Toon posts:

[Gezocht] Op afstand te bedienen internet "slot" prog

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De volgende (zeer bekende) situatie doet zich voor:
1 pc in de woonkamer, twee zusjes met eigen pc boven.
Ik ben nu dus op zoek naar een programma dat met een simpele druk op een grote rode knop het externe traffic van een van de pcs boven (of allebei) om zeep helpt.
Eisen:
bedienbaar door ouders: teletubbiestijl dus
eventueel een optie om maar een paar poorten dicht te gooien (msn)
moet dus vanaf een andere locatie in het netwerk te bedienen zijn

ik zoek me suf in google, maar ik vind alleen maar dubieuze spyware pakketten...
en dat hoeft dus niet, er moet alleen maar een "slot"op gegooid te worden (en met een druk op de knop er weer vanaf)
wat ik dus niet wil is dat ouders ip adressen en poorten in moeten gaan vullen, dat werkt niet.

Is iemand ooit zoiets tegengekomen/heeft het zelf geprogged?
op dit moment komen mn zusjes zelfs voor het eten niet meer naar beneden.... ouders hele dag chagrijnig, niet fijne omstandigheden voor ondergetekende :(

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Het kan iniedergeval met een simpele firewall.

Gewoon extern traffic naar andere pc's normaal toelaten, zodra het tijd is om te eten het traffic blocken.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 19:40
Jep een firewall zou kunnen bijvoorbeeld zonealarm (freeware) en die heeft dacht ik precies zoals je wil een grote rode knop met stop :D

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 20:09
of sygate peronal firewall, ook gratis en makkelijk te bedienen

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Welk OS? ( windows, waarschijnlijk. Maar welke versie )

Gaat alle netwerk verkeer over de zelfde PC/router? Misschien kan je dan gewoon een stroom schakelaar voor deze pc/router gooien.

Is het misschien een optie om een remote shutdown (W2k, WXP) te doen?

Misschien is netnanny iets ( kan je een timelimit per dag opgeven ) http://www.netnanny.com/

[ Voor 17% gewijzigd door LuCarD op 04-11-2004 12:56 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Ik ben hier zelf ook een tijd geleden mee begonnen. Ik sloot ook gewoon het internet af met een firewall. Gewoon in de router effe blocken. Toen kwam mijn broertje erachter dat hij de router kon resetten, ook makkelijk. :r

Verder heb ik een tool gehad om het downloaden te bepereken. Dat was wel handig want gaan ze dadelijk gebruik maken van kazzaa heb je weer gezeik dat je een kut ping tijdens online gaming, of als jij wilt surfen. O-)

Met dat progje kun je de up en download snelheid bepalen, Ik zette mijn broertje altijd op 5kb dwonstream. hij maar klagen over de snelheid 8)7 |:(

Een echte tool zoals jij hem beschrijf is er niet geloof ik.

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 22:28

Rwin

Ondertitel

* Rwin neemt aan dat het voor de ouders vanuit beneden te bedienen moet zijn?

Je kunt een simpel router/switchje nemen en de desbetreffende UTP kabels eruit trekken wanneer nodig.

PS wat is er mis met opvoeding? na 8 uur geen inet meer, puntuit! :?

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Verwijderd

Topicstarter
kabels eruit trekken is inderdaad wat er nu gebeurt, maar dat is niet de ideale oplossing natuurlijk. straks kan ik alles opnieuw knijpen, en mn pa heeft al eens een nic gesloopt omdat hij het lipje niet inkneep, maar de kabel er wel uit trok 8)7
de router uitzetten kan ook, maar dan worden mijn downloads ook onderbroken...

alle verkeer gaat over een router in de meterkast, en de computers boven draaien win98se, de pc beneden draait xp sp2

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Pagina: 1