Toon posts:

3D detection sensor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig met het maken van een 3D muis, oftewel, een extra muis naast je gewone muis die je computer een x, y en z input geeft. Het doel hiervan is dat je een device krijgt waarmee je real time je 3D object binnen een 3D programma kan draaien.

Hiervoor zoek ik goede betaalbare sensors die op een bepaalde manier (magnetisch veld, ultrasoon, tiltsensors) een x, y en z positie kunnen bepalen en als input aan je computer kunnen geven. Een goed voorbeeld hiervan vindt je op: Stefan Mayer, deze magnetic field sensor kijkt naar de hoek die je sensor maakt over de 3 dimensies en geeft dit als input aan je computer. Het probleem alleen is dat deze sensor 500 euro kost.

Hebben jullie ideeën over wat voor sensors ik misschien beter zou kunnen gebruiken, hoe jullie zoiets zouden willen maken of waar je betere sensors vindt die hetzelfde kunnen?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Waarom wil je zelf zo'n invoerapparaat maken? Zeker tweedehands kan je een spaceball (zo heet zo'n apparaat) goedkoper krijgen dan die sensor los kost.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor een project op de TU waarbij we extra eigen functionaliteit, vorm en interactie eraan willen geven.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Alsnog de vraag; kan je dan niet van een gestripte / gesloopte oude spaceball uitgaan? Een goed(kop)e chip kan ik ook niet 1-2-3 vinden via google. Zowieso zou je er een kunnen slopen om te bekijken welke chip gebruikt wordt bij zo'n al geproduceerd geval.

[ Voor 28% gewijzigd door breinonline op 04-11-2004 14:21 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Een tilsensor zal ook een hoop goedmaken hoor.

Check dit eens: http://www.sillyho.com/inav/ , ook een project van de TU/e. Een 3D muis waarvan al een werkend prototype bestaat (ik heb het zelf in mijn handen gehad en gestest, best gaaf). Wellicht gemaakt door een bekende van je.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 14:20:
Een tilsensor zal ook een hoop goedmaken hoor.

Check dit eens: http://www.sillyho.com/inav/ , ook een project van de TU/e. Een 3D muis waarvan al een werkend prototype bestaat (ik heb het zelf in mijn handen gehad en gestest, best gaaf). Wellicht gemaakt door een bekende van je.
Wij zijn het vervolgproject daarvan :)!

Ik zal ns kijken naar die spaceball idd.
Pagina: 1