Toon posts:

Mag Internet Verhuizen 200 EURO Kosten??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje, een lange tijd geleden ben ik (niet geheel vrijwillig) verhuisd van mijn appartementje naar een kamer. In mijn appartement had ik internet van Dutch Web Services (ADSL 2-8MBit/1MBit). Dit lijntje kostte me 92,5 euro per maand (meer dan een jaar geleden en toen kon ik het nog betalen).

Mei dit jaar ben ik verhuisd en wilde uiteraard mijn abo meeverhuizen. Dit kostte volgend Ducth Web Service 200 euro (ongeveer) omdat bij mijn oude abonnement het contractuele jaar nog niet om was en ik dus het abonnement moest afschaffen en een nieuwe moest nemen op het nieuwe adres (niet echt verhuizen dus).

Sindsdien ben ik dus op hun nieuwe tarief (52 euro per maand) lid gebleven omdat ik sinds die tijd niet meer 200 euro in één maand kan missen (52 nog net wel maar liever ook niet) en nu moet ik dus maar wachten tot mijn abo afloopt omdat afkopen 200 euro kost. En dit terwijl ik het internet niet eens kan gebruiken!!!

Mag dit? Ik heb het idee dat ik best dat geld terug mag vragen op de een of andere manier... ik hoop dat iemand dit weet....

alvast bedankt

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Staat in de algemene voorwaarden waar je bij het aanschaffen je handtekening onder hebt gezet. :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Bbned heeft inmiddels de verhuis tarieven verlaagd, dus dat moet je even tegen dutchweb zeggen. :)
Kost nu ongeveer 99euro.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.dutchweb.net/verhuizen.php

en
bezwaren tegen een factuur binnen 7 dagen indienen.

afsluiten van een lijn kost ook 77 euro? -> ff goed chekcen!

Bij een nieuw contract zit je er weer 12 maanden aan vast.

Ze hebben het in de verhuizing alleen over de BBNET kosten, niet over de opslag die zij eroverheen doen.

Dus als je wellicht over 6 maanden weer verhuist wordt het weer duur?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Tja die voorwaarden gaat het dus om, ik vaag me af of er niet ergens iets wettelijks is bepaald dat als is wil verhuizen dat ik een nieuw contract moet afsluiten. want ik betaal dan de restbedragen van het contract terwijl ik hem alleen door wil zetten op een ander adres. De lijn fysiek aanpassen kost namelijk volgens mij niet meer dan 50 euro? Of heb ik het nu mis?

--- EDIT----

Kijk dit is een ander verhaal dan ze mij vertelden in de e-mail en over de telefoon.

Bedankt. Dit klopt tenminste wat beter. (net zo duur nog jammer genoeg)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 15:07 ]

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ja, dit mag ( mits het in de AV staat )

Deze kosten worden meestal berekend om de hoge aanschaf kosten ( voor de provider ) van een adsl lijn te dekken.

Maar misschien kan je een regeling treffen, stel ze eens voor om een nieuw abbo af te sluiten. waar bij je verplicht 1 jaar + alle resterende maanden lid blijft.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

200 Euro is heel gangbaar hiervoor, veel providers hanteren die prijs.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik snap het denk ik niet helemaal. Gaat dit over de verhuiskosten die je een half jaar geleden hebt gemaakt? Waarom zou je daar nu nog over beginnen?
Daarbij vind ik het erg dubieus van een provider om te zeggen dat na een verhuizing weer een nieuw volledig contractjaar ingaat.
Je zegt dat je je internet nu niet kunt gebruiken. Waarom is dat? Omdat ADSL niet leverbaar is op die locatie? Is er geen clausule dat het abonnement opgeheven wordt bij verhuizing naar een locatie waar geen ADSL leverbaar is?
Of is ADSL nu niet verhuist en betaal je voor ADSL op de oude locatie? Maar dan loopt toch gewoon het oude contract door (wat je na een jaar kunt opzeggen)?

NOFI, maar ik vind je verhaal een beetje warrig.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
ik begin het te merken ja, vond het gewoon beetje aan de dure kant, zeker als je het niet kan betalen. Zit nu daardoor al sinds mei 52 euro per maand te betalen voor iets wat ik niet kan gebruiken... Hoezo kapitaalvernietiging.....

Maar iig bedankt allemaal. Dat sluit in ieder geval een paar (bij voorbaat nutteloze) acties/pogingen af.

---- Aan Maasluip

Ik ben verhuisd alleen mijn abo niet, dit kostte te veel geld. Mijn abo staat dus nog steeds alleen kan ik die dus niet gebruiken omdat mijn lijn hier niet geactiveerd is (daarvoor moet ik dus abo verhuizen en 200 euro neerleggen).

Ik vroeg me enkel af of dit wel klopte aangezien ik dat mailtje weer eens las en me nu (pas) begon af te vragen of dit wel mocht... alleen bleek het verhaal anders in elkaar te steken (www.dutchweb.net/verhuizen.php) dan mij destijds was verteld waardoor het nu wel lijkt te kloppen allemaal.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 15:23 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 15:19:

Ik ben verhuisd alleen mijn abo niet, dit kostte te veel geld. Mijn abo staat dus nog steeds alleen kan ik die dus niet gebruiken omdat mijn lijn hier niet geactiveerd is (daarvoor moet ik dus abo verhuizen en 200 euro neerleggen).
Dat was me niet helemaal duidelijk nee.
Ik begrijp dus dat je bestaande contract op het oude adres doorloopt. Waarom is er dan een nieuw jaarcontract gestart, alleen zodat je nu voor een lagere prijs ADSL hebt? Dan moet je het contract uitzingen ja. En/of 200 euro verhuiskosten betalen om er plezier van te hebben.

Signatures zijn voor boomers.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Maasluip schreef op 04 november 2004 @ 16:05:
[...]
Dat was me niet helemaal duidelijk nee.
Ik begrijp dus dat je bestaande contract op het oude adres doorloopt. Waarom is er dan een nieuw jaarcontract gestart, alleen zodat je nu voor een lagere prijs ADSL hebt? Dan moet je het contract uitzingen ja. En/of 200 euro verhuiskosten betalen om er plezier van te hebben.
Lol, dat zou idd raar zijn, tenzij hij net 2 maanden een contract had ofzo.
Pagina: 1