Toon posts:

[XPSP2/IE] Popup blocker blijft actief ondanks uitzetten*

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week mijn pc opnieuw geformateerd, windows xp erop gezet en gelijk sp2 geïnstalleerd. Daarna pas de andere programma's zoals office etc.

Nu vind ik het zelf niet nodig op een popup blocker te hebbeb en aangezien deze wel in SP2 zit, heb ik deze uitgezet. Wanneer ik bij "Extra->pop-upblokkering" kijk zie ik dat hij inderdaad uitgeschakeld is en dat ik hem kan inschakelen.

Wanneer ik nu naar een website met popup ga, komt deze popup niet. Hetzelfde geld voor links waar dmv een javascript functie een popup wordt weergegeven(Bij mij niet dus).

Wanneer ik de pop-upblokkering aanzet, veranderd er helemaal niets aan de situatie. CTRL in houden werkt ook niet en verder heb ik de opties aan staan om een infomatiebalk weer te geven en een geluid af te spelen wanneer een popup getoond wordt, maar dit gebeurd ook niet.

Ik baal hier ontzettend van en kan nergens iets vinden van mensen die hier ook last van hebben en er een oplossing voor hebben gevonden.

Nu hoop ik dat iemand hier mijn kan helpen met de oplossing en dan niet de oplossing "Formatteren en nog een keer proberen", want dat kost me weer een dag installeren. Als er geen oplossing komt zal het wel moeten, maar daar wacht ik liever even mee.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik neem aan dat je ook een pop-up hoort te krijgen?

Werkt het wel met andere browser? (bv www.mozilla.com/firefox)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Internet Explorer horen thuis in Software Algemeen - ik verplaats je topic eventjes :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op vrijdag 05 november 2004 @ 00:14:
Ik neem aan dat je ook een pop-up hoort te krijgen?

Werkt het wel met andere browser? (bv www.mozilla.com/firefox)
Ja, je hoort een popup je krijgen. Met firefox werkt 't wel allemaal, maar met IE krijg ik alleen de popup wanneer de "window.open" (om de popup mee te openen) in de <A tag staat. Als ik in de <a tag naar een JS functie verwijs met daarin de opdracht voor een popup, dan werkt 't weer niet.

Wie o wie heeft nog een suggestie?

Verwijderd

Topicstarter
oja, ik heb ook al sp2 gedeïnstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Na het deïnstalleren deden de popups het ook niet en na de het installatie nog steeds niet. Ik denk ook dat het probleem in IE geslopen is.

Ik probeer IE nu te deïnstalleren en kijken wat er na een installatie voor resultaten komen, maar ik kan IE niet terug vinden in het lijstje bij software

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :'(

Verwijderd

Ik heb deze topic een kick gegeven, want ik zit met exact hetzelfde probleem. Er zij ook al meerdere topics over geopend hier op GoT, maar nog niet een die een antwoord bevat.

In de MS knowledge base is ook niets te vinden.

De ellenlange lijst in IE met security opties maakt me duizelig. En de logica van de plaatsing van alle opties in IE is ver te zoeken.

Google (+ groups) leveren ook niets op.

Nu hoop ik dat er toch een Tweaker is, die weet hoe je ervoor zorgt dat websites met automatische popups (vooral word documenten) weer kan laten openen, zonder dat ze meteen gekilled worden.

Verwijderd

Ik heb het volgende (vergelijkbare) probleem:

Als ik sinds vanmorgen in internet explorer een site open, waar je bijvoorbeeld de lokatie van een gebouw ziet in een apart venster, dan sluit deze in internet explorer na 5 seconden weer.
Ik heb alle software die pop-ups blokkeert (nav, tweakxppro, winxpmanager, instellingen in ie zelf) op uit gezet maar de popups vensters laden helemaal en worden dan na een seconde gesloten.

Ik krijg ook de balk met de popup blocked bovenin niet meer te zien...

In firefox heb ik dit probleem niet! Is er iemand die hier weet wat het probleem is?
Ik draai win xp pro NL met SP2, en alles deed het tot vanmorgen wel. Er is geen nieuwe software geinstalleerd!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Voor IE deinstaleren, moet je bij software, bij windows setup kijken....

