Toon posts:

divx op TV via nexus-s tv kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik probeer het volgende aan de praat te krijgen:
films (divx/xvid etc) draaien op mijn PC en kijken opmijn TV. Ik heb de volgende apparatuur:
videokaart: ati rage (onboard, zonder tv-out)
GEEN agp poort (wel een paar videokaarten met tv out maar zijn allemaal AGP).
WEL 2 pci sloten vrij
een paar tv kaarten, waaronder een HAUPAGE NEXUS-S met TV-OUT
mijn TV heeft een scart aansluiting

de tv-out van mijn TV kaart is een composite (zo'n geel rondje) nu heb ikd aar een tulp in gedaan en die tulp eindigt ook in een tulp die ik heb aangesloten op een scart verloopstukje.

Alles is aangesloten, de drivers voor de haupage geinstalleerd... maar ik weet nu mijn god niet waar ik die tv-out moet activeren! Wie kan mij helpen... (nexus-s is overigens een sataliet ontvange, ik heb geen sataliet). Ik weet dat het als het op je videokaart zit dat je dat makkelijk via bijv. nview kan doen (voor nvidia) maar hoe moet dat nu met mijn tv kaart?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:22

voodooless

Sound is no voodoo!

Weet je zeker dat het composite OUT is :?

Edit: idd composite out, die zal wel alleen voor mpeg2/DVB bronnen zijn vermoed ik. Probeer maar eens TV te kijken, en dan die composite naar een TV door te lussen.

[ Voor 77% gewijzigd door voodooless op 04-11-2004 12:35 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat ik geen sataliet tuner oid heb... dus ikk an geen tv kijken. Jammer dan dat dat niet zo kan... :(

die pc heeft namelijk ook geen AGP poort en ik heb geen pci kaarten met tv out

Verwijderd

als het niet noodzakelijk is dat het onder windows gaat zijn er wel linux-oplossingen IIRC.

programma's als mythtv en andere htpc programma's kunnen geloof ik via de mpeg-decoder van een nexus wel tv-out genereren zonder dat het een mpeg stream hoeft te zijn. Ik weet het alleen niet zeker (tijd geleden), maar je kan het in die richting proberen.

PS: je zegt dat je geen satteliet-tuner hebt; maar voor de nexus heb je geen tuner nodig, alleen een schotel + lnb (en kabel natuurlijk).

PPS: ik weet niet of t op z'n plaats is hier (email was nergens te vinden), maar als je die nexus kwijt wilt, ben ik wel geinteresseerd.