Toon posts:

[2k/2k3] Quicklaunch problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Sinds we zijn overgestapt van Novell naar Server 2003 en Terminal Server zijn er een aantal problemen opgedoken. Veel van deze problemen zijn al opgelost maar er staan er nog genoeg open. Wat mij zelf mateloos iriteert is het ontbreken van de snelstart balk naast de Start knop. Alle gebruikers hebben een roaming profile welk verder goed functioneerd. Als ze inloggen via een thin client wordt dit profiel goed geladen en dus ook de Quicklaunch, echter als ze via een pc[2k] inloggen ontbreekt deze. Het systeem is verder "goed" dichtgetimmerd met behulp van policy's. O.a. rechtermuisklikken op de startbalk is een no-go. Zelf werkbalken maken is wel mogelijk door een map naar de uiterste rand van de monitor te slepen.

Wat heb ik al geprobeerd?

Ik wilde eerst zo veel mogelijk uitsluiten. Met een lokaal profiel op de pc's is er niets aan de hand. Maar zo gauw als je op het domein aanmeld is de balk verdwenen. Heb al in het register van alles doorgespit maar dit mocht niet baten. De quicklaunch directory bestaat ook en er staan snelkoppelingen in. Ik denk dat dit toch door middel van een policy geblokkeert wordt. Maar welke dat is? Ik heb geen policy's ingesteld over de quickstart. Wie heeft er een gouden tip?

Volgend prob (ben zo lekker op dreef :P)

Ik ben zo slim geweest om bij de dump die op alle pc's staat geen flash te installeren. Dit leek echter niet zo'n groot probleem maar active x is ook uitgeschakeld dmv policy's en dat willen we graag zo houden. Software distribueren we via gpo's aan workstations. Maar dit werkt dus alleen voor .msi
Macromedia voorziet wel in een volledige versie (inc shockwave die we niet willen) dus die valt af. Vervolgens heb ik de netwerkdistributieversie bemachtigd die ook silenced geinstalleerd kan worden maar dat willen we niet in een loginscript verwerken (tevens ook rechtenprobleem). Vraag is dus of die exe op de 1 of andere manier toch gedistribueerd kan worden via gpo. Daar de exe (flashplayer7_winax.exe) waarschijnlijk gewoon een msi bevat. Ook al gepobeerd om een msi te maken van de installatie door eerst regshot te draaien en te kijken welke sleutels erbij kwamen en welke bestanden. Als ik dit pakketje dan draai op een client krijgt hij een melding dat er een onveilig active x object wil worden geladen. Als ik lokaal als admin flashplayer7_winax.exe draai werkt het wel goed. Maar ik heb er weinig behoefte aan om dit 80 keer te doen.

Thnx in advance

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Hmmmm jouw Snelstartbalk probleem is precies hetzelfde aan hetgeen wat ik heb...

Zodra (als) ik een oplossing heb zal ik het even posten.
Of heb je zelf al iets gevonden?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Heb ik ook last van, vorige week de GPO ingesteld en quicklaunch weg maar niets erover ingesteld of zo... niemand even de oplossing.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:43
Heeft het niet iets te maken met active desktop?

Verwijderd

Daar is wel een regel voor de active destkop, maar die staat aan dus dan zou eigenlijk het snelstart menu niet mogen verdwijnen voor de win2000 gebruikers.....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 14:45 ]