Aan andere, ook al geprobeerd, IE op standaard te plaatsen? dan nogmaals proberen

Verwijderd

Had laatst een soortgelijk probleem met een pc. Stond er McAffee op. die deed dat dus ook.
Handige tip:
Als je de ctrl toets ingedrukt houd als je op een popup link klikt dan werkt het zowiezo wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:14:
Had laatst een soortgelijk probleem met een pc. Stond er McAffee op. die deed dat dus ook.
Handige tip:
Als je de ctrl toets ingedrukt houd als je op een popup link klikt dan werkt het zowiezo wel.
Interessant: Zelfs dan worden ze gesloten! Ik snap er echt niets meer van!?

Ze openen, blijven 1 seconde zichtbaar, en zijn dicht.
Zelfs hier op het forum, als ik op een link klik, verdwijnt ie na 1 seconde!

Wie oh wie?

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
Hiero gedeeltelijk hetzelfde probleem bij mij thuis (waar ik nu dus niet ben), meestal gaat t wel goed, maar zoals laatst met de giro 555 actie wou ik storten, wordt de pop-up halve seconde geopend ofzo en daarna direct weer dicht. En met een torrentsite waar ik wil doneren, hetzelfde probleem.
Misschien toeval dat het ging om 2 betalingspagina's die geopend moesten worden?
Bij de torrent site bv betrof het een popup waarin alleen het telnr stond waar ik naar toe moest bellen om te doneren, zie ik op een andere comp nu.

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2025
Het is heel goed mogelijke dat het volgende aan de hand is:
Killav/smsmess.

Dit virus/trojan [?] 'killed' met name sp2 en antivirus programma's. Met andere woorden: er worden geen virussen aangegeven, maar ze zijn er wel!
Bijt zich vast in allerlei programma's en gooit deze overhoop. Elke reboot,..zit alle zut er weer.
Vandaar dat alles netjes uitzetten/uitvinken ook niet helpt.

Heb dit probleem recentelijk aan de hand gehad. Precies dezelfde problemen met IE.
Op een gegeven moment liep heel IE op de meest doodnormale pagina's vast.

Uiteindelijk zelfs moeten overgaan tot formatteren om het virus eruit te krijgen.

Sindsdien, helemaal vrij en IE doet weer normaal.

Wellicht een optie om Killav uit te sluiten als veroorzaker?

Verwijderd

Deze is niet aanwezig. Ik heb een volledige virusscan uitgevoerd, en nog steeds worden die popups dichtgegooid... :(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Smilies in de titel lijken me niet zo nodig. Die heb ik er even uit gehaald :P

SP2 net als ts al eens opnieuw geinstalleerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ja, 5 dagen geleden alles opnieuw geinstalleerd... Is om gek van te worden!

Verwijderd

Hoe omschrijf je dit probleem eigenlijk in het engels? Ik zit nu op internet te zoeken, maar als je zoekt op disable popup blocker dan krijg ik niet dezelfde soort info als dat ik hier heb... Grrr...

Verwijderd

Ik heb het probleem hier opgelost. Ik heb twee dingen na elkaar gedaan, waarna het probleem over was.

Als eerste heb ik voor de desktop mijn Nvidia desktop manager gereset. Hoewel de settings om popups te blokkeren daarin gedisable'd was, besloot ik alles toch opnieuw in te stellen na een reset.

Daarna heb ik via start -> configuratiescherm -> software -> windows onderdelen toevoegen en verwijderen internet explorer verwijderd, en heb ik zonder reboot deze even later weer terug gezet. Alle instellingen en de history stonden er nog in, maar de vensters met routekaartjes in bijv. de telefoongids bleven staan.

Ik ga nu weer tweakxppro en winxpmanager terugzetten, kijken of ie kreukvrij blijft!

Overigens: In de tussentijd, voor ik deze stappen nam, heeft mijn virusscanner de files mediapassc.dll en mediapass.exe verwijderd, en heb ik een scan met hitmanpro gedraaid. In totaal zijn er 10 files uit diverse mappen verwijderd, ontdanks dat ik alles van backup (schoon voor maken van backup) heb teruggezet na een nieuwe installatie van winxp 5 dagen geleden...

• fU_fITA
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11-2025

fU_fITA

Old skool

mijn IE met sp2 blijft popups blokkeren nadat ik het heb gedeactiveerd...

dit probleem speelt al heel lang, :( ik kan de popup blokker niet deactiveren, bij tools > internet options > security... |:(

hij gooit steeds het balkje omhoog 8)7 met het irri geluidje erbij.. :r het is niet uit te schakelen bij mij... :?

en ja ik heb firefox geinstalleerd... _/-\o_ maar wil die blokker uitzetten bij IE 6.0, ajb assistentie... :o

Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)

Pagina: 1