Ik gebruik in mijn vb6 applicatie een xml-bestand waarin ik allerlei projectgegevens, opgegeven door de gebruiker, in opsla.
Het uitlezen, opslaan en tonen van dit xml-bestand gaat prima.
Alleen als ik het xml-bestand open in Notepad ziet het er niet uit.
De meeste gegevens staan op 1 regel terwijl er een boomstructuur in zit.
Mijn vraag is hoe sla ik mijn data op zodat elke tag op een nieuwe regel komt en ingesprongen zodat ik een goed leesbaar bestand krijg?
Ikzelf dacht dat het een property zou zijn van mijn xmlDocument-object, iets als
Ik heb ook
Via Google en GoT Search ben ik er ook niet uit gekomen, dan krijg ik allemaal verwijzingen naar XLT en XLS.
Ik ben net nieuw met XML en van XLT en XLS snap ik nog niets. Volgens mij heb ik die ook niet nodig, toch?
Ik gebruik:
De xml zoals die eruit moet zien:
De xml zoals het nu gaat:
Het uitlezen, opslaan en tonen van dit xml-bestand gaat prima.
Alleen als ik het xml-bestand open in Notepad ziet het er niet uit.
De meeste gegevens staan op 1 regel terwijl er een boomstructuur in zit.
Mijn vraag is hoe sla ik mijn data op zodat elke tag op een nieuwe regel komt en ingesprongen zodat ik een goed leesbaar bestand krijg?
Ikzelf dacht dat het een property zou zijn van mijn xmlDocument-object, iets als
code:
maar die kan ik niet vinden.1
| .formatted = vbIndent |
Ik heb ook
code:
geprobeerd maar dat leverde ook niets op.1
| .preserveWhiteSpace = True |
Via Google en GoT Search ben ik er ook niet uit gekomen, dan krijg ik allemaal verwijzingen naar XLT en XLS.
Ik ben net nieuw met XML en van XLT en XLS snap ik nog niets. Volgens mij heb ik die ook niet nodig, toch?
Ik gebruik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Dim oXmlDoc As New MSXML2.DOMDocument40 oXmlDoc.async = False oXmlDoc.validateOnParse = False 'Xml inlezen oXmlDoc.Load sXMLFile . . . 'Xml opslaan: Call oXmlDoc.Save(oXmlDoc.url) |
De xml zoals die eruit moet zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?xml version="1.0"?>
<Settings>
<Naam type="text">Bakker</Naam>
<Woonplaats type="text">Anjum</Woonplaats>
</Settings>
.
.
. |
De xml zoals het nu gaat:
code:
1
2
| <?xml version="1.0"?> <Settings<Naam type="text">Bakker</Naam><Woonplaats type="text">Anjum</Woonplaats> |