hoi
het probleem is hetvolgende:
als ik mijn laptop direct achter de switch aansluit krijg ik een fout ip adres.
in dos (ipconfig/renew) zegt hij dat hij de dhcp server niet kan vinden.
echter als ik mijn desktop achter dezelfde poort aan de switch hang heb ik geen problemen. hij krijgt dan gewoon een ip adres toegewezen. als ik de internet verbinding deel via utp cross kabel van me desktop naar me laptop werkt het internet wel op me laptop. mijn laptop krijgt dan gewoon automatisch ip van me desktop
mijn desktop krijgt dus gewoon een ip adres maar mijn laptop niet.
nu heb ik ook het ip adres dat mijn desktop kreeg van de switch ingevoerd in mijn laptop en die direct op de switch aangesloten. zonder resultaat
ik heb al redelijk wat gezoch op GoT, maar niet echt een goed antwoord gevonden.
Het gaat om een Asus M6ne laptop
alvast bedankt
het probleem is hetvolgende:
als ik mijn laptop direct achter de switch aansluit krijg ik een fout ip adres.
in dos (ipconfig/renew) zegt hij dat hij de dhcp server niet kan vinden.
echter als ik mijn desktop achter dezelfde poort aan de switch hang heb ik geen problemen. hij krijgt dan gewoon een ip adres toegewezen. als ik de internet verbinding deel via utp cross kabel van me desktop naar me laptop werkt het internet wel op me laptop. mijn laptop krijgt dan gewoon automatisch ip van me desktop
mijn desktop krijgt dus gewoon een ip adres maar mijn laptop niet.
nu heb ik ook het ip adres dat mijn desktop kreeg van de switch ingevoerd in mijn laptop en die direct op de switch aangesloten. zonder resultaat
ik heb al redelijk wat gezoch op GoT, maar niet echt een goed antwoord gevonden.
Het gaat om een Asus M6ne laptop
alvast bedankt