downloadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Hier in mijn studenten huis hebben we kabelinternet. Er is 1 router, die het signaal naar de andere kamers leidt. Nu wil ik op mijn kamer 2x internet; 1x voor mun desktopPC en 1 keer voor mun laptopje. Ik heb een router; de NETgear RP614 V2. Als ik die aansluit wordt de downloadsnelheid echt veel lager, ook als ik enkel de desktopPC gebruik en dus níet de laptop.

=> Hoe komt dit, kan ik dit voorkomen? Kan ik dit wel met een router doen, of heb ik persé een HUB nodig?

dank! B)

ps. ik gebruik win2000, en wat betreft de downloadsnelheden die dalen; dat merk ik in Azureus!

[ Voor 10% gewijzigd door Symphony-X op 04-11-2004 12:08 ]

" Play the violent strings of my symphony "

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

met een hub zal zeker je snelheid niet hoger worden. Neem dan een switch, of zit die al in de router?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Symphony-X
Gunner schreef op 04 november 2004 @ 12:09:
met een hub zal zeker je snelheid niet hoger worden. Neem dan een switch, of zit die al in de router?
geen idee.. er staat Router/Gateway op de doos

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05 00:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Symphony-X schreef op 04 november 2004 @ 12:10:
[...]

geen idee.. er staat Router/Gateway op de doos
Tis misschien handiger zoiets even in de gebruiksaanwijzing op te zoeken en niet op de doos! ;)

Rail Away!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

studentenhuis..kabelinternet.. wat voor verbinding is het nou...? 1mbit..2mbit..10mbit...100mbit..

Ook al hebben de meeste routers een 10mbit/100mbit WAN poort de meeste consumentenrouters kunnen niet meer dan 20mbit/sec routeren WAN->LAN

Ik moest even zoeken wat Azureus is (ik gebruik het niet) maar Bittorrent clients e.d zetten een hele berg verbindingen open..met een router kan dat ook beperkt worden (bij bepaalde merken/types) = lagere snelheid.

[ Voor 33% gewijzigd door Max|Burn op 04-11-2004 12:15 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Symphony-X
Mad Marty schreef op 04 november 2004 @ 12:11:
[...]

Tis misschien handiger zoiets even in de gebruiksaanwijzing op te zoeken en niet op de doos! ;)
Ik ga ervan uit dat als dit tevens een switch zou zijn, dit ook voor op de doos vermeld zou staan. Verder kan ik niets in de handleiding vinden wat aangeeft dat dit ook een switch is.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

4-Port Cable/DSL Router with 10/100 Mbps Switch
Model RP614
s.v.p iets meer zelfstudie graag :)
Ik begrijp trouwens dat je een router achter een router hangt --> Waarom.

[ Voor 48% gewijzigd door Max|Burn op 04-11-2004 12:18 ]

ma ma ma ma ma macron one

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Doordat je nu 2e routers hebt (als ik je goed snap) kan azareus niet meer automatisch poorten forwarden (Unpnp). Als het goed is meldt azareus dat ook (met een rood kleurtje als ik het goed herinder)

Als je een switch gebruikt,
of van je router de dhcp functies uitschakeld, en alleen de lan poorten gebruikt(dan is het ook een switch) heb je weer ongeveer de oude situatie.

(maar het kan ook ergens anders aanliggen aangezien je nogal spaarzaam met informatie bent)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Symphony-X
MaxBurn schreef op 04 november 2004 @ 12:13:
studentenhuis..kabelinternet.. wat voor verbinding is het nou...? 1mbit..2mbit..10mbit...100mbit..

Ook al hebben de meeste routers een 10mbit/100mbit WAN poort de meeste consumentenrouters kunnen niet meer dan 20mbit/sec routeren WAN->LAN

Ik moest even zoeken wat Azureus is (ik gebruik het niet) maar Bittorrent clients e.d zetten een hele berg verbindingen open..met een router kan dat ook beperkt worden = lagere snelheid.
Het maakt niet uit wat voor verbinding het is, waar het mij om gaat is dat de snelheid nu LAGER is dan dat tie was voordat ik er de router tussen zette. Ik merk de downloadsnelheid-daling ook bij reguliere download; niet mbv bittorrent dus.

