Toon posts:

Hoe kan ik mijn harddisk nog redden????

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yow peepz,

Ik heb een externe Maxtor 250gb waar ik allerlei backups heb staan, nu heb ik een nieuw moederbord in mijn doos geperst, en als ik nu dat ding weer aansluit staat er 1 partitie van 223gb unformatted!?! ik ben al uren aan het zoeken op google en allerlei forums, weet misschien iemand wat ik nog kan doen????

Tnx!!! _/-\o_

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Heb je nog wat meer info? Type aansluiting? Hoe geformatteerd?

Heb je hem nog op je oude MB geprobeerd?

Sign here against sigs

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-03 22:39

JvdM

<---->

in een andere computer hangen??

Verwijderd

Topicstarter
Het is een firewire schijf, ntfs geformateerd, en in een andere computer is het hetzelfde verhaal

Verwijderd

Topicstarter
oude mobo was dood, dus kan daar ook niet meer mee testