe laat.
Wireless USB
Wat is het usb maar dan draadloos
Status Ik ken geen telefoons die dit hebben
Verspreiding populariteit nul
Toekomst mogelijkheden Een goede vervanger van Bluetooth, maar is incompatible met Bluetooth, echter wel meer bandbreedte.
Toetsenbord
Wat is het input mogelijkheid waarmee je direct toegang hebt tot het alfabet ipv t9
Status Enkele telefoons hebben dit
Toekomst mogelijkheden Dit heeft veel potentieel maar zit met een aantal problemen, het moet niet afleiden van de originele bedoeling (bellen) zoals een treo 600 maar ook weer niet zo groot of zo klein als een p910. Kortom erg practisch voor sms/mms/email/browsen maar het hangt of hoe prettig dit is om te gebruiken.
Pen
Wat is het input mogelijkheden om mee te tekenen of dingen te selecteren via het scherm.
Status Enkele telefoons hebben dit
Toekomst mogelijkheden Ik denk dat het niet practisch is voor de grote van de telefoon, een gui kan best ingesteld zijn zodat niet nodig is. Op tekenen na kan ik geen grote behoefte bedenken waarom dit nodig is.
Touchscreen
Wat is het input mogelijkheid door direct het scherm aan te raken
Status sommige telefoons hebben dit
Toekomst mogelijkheden Ik kan me inbeelden dat het praktisch is voor bepaalde handelingen om het scherm aan te raken echter daar staat tegenover dat het scherm vies wordt waar toch wel de meeste mensen een hekel aan hebben.
Scherm
Wat is het Zorgt voor visuele feedback van je gsm
Status Zit vrijwel op alle telefoons, ja er zijn gsm's waar het niet op zit
Toekomst mogelijkheden Er zijn momenteel schermen met 262k kleuren met een resolutie van 320x240, 17 miljoen kleuren en een hogere resolutie is zeker mogelijk als de multimedia behoefte groter wordt ook het browsen wordt daardoor prettig
Batterij
Wat is het ding dat voor stroom zorgt
Status Zit in elke telefoon
Toekomst mogelijkheden Door al deze mogelijkheden zal de behoefte ook wel groeien
Beamer
Wat is het projecteren van beeld
Status bestaat bij mijn weten nog niet in een telefoon
Verspreiding populariteit bestaat niet
Toekomst mogelijkheden op een scherm/muur projecteren van je foto/video/tv/game