• Symphony-X
MaxBurn schreef op 04 november 2004 @ 12:16:
[...]

s.v.p iets meer zelfstudie graag :)
Ik begrijp trouwens dat je een router achter een router hangt --> Waarom.
1. Sorry, maar op de doos en handleiding staat NIETS over een switch.. :/
2. Omdat ik deze router nog had liggen en ik dus in mun kamer de internetverbinding wil verdelen over 2 PC's; zie bovenstaand verhaal

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Symphony-X schreef op 04 november 2004 @ 12:07:
ps. ik gebruik win2000, en wat betreft de downloadsnelheden die dalen; dat merk ik in Azureus!
Poort 6881 forwarden in de routers zou voldoende moeten zijn...

Bij de eerste router, forward je naar je eigen router...
En die router forward dan naar de PC met Azureus...
Zou moeten werken...
Neem anders desnoods Het Grote Poortmappingsverhaal door... :)

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

mss een switch kopen voor 25€ ipv een duurdere router te gebruiken??

het zou je alleszins veel miserie besparen denk ik

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Symphony-X
HIGHGuY schreef op 04 november 2004 @ 12:27:
mss een switch kopen voor 25€ ipv een duurdere router te gebruiken??

het zou je alleszins veel miserie besparen denk ik
hmmm.. ik heb de router al :)

• Symphony-X
Even voor de duidelijkheid;

als ik een switch koop als deze Sweex Switch => pricewatch: Sweex Switch (8x 10/100Mbps)

Dan heb ik geen gezeik met lagere snelheden en precies wat ik wil bereiken op mun kamertje? Of kleven daar allerlei nadelen aan?

thx :)

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:01
sweex is garantie voor nadelen
laten weinig connecties toe, gaan snel stuk, is brakke kwaliteit etc
koop een merk...linksys oid.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wvkreg schreef op 04 november 2004 @ 12:47:
sweex is garantie voor nadelen
laten weinig connecties toe, gaan snel stuk, is brakke kwaliteit etc
koop een merk...linksys oid.
Bullshit. Een Sweex switch is prima, voor de prijs die je er voor betaalt.
Baseer je deze mening op eigen ervaring, of praat je anderen na?

* Gunner gebruikt een Sweex Switch EN een Sweex Router en is er erg tevreden over!

TS, beetje mager dat je niet weet dat je router ook een switch is, dat zie je toch meteen aan de 4 extra poorten die er achter op dat ding zitten??? :?

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 04-11-2004 12:50 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Symphony-X
Ow jee.. ik ruik een andere discussie hier :)
Deze is wat prijs betreft ook prima; pricewatch: Linksys EZXS55W (5x 100Mbps) én is een Linksys.

Maar ik heb dan dus wat ik wil? Gewoon even snel internet mét switch als zonder?

ps. sorry Gunner, je hebt gelijk ik had het meteen moeten zien :7

[ Voor 13% gewijzigd door Symphony-X op 04-11-2004 12:52 ]

Verwijderd

Sweex gebruikt, net zoals alle andere cheapass merken (idd, vaak probleem zooi, maar vaak ook wel goed), hoofdzakelijk chips van ADMtek.

Wat JIJ het beste kan doen is gewoon de héle router functie niet gebruiken, of in bridge mode zetten OID.

Gewoon een crosslink kabel tussen hoofdrouter en je eigen router, in poort 1 bijvoorbeeld, en het ding gebruiken als switch.

Zonde dat je geld hebt uitgegeven aan een router, want die stond al beneden. 2 cheapass routers in serie zetten werkt over het algemeen slecht. Een switch is wat je nodig hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 12:59 ]

• Symphony-X
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 12:56:
Sweex gebruikt, net zoals alle andere cheapass merken (idd, vaak probleem zooi, maar vaak ook wel goed), hoofdzakelijk chips van ADMtek.

Wat JIJ het beste kan doen is gewoon de héle router functie niet gebruiken, of in bridge mode zetten OID.

Gewoon een crosslink kabel tussen hoofdrouter en je eigen router, in poort 1 bijvoorbeeld, en het ding gebruiken als switch.

Zonde dat je geld hebt uitgegeven aan een router, want die stond al beneden. 2 cheapass routers in serie zetten werkt over het algemeen slecht. Een switch is wat je nodig hebt.
Okee dan, helder verhaal!
Dus de linksys switch van 25 euro ( pricewatch: Linksys EZXS55W (5x 100Mbps) )aan de eisen? Ik kan de router nog wel ruilen denk ik..

[ Voor 12% gewijzigd door Symphony-X op 04-11-2004 13:18 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 12:56:

Daar heb je een punt inderdaad, ik heb een ADSL modem die gaat maar mijn wireless router..maar..heb er nog een router tussen zitten die alleen het goed deed in Bridge mode..alles werkt nu perfect... zolang dat ding maar in bridge modus staat!

There is no place like ::1

Pagina: 1