Ik heb een scriptje gemaakt
Er zijn 3 listboxen achter elkaar
Met de muis kan je in de eerste listbox de gegevens selecteren.
Automatisch worden de gegevens in de rijen van listbox 2 en 3 ook geselecteerd
zo:
Listbox1 Listbox2 Listbox3
Hallo Tweakers .net
Tot Ziens Go tech Form
Als men nu Hallo selecteerd moeten tweakers(listbox2) en .net(listbox3) ook geselecteerd worden.
Dit kan ik maar de waarde in listbox 2 en 3 zijn niet altijd ingevuld terwijl listbox 1 wel ingevuld is. als men dan iets selecteerd geeft hij een error.
EListError with message "List index out of bounds" Dit is logisch dus moet ik die error afvangen.
Ik wil dit doen met try and catch
Ik doe dit zo:
als men 2 slecteerd en listbox2 rij 2 is leeg moet rij 1 geselecteerd worden
heb het zo geprebeert maar het werk niet bij het compilen al een error. Ik denk dat het komt omdat ik bij "Catch" niet de goede "Exception" weet.
Ik kan op google niks vinden over Listbox error's Exceptions. Ik dacht dat het EListError moest zijn omdat dat de error is die het programma geeft.
Er zijn 3 listboxen achter elkaar
Met de muis kan je in de eerste listbox de gegevens selecteren.
Automatisch worden de gegevens in de rijen van listbox 2 en 3 ook geselecteerd
zo:
Listbox1 Listbox2 Listbox3
Hallo Tweakers .net
Tot Ziens Go tech Form
Als men nu Hallo selecteerd moeten tweakers(listbox2) en .net(listbox3) ook geselecteerd worden.
Dit kan ik maar de waarde in listbox 2 en 3 zijn niet altijd ingevuld terwijl listbox 1 wel ingevuld is. als men dan iets selecteerd geeft hij een error.
EListError with message "List index out of bounds" Dit is logisch dus moet ik die error afvangen.
Ik wil dit doen met try and catch
Ik doe dit zo:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
| try { ListBox2->Selected[2] = true; } catch (EListError) { ListBox2->Selected[1] = true; } |
als men 2 slecteerd en listbox2 rij 2 is leeg moet rij 1 geselecteerd worden
heb het zo geprebeert maar het werk niet bij het compilen al een error. Ik denk dat het komt omdat ik bij "Catch" niet de goede "Exception" weet.
Ik kan op google niks vinden over Listbox error's Exceptions. Ik dacht dat het EListError moest zijn omdat dat de error is die het programma geeft.