Excel -> een blad uit een werkmap als webpagina

Pagina: 1
Acties:

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
Ik heb hier een hoop excel bestanden (werkmappen) met allemaal meer dan 50 bladen per excel bestand. Veel van deze excel bestanden zijn allemaal 4-5mb groot.

Nu is het de bedoeling dat mensen op afstand via web gegevens uit deze excel bestanden moeten kunnen bekijken (formules en macro's zijn niet belangrijk, alleen bekijken). Echter moet er rekening gehouden worden dat veel mensen dit binnen moeten halen via een 56k lijntje... Ik zoek dus naar een oplossing die alleen binnenhaalt wat hij nodig is en niet alle 50+ bladen van een excel bestand, maar alleen een specifiek blad. De bron bestanden blijven excel, dus het is geen oplossing om bijv. alles in acces o.i.d. te zetten.

Ik heb ook al gekeken of het bijvoorbeeld mogelijk was om de excel bestanden om te zetten naar pdf, maar dan zou ik ze per blad moeten om zetten...

En een excel werkmap omzetten naar html is ook niet handig denk ik, omdat hij dan alsnog al die bladen binnen moet halen.

De excel bestanden moeten namelijk minimaal 1x per week geupdate worden op de webserver. Er zijn minimaal 50-60 excel bestanden, dus het moet zo makkelijk mogelijk geudate worden.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat is nou precies je vraag? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ygma!l
BtM909 schreef op 04 november 2004 @ 14:23:
Wat is nou precies je vraag? :)
Ohw sorry, als het niet helemaal duidelijk is:
Ik zoek dus naar een mogelijk heid om ervoor te zorgen dat ik alleen het werblad uit het excel bestand ophaald die ik wil laten zien via web om er dus voor te zorgen dat niet het hele excel bestand over een 56k lijntje word gedownload. Kijk het is niet zo moeilijk om een excel bestand te laten zien in IE (alle gebruikers hebben office geinstalleerd), maar dat duurt gewoon te lang over zo'n 56k lijntje. Hij moet dus alleen een bepaald blad uit het excel bestand laten zien en de vraag is: hoe doe ik dat?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wat je zou kunnen doen is bijvoorbeeld met behulp van VBA (of VB script) in combinatie de juiste gegevens uit al die bestaande Excel bestanden trekken en deze eventueel presenteren als HTML bestand, text bestand of gewoon als een nieuwe excel bestand...

edit:
Ik weet niet of je de beschikking hebt over IIS met daarop ASP bijvoorbeeld, want dan kan je het daarmee regelen

[ Voor 20% gewijzigd door Woudloper op 04-11-2004 14:42 ]

• ygma!l
Woudloper schreef op 04 november 2004 @ 14:41:
Wat je zou kunnen doen is bijvoorbeeld met behulp van VBA (of VB script) in combinatie de juiste gegevens uit al die bestaande Excel bestanden trekken en deze eventueel presenteren als HTML bestand, text bestand of gewoon als een nieuwe excel bestand...

edit:
Ik weet niet of je de beschikking hebt over IIS met daarop ASP bijvoorbeeld, want dan kan je het daarmee regelen
Nou in 1e instantie heb ik alleen beschikking over een standaard webserver (op afstand, niet in eigen beheer) zonder asp, php. Het liefst heb ik een oplossing dat client-side gaat, maar als het alleen via asp/php kan, dan moet er misschien een server voor komen die dat kan, maargoed ik hoor graag de mogelijkheden...

• ygma!l
*schopje*

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Uh, Save as en dan HTML kiezen? Excel 2002 geeft je dan de mogelijkheid om het hele workbook of juist 1 pagina tot HTML om te zwiepen. Macro'tje van bakken, klaar.

Of je moet natuurlijk een ouwe Excel gebruiken, maar dat vermeld je gelukkig niet ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• ygma!l
Rataplan schreef op 08 november 2004 @ 08:11:
Uh, Save as en dan HTML kiezen? Excel 2002 geeft je dan de mogelijkheid om het hele workbook of juist 1 pagina tot HTML om te zwiepen. Macro'tje van bakken, klaar.

Of je moet natuurlijk een ouwe Excel gebruiken, maar dat vermeld je gelukkig niet ;)
Ja, dat is opzich heel leuk en ja, ik heb hier office XP, maar dan wordt een excel werkmap van 3-5mb in eens een html bestand van 30-40 mb en dat is niet zo prettig...

Verwijderd

ygma!l schreef op 08 november 2004 @ 09:10:
[...]

Ja, dat is opzich heel leuk en ja, ik heb hier office XP, maar dan wordt een excel werkmap van 3-5mb in eens een html bestand van 30-40 mb en dat is niet zo prettig...
hou er dan ook weer rekening mee dat die html's waarschijnlijk wel vallen te splitsen, en dat er ook nog http compressie overheen gaat zodat de bestanden aanzienlijk kleiner worden :)
Pagina: 1