Ws_FTP downloadt met lege regels in HTML bestanden

Pagina: 1
Acties:

• ericck
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 11:25
Een raar probleempje... sinds de installatie van een nieuwe versie van WS_FTP (9.01) gebeurt er iets raars met alle HTM/HTML bestanden die ik download van de server. Tussen elke regel in het document wordt een witregel geplaatst en zo komt het bestand op mijn harde schijf te staan.
Omdat ik alles bewerk met Notepad is dit nogal hinderlijk, want mijn hele html-layout gaat naar de knoppen. Wie weet wat er aan de hand is?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Download je de HTML-bestanden wel als ASCII ipv binary?

• ericck
In WS_FTP gaat dat volgens mij altijd automatisch. In de opties geef je een lijst met extensies op die moeten worden gedownload als ASCII, de rest wordt standaard als binary gedownload. Uiteraard staan HTML, PHP, etc. gewoon bij de 'ASCII-extensies'.

Verwijderd

Het zou kunnen zijn dat een verkeerde transfer mode wordt gebruikt. Het komt erop neer dat bij binair alle bits gewoon worden weggeschreven bij het downloaden. Als je voor text-mode kiest, dan zullen newline sequences bij de transfer worden omgezet naar wat de server gebruikt. Als dat niet helemaal goed gaat, kan ik me voorstellen dat er problemen ontstaan met newlines.

Ten tweede ben je gewoon niet slim bezig door notepad te gebruiken. Fatsoenlijke editors kennen dit verschijnsel, en bieden de mogelijkheid om dubbele newlines te verwijderen.

• ericck
Dit is de instelling waar ik het over heb:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ericck/tweakers/voorbeeldje.JPG
Ten tweede ben je gewoon niet slim bezig door notepad te gebruiken. Fatsoenlijke editors kennen dit verschijnsel, en bieden de mogelijkheid om dubbele newlines te verwijderen.
Om precies te zijn gebruik ik NotepadEx, een kleine uitbreiding van Notepad die een paar dingen toevoegt aan de originele Notepad van Windows. De redenen waarom ik Notepad gebruik: snel, overzichtelijk, eenvoudig.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Download hem eens expliciet als ASCII?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ericck
Als ik download als ASCII gaat het nog steeds mis, maar als ik download als binary dan krijg ik géén lege regels!
Is erbij het uploaden soms al wat foutgegaan?
Pagina: 1