Software
RSS
Wat is het Realy Simple Syndication (afkorting varieert)
Status Zit bij mijn weten op geen enkele telefoon
Toekomst mogelijkheden Het lijkt mij de ultieme manier om informatie toegespitst op persoonlijk smaak krijgt aangeleverd. Eigenlijk snap ik niet waarom het niet op een telefoon zit aangezien er technisch geen probleem zou moeten zijn.
PODCAST
Wat is het Het aangeleverd krijgen van mp3 enclosusures( kan ook torrent of iets anders zijn)
Status Zit bij mijn weten op geen enkele telefoon
Toekomst mogelijkheden Potentieel is erg hoog, stel je voor de databandbreedte is erg laag, maar je kijgt je "podcast"/radioshow/mp3 binnen op de achtergrond, dat dat een uur duurt boeit niet want het wordt pas gepresenteerd als het er is (ala windows update). En dan heb je weer "actuele" nieuwe content voor jouw smaak. Technisch lijkt het me geen probleem.
MP3/OGG/WMA/Playlist
Wat is het Betere ondersteuning van muziekformaten en playlists
Status Er zijn telefoons met mp3 speler
Toekomst mogelijkheden Het lijkt me logisch dat de gsm compatibel is met itunes of winamp
Synchroniseren
Wat is het Het actueel houden van je contact gegevens, agenda ,etc
Status Zit op veel telefoons
Toekomst mogelijkheden Het moet beter geintegreerd worden met andere applicaties over het algemeen is het alleen compatibel met outlook (terwijl er ook veel andere email applicaties zijn
PIM
Wat is het Personal Information Management
Status Agenda en addressenlijst zit op elke telefoon
Toekomst mogelijkheden Meer informatie moet er in kunnen, vroeger was het alleen naam en telefoonnummer, nu staat er adres gegevens, email, url, foto bij etc...
Email
Wat is het electronische berichtenuitwisseling via internet
Status veel telefoons hebben dit.
Toekomst mogelijkheden better integratie en meer toegangkelijk zorgen voor een beter ervaring
Instant Message
Wat is het sms via internet
Status SonyEricsson heeft friends/global village, msn , icq ,etc is via 3rd party app mogelijk
Toekomst mogelijkheden zie email
Navigatie
Wat is het nagiatie dmv kaart en gps
Status weinig telefoons hebben dit
Toekomst mogelijkheden Dit wordt een killer app met lokatieinformatie. Zeker als je aan een lokatie een notitie kan hangen die voor anderen toegangkelijk zijn.
Blog
Wat is het dagboek op internet
Status Nokia heeft bloglife voor symbian telefoons
Toekomst mogelijkheden lijkt me een killapp voor de jeugd en anderen die zijn ei kwijt willen
Programmeer platform
Wat is het zelf applicaties maken voor telefoons
Status Bijna alle telefoons ondersteunen j2me, sommige symbian, er bestaat ook nog BREW en Mophun toegespitst op spellen
Toekomst mogelijkheden Erg groot mits het beter wordt geintegreerd met het systeem. Nu moet je diverse schermen door voordat je bij je applicatie/games bent. Door een slechte integratie met 3rd party applicaties zal de behoefte er ook niet zijn, terwijl commercieel gezien dit erg interessant kan zijn
VOIP
Wat is het Voice Over IP, hetzelfde als gsm maar nu via internet pakketten die weer het gsm data netwerk als onderliggende netwerk hebben (of wifi?)
Status Er zijn prototypes die dit hebben
Toekomst mogelijkheden erg hoog want je kan je gsm telefoon zo perfect integreren met je huistelefoon. Stel je komt thuis (of in de buurt van een wifispot) en dan bel je via je internet verbinding voor zeer lage kosten.

[ Voor 31% gewijzigd door it0 op 04-11-2004 15:54 . Reden: Heb er even een tabel van gemaakt, ja het kan beter, nu geen tijd voor ]

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Matched: it0
it0 schreef op 04 november 2004 @ 14:54:
...
-Harddisk
Wat is het: veel opslagruimte op een draaiend schijf in een metale doos
Status: er bestaan prototypes die dit hebben
Verspreiding/populariteit: laag
Toekomstmogelijkheden: Je ziet momenteel dat de gsm steeds meer een multimedia mschine wordt zodoende groeit ook de behoefte voor opslagruimte. Ook de verbetering in fotokwaliteit zal alleen maar voor een grotere behoefte aan opslagruimte zorgen.
-Radiozender
Wat is het: Muziek die door de ether van je telefoon komt
Status: Ik ken geen telefoons die dit hebben
Verspreiding/populariteit: bestaat nog niet
Toekomstmogelijkheden: begin je eigen radiostation, lijkt me een erg leuke toepassing voor de jeugd, maar ook practisch voor in de auto om uit te zenden op je autoradio.
offtopic:
goeiendag zeg wat een enorme lijst... |:(

Harddisk: dat denk ik niet...flash memory is de toekomst voor mobile devices.
Radiozender: dat zal er niet komen, aangezien je voor fm-zenders een vergunning nodig hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door Gully op 04-11-2004 15:00 ]

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geen matches
offtopic:

Handige topicstart. Wellicht even de opsommingen in een tabel stoppen?
Tabellen op GoT, een totaal raadsel

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Geen matches
Gully schreef op 04 november 2004 @ 14:58:
[...]

offtopic:
goeiendag zeg wat een enorme lijst...

Harddisk: dat denk ik niet...flash memory is de toekomst voor mobile devices.
Radiozender: dat zal er niet komen, aangezien je voor fm-zenders een vergunning nodig hebt.
Voor een goed topic heb je wat voer nodig he :)

Ik denk dat een harddisk op korte termijn beter voorziet in de behoefte voor opslagcapaciteit, maar flash memory wordt idd steeds goedkoper...

