Veritas backup exec en Exchange

Pagina: 1
Acties:

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Veritas 9.1
Exchange

In automatische autobackup geeft de volgende foutmelding.

Unable to attach to \\servernaam\Microsoft Exchange Mailboxes.
Unable to attach to \\servernaam\Microsoft Exchange Mailboxes.
Unable to attach to \\servernaam\Microsoft Exchange Public Folders.
Unable to attach to \\servernaam\Microsoft Exchange Public Folders.
Network control connection is established between 10.10.0.11:4397 <--> 10.10.0.13:10000
Network data connection is established between 10.10.0.11:4443 <--> 10.10.0.13:44680

De mailboxes worden dus niet gebackupped. Ik heb in veritas gekeken of de account goed stond die rechten zou moeten hebben op alle mailboxen bij de logonaccounts. (administrator account). Op een of andere manier schijnt dit dus niet te lukken.
De servers kunnen elkaar normaal bereiken. Kan ik op een of andere manier testen om te kijken hoe ik die exchange boxen kan bereiken. De Emailboxen zelf zijn allemaal normaal te bereiken met alle useraccounts. De rest van de backup verloopt ook goed verder.

Ik ben hier niet echt veel verder gekomen mbt rechten van de veritas gebruiker administrator die in moet loggen. Want deze heeft naar mijn weten alle rechten. http://www.veritas.com/be...up_exec_winerror_all.html

I'll be back

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

Het account moet zowel Domain admin als Exchange admin rechten hebben.
zonder die rechten heb je geen toegang tot de info in exchange.

let er ook op dat die gebruiker een unieke naam heeft, als er teveel characters overeenkomen met een ander account dan kan de validatie daarop misgaan..

[ Voor 47% gewijzigd door orca op 04-11-2004 13:00 . Reden: toevoeging ]

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

je hebt ook de remote backupoptie van veritas anders kun je nooit een andere server backuppen

• herminator
  • Niet online
Het heeft wel gewerkt maar nu dus opeens niet meer.
De exchange optie bij settings/exchange in de backup selectie staat op full geselecteerd bijServer en mailbox.

De gebruiker die er nu in staat is administrator. Het lijkt mij dat deze standaard alle rechten heeft? Hij heeft in ieder geval ook Domain admin en Exchange admin rechten.

Ik heb nog gekeken bij de instellingen van dee mailbox store.
Hier staat "do not mount this store at startup" uitgevinkt. Zou dit ermee te maken hebben?

http://support.microsoft....d=kb;en-us;314218&sd=tech
Hier staat het volgende

This step-by-step article describes how to turn off and turn on automatic mounting of data stores when Exchange Server starts. You might want to turn off this feature, for example, when you are performing data recovery on Exchange Server.

Er is geen datarecovery bezig dus het zou aan moeten staan?

[ Voor 58% gewijzigd door herminator op 04-11-2004 13:39 ]

I'll be back

• herminator
  • Niet online
De system manager kan ik wel gewoon openen maar ik merk nu dat de exchange administrator niet wil connecten ofzo.
De melding is als volgt.

A connection could not be made to the microsoft exchange server 'naam'.
The microsoft exchange server computer does not respond.

Microsoft exchange directory
ID no: DS_E_COMMUNICATIONS_PROBLEM.

Hierdoor zal veritas dus ook een connectie probleem hebben.

I'll be back

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
die server heeft nog wel de juiste DNS settings? dwz hij verwijst naar je DC waar DNS op draait :?

A wise man's life is based around fuck you

• herminator
  • Niet online
Ja, als ik de computernaam in typ in explorer kom ik bij de goede server uit als je dat bedoelt.

I'll be back

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
herminator schreef op 04 november 2004 @ 18:35:
Ja, als ik de computernaam in typ in explorer kom ik bij de goede server uit als je dat bedoelt.
nee dat bedoel ik niet,

de ip settings op die server, die hebben nog steeds de DNS server van je domain staan? (en niet die van je internet provider/router)

A wise man's life is based around fuck you

• herminator
  • Niet online
Ja die staat goed.

I'll be back

• herminator
  • Niet online
Foutmeldingen als ik in exchange admin wil inloggen

DS_E_COMMUNICATIONS_PROBLEM, connection to the Microsoft Exchange
Server Computer could not be made

The error message is: The list of Microsoft Exchange Server computers is not available becasue no Microsoft Exchange Server computer could be located. Microsoft Exchange Administrator ID no: c10312c8."

Deze komt tig keer voor in de application viewer

LDAP Bind was unsuccessful on directory servernaam for distinguished name 'domeinnaam\Administrator'. Directory returned error:[0x51] Server Down. (Connection Agreement 'Config CA_domein_naam' #2504)

event nummer 8026

Ik heb tot nu toe nog geen oplossing kunnen vinden op google en technet.

I'll be back

Verwijderd

http://www.eventid.net/display.asp?eventid=8026

misschien kan je hier wat mee het lijkt iets met ldap te zijn

• herminator
  • Niet online
Het probleem heeft zich na een paar dagen vanzelf opgelost.
De echte oplossing ben ik dus nog niet achter.

Maar ik merk nu dat als ik een restore heb gedaan dat de dagelijkse job niet runt.
Ik heb bij de restore wel een tapegewisseld. Als ik daarna niks doe werkt het dus niet. Ik krijg dan de melding "Canceled, Timed out" En in de job log "The media operation was terminated by the user"
De volgende dag werkt het wel weer. Moet ik na een restore nog iets aanklikken zodat de tape gezien wordt of iets dergelijks.

I'll be back

Pagina: 1