Toon posts:

Laptop krijgt geen ip, desktop wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

het probleem is hetvolgende:
als ik mijn laptop direct achter de switch aansluit krijg ik een fout ip adres.
in dos (ipconfig/renew) zegt hij dat hij de dhcp server niet kan vinden.

echter als ik mijn desktop achter dezelfde poort aan de switch hang heb ik geen problemen. hij krijgt dan gewoon een ip adres toegewezen. als ik de internet verbinding deel via utp cross kabel van me desktop naar me laptop werkt het internet wel op me laptop. mijn laptop krijgt dan gewoon automatisch ip van me desktop

mijn desktop krijgt dus gewoon een ip adres maar mijn laptop niet.

nu heb ik ook het ip adres dat mijn desktop kreeg van de switch ingevoerd in mijn laptop en die direct op de switch aangesloten. zonder resultaat

ik heb al redelijk wat gezoch op GoT, maar niet echt een goed antwoord gevonden.

Het gaat om een Asus M6ne laptop

alvast bedankt

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Je hebt de kans op defect aan de poort van je switch geellimineerd.
Je hebt de kans op defect aan de netwerkkaart van je laptop geellimineerd.

Nu vraag ik me alleen af... klinkt misschien heel suf... of je dezelfde kabel, die je PC aan je switch verbond ook voor je laptop naar je switch hebt gebruikt. Oftewel, kan het zijn, dat de kabel van je laptop naar je switch een beetje brak is?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat foolzero zegt... of heb je met de autosensing van je laptop lopen spelen. Heb je hem geforceerd op 100Mb full duplex ofzo. (in je netwerkkaart settings)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Misschien winsock kapot op die laptop.

Verwijderd

Topicstarter
hoi
De settings van mijn lan kaart in me laptop staan op auto.

de lan kaart van me laptop kan toch niet kapot zijn, omdat netwerk, datatransfer tussen me laptop en mijn desktop wel werkt.

ik heb dezelfde kabel gebruikt om het te testen.

ik zal het eens met een andere kabel proberen. maar het rare zou dan zijn; waarom doet hij het op mijn desktop wel?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zoals ik al zei, probeer je winsock eens te fixen.

Verwijderd

Wat voor een kaart is het ik had het zelfde probleem met een xircom kaart. Toe ik daarna een sitecom erin deed, had ik opeens wel een verbinding (nadat ik die sitecom op 10 half duplex had gezet, maar dat was thuis met een router).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 16:18 ]

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 23:10
misschien iets te maken met DNS instellingen ofzo?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• lawtshjj
  • Laatst online: 04-05 21:11
Dit heb ik ook heel vaak gehad, ik zou een andere kabel proberen.

De kabel die van de router naar mijn slaapkamer liep, daar werkte mn pc perfect op. Maar laptop van mn moeder en die van mn vader werken bijde niet op die kabel.

Laptops werkte wel op alle andere kabels die naar andere kamers gingen. Dr was dus toch iets mis met de kabel die naar mijn kamer ging, die laptop netwerkkaartjes zijn dan denk ik wat gevoeliger voor.

Nu heb ik een nieuwe kabel naar mijn kamer lopen en laptops werken hier nu ook zonder probleem.

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
driver deleten en daarna weer PnP??

maybe

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Wat bedoel je met een fout ipadres ?

een 169.x.x.x nummer ?
da's een autoconfig adres.

Heb je op de commandprompt al een ipconfig /release en ipconfig /renew geprobeerd ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op 04 november 2004 @ 16:32:
Wat bedoel je met een fout ipadres ?

een 169.x.x.x nummer ?
da's een autoconfig adres.

Heb je op de commandprompt al een ipconfig /release en ipconfig /renew geprobeerd ?
dat heb ik geprobeert jah
maar tevergeefs, dan krijg ik de melding dat de dhcp server niet beschikbaar is.
morgen even met een andere kabel proberen

• aZuL2001
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 17:33:
[...]
dat heb ik geprobeert jah
maar tevergeefs, dan krijg ik de melding dat de dhcp server niet beschikbaar is.
morgen even met een andere kabel proberen
In je startpost heb je het alleen over een renew.
Een release is niet hetzelfde. (hoewel je dat wel zou denken/verwachten)

Wat is je foute ipadres wat je krijgt ?
welk os draai je, al gekeken naar andere drivers ?

Je kunt in XP ook een alternatieve config opgeven, voor als de dhcp server niet bereikbaar is. Dat kun je ook proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door aZuL2001 op 04-11-2004 18:05 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Hallo, ik heb hetzelfde probleem als de topic starter, maar als ik dan verder las voor oplossingen, begreep ik er eigenlijk niet zoveel van 8)7 !

Ik heb tussen mijn desktop en mijn laptop een hub staan (zo een professionele de je wel eens in server kasten ziet, ze werkt 100% zeker perfect). Nu is het probleem dat wanneer ik men kabels aansluit hij op mijn desktop computer geen probleem geeft, maar dat er op mijn laptop een foutmelding verschijnt dat de laptop geen netwerkadres ontvangen heeft.

Hoe moet ik er voor zorgen dat die wel een netwerk adres ontvangt?

Ik heb al andere kabeltjes geprobeerd en als ik de kabel tussen laptop en hub verbind gaat het lampje op de heb effectief branden als teken dat de netwerkkabel wel degelijk is aangesloten.

• Vincent17
  • Laatst online: 14-05 18:58
dhcp client service draait ???

Verwijderd

Dat bedoel ik nu net, met ik begreep er niet veel van, hoe kom ik teweten of de dhcp service draait of niet? Sorry hoor

Verwijderd

Start -> Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Services :)

Verwijderd

Welke kabel heb je tussen die switch en laptop dan? Toch niet een cross cable he? Want dat gaat niet werken..

• aZuL2001
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 21:48:
Welke kabel heb je tussen die switch en laptop dan? Toch niet een cross cable he? Want dat gaat niet werken..
Damn, u have a point.
Had ik aan moeten denken |:(

Scherp.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

De dhcp service staat ingesteld als gestart, maar blijkt nu vandaag dat ik net hetzelfde probleem heb met mijn draadloze netwerkkaart als ik boven zit (slechte verbinding) in tegenstelling tot als ik beneden zit (dan heb ik een goede verbinding), dan krijg ik wel een netwerkverbinding. Toch werken zeker alle kabels en routers...

nog voorstellen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 13:15:
hoi

het probleem is hetvolgende:
als ik mijn laptop direct achter de switch aansluit krijg ik een fout ip adres.
in dos (ipconfig/renew) zegt hij dat hij de dhcp server niet kan vinden.

echter als ik mijn desktop achter dezelfde poort aan de switch hang heb ik geen problemen. hij krijgt dan gewoon een ip adres toegewezen. als ik de internet verbinding deel via utp cross kabel van me desktop naar me laptop werkt het internet wel op me laptop. mijn laptop krijgt dan gewoon automatisch ip van me desktop

mijn desktop krijgt dus gewoon een ip adres maar mijn laptop niet.

nu heb ik ook het ip adres dat mijn desktop kreeg van de switch ingevoerd in mijn laptop en die direct op de switch aangesloten. zonder resultaat

ik heb al redelijk wat gezoch op GoT, maar niet echt een goed antwoord gevonden.

Het gaat om een Asus M6ne laptop

alvast bedankt
Lijkt me duidelijk dat jij die switch direct aan je kabelmodem hebt hangen, en dat je op die manier probeert 2 ip's te krijgen terwijl je abo zo goed als zeker maar 1 ip inhoud.

En je modem zal rekening houden met je MAC adres van je desktop waardoor je niet zomaar een ip op die laptop krijgt.

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:25
Zit na de switch niet een router ? of is het direct kabel/adsl modem naar switch en dan pc of desktop ? sommige providers geven alleen ip's uit aan een MAC adres wat geregisteerd staat bij hun, vandaar dat de laptop misschien geen ip krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb belgische adsl quatro.

dat zijn 4 ip's per modem.
achter de modem zit mijn switch.

het probleem ligt;

als ik mijn utp kabel uit mijn desktop haal, waarop alles goed werkt en hij een goede ip krijgt, en ik hem in mijn laptop steek dan krijgt mijn laptop een verkeerd ip en zegt hij dat het internet niet beschikbaar is.

ik ben opzich geen noob, dus ik weet wel hetvolgende: tssn 2 pc's cross cabel en tssn pc en switch gewone kabel.