Radiozender is toegestaan voor korte afstanden bij mijn weten (daar zijn geloof ik genoeg topics over geweest)

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

it0 schreef op 04 november 2004 @ 15:01:
[...]

Voor een goed topic heb je wat voer nodig he :)

Ik denk dat een harddisk op korte termijn beter voorziet in de behoefte voor opslagcapaciteit, maar flash memory wordt idd steeds goedkoper...

Radiozender is toegestaan voor korte afstanden bij mijn weten (daar zijn geloof ik genoeg topics over geweest)
mjah, zie maar eens een harddisk in een gsm-formaat te proppen... dat van die fm zenders op korte afstand noemen we maar een grijs gebied ;)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Geen matches
Gully schreef op 04 november 2004 @ 15:02:
[...]

mjah, zie maar eens een harddisk in een gsm-formaat te proppen...
je hebt toch al 1.8 inch hd's en er komen kleinere aan ?

http://www.gizmodo.com/ar...ith-hard-drive-020835.php

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Geen matches
O ja nog iets verzonnen

USB Host
Wat is het GDit is gewoon usb maar daaar je kan je dus andere devices op aansluiten
Status ik ken geen telefoons die dit hebben
Toekomst mogelijkheden ideaal voor card readers, toetsenborden etc om uit te breiden

• Binz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
Geen matches
Toshiba heeft al een 0,85 inch HD in het verschiet:

Afbeeldingslocatie: http://www.brighthand.com/images/Toshiba_Tiny_HD_S.jpg

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Geen matches
Hier is laatst dacht ik ook al een uitgebreide discussie over geweest.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-11 13:52

Tjark

DON'T PANIC

Geen matches
Mis 1 ding: portabiliteit.

Ik denk dat er in een GSM steeds meer functies zullen komen zolang het apparaat makkelijk draagbaar blijft. Veel mensen vinden iets als bv een Nokia Communicator _te groot_. Zolang er meer functies in komen en het apparaat makkelijk in je broek/borstzak past zal 't voorlopig die richting opgaan :)

*insert signature here

Verwijderd

Geen matches
En om eventuele verwarring te voorkomen: UMTS itt EDGE zal ook gebruikt gaan worden als vervanging (en verbetering) voor GSM (dus spraak). Althans, dat is altijd de opzet geweest zover ik weet..

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11 09:30
Geen matches
Ik denk dat:

1. Een harde schijf is een goede oplossing, aangezien steeds meer gsm's mp3 spelers krijgen. Ook als de resolutie van opnamemogelijkheden groter wordt, is een hdisk altijd makkelijk.
2. Een gsm moet wel draagbaar blijven. Over een paar maanden zijn er waarschijnlijk pda's waarmee je kunt bellen. Dat is wel handig, maar dat is als mobieltje wel erg lastig.
Al die high-tech zooi is wel leuk, maar het moet ook betaalbaar blijven. Dalijk krijg je canal+ voor op de telefoon, en het moet wel een beetje betaalbaar blijven.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14

Animal_X

Rodin

Geen matches
Samsung heeft al een telefoon met een 1,5GB hard drive, de SPH-V5400. (alleen voor de Aziatische markt)

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.com/archives/images/SPH-v5400-HDD_sm.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Animal_X op 04-11-2004 16:45 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

it0,
Ik denk dat je jouw visie beter in [rml][ Discussie] Toekomst van de mobiele telefonie[/rml] had kunnen posten. Dit mag misschien wel een oud topic zijn, maar is degelijk wel een topic waar echte argumenten in getoond worden.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ginz schreef op 04 november 2004 @ 17:12:
it0,
Ik denk dat je jouw visie beter in [rml][ Discussie] Toekomst van de mobiele telefonie[/rml] had kunnen posten. Dit mag misschien wel een oud topic zijn, maar is degelijk wel een topic waar echte argumenten in getoond worden.
inderdaad maar ik het nog niet gezien en ten tweede wil ik meer de dacht trekken naar technische mogelijkheden. Als de mods er een probleem mee hebben dan hoor ik het wel.
Pagina: 1