En een ander mac adres moet bij een switch niet uitmaken lijkt mij

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 02:31 ]

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 02:28:
hoi

ik heb belgische adsl quatro.

En een ander mac adres moet bij een switch niet uitmaken lijkt mij
Maakt voor die switch inderdaad niet uit, maar zo te zien staat je modem als bridge en niet als router ingesteld. Dan krijg je een ip-nr van je ISP en niet van je modem. En meer dan een ip-nr geeft je ISP niet vrij. Probeer op je desktop eens ipconfig/release en dan niet renew, maar gelijk je laptop aansluiten. Dan doet ie 't waarschijnlijk wel.
edit: zoals Green.Velvet ook al meldde...

[ Voor 6% gewijzigd door Rudolfus op 06-11-2004 03:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoi

hij doet nog steeds niks

Wat ik ondertyussen gedaan heb is hetvolgende
+nieuwe kabel laten maken
+andere poort op de switch gekozen
+switch + modem gereset
+windows opnieuw geinstalleert
+mac adres van me desktop in me laptop gekloned
+ip adres van desktop gekopieeert in laptop
+socket fix progje geinstalleerd
+ipconfig release op desktop en renew op laptop

en nog steeds zit ik bij het eerste probleem

het ip adres van me laptop is 169.. .. .. en ik heb geen internet.
ipconfig zegt dat de dhcp niet beschikbaar is.
om precies te zijn zegt hij dat de aanvraag is verlopen :?

plug ik dezelfde kabel in me desktop werkt alles wel
op me desktop is de dhcp wel beschikbaar

wie o wie kan me helpen _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 21:16 ]

• aZuL2001
Jijzelf kunt helpen.

Door na te kijken of je modem als bridge of als router geconfigureerd staat.

Doe eens een tracert www.xs4all.nl en geef het antwoord daarop hier eens weer.
Dan kunnen we het misschien zien.

(mac adressen veranderen is niet erg handig. Die dingen horen uniek te zijn.)

Overigens is alleen het client ip adres van je desktop op je laptop instellen niet genoeg, je zult ook wel een subnetmask, gateway en dnsserver nodig hebben. (heb je waarschijnlijk ook gedaan, maar beter even gecheckt. :) )

een 169.x.x.x adres krijg je van MS als ie geen dhcp server kan vinden (lees: geen ip lease kan krijgen) De settings die daarbij komen werken niet op je lokale lan (lees: tenzij er geen dhcp beschikbaar is, dan zien alle pc's elkaar wel, maar zal internet waarschijnlijk niet werken.)

Maar weet je zeker dat je provider niet op macadressen controleert ?
Demon in NL doet dat namelijk wel, maar dan kom je weer automatisch op een macadres pagina uit als je een nieuwe nic aansluit.

Kortom, doe maar eens een tracert, en geef je settings van de werkende desktop ook maar een weer.

Abort, Retry, Quake ???

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Of staat erin het modem/ router soms controle op mac adres aan. of draait er eigenlijk wel een DHCP server in het netwerk?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik weet niet wat tracert is, maar ik heb telenet gecontacteerd en die weten ook niet wat het probleem is.
Ze controleren niet op mac adresssen zeggen ze.

Ze komen morgen langs en dan gaan ze de modem helemaal opnieuw configureren.
En als dat geen veranderingen levert krijg ik een nieuwe modem. :o
Dus dat is nog wel professioneel van die belgen zou ik zo zeggen :P :P

Ik zal morgen mijn laatste ondervindingen, na de herinstallatie van de modem, posten.

Verwijderd

Topicstarter
hoi

Ze stonden ineens vandaag al op de stoep :)
Het lag in hun route.

Ze hebben de modem terug gezet naar de fabrieks instellingen en opnieuw geconfigureert. Over het probleem hadden ze niks te vertellen. Ze wisten ook niet wat er precies aan de hand was :'( :'(

Alles werkt perfect, dus het probleem is opgelost. :*)
Mijn laptop krijgt nu gewoon een ip adres toegewezen van de dhcp server :)

Ik weet niet wat er gebeurt met topics met afgeronde problemen?
Maar voor mijn part mag deze gesloten worden

thnx
Pagina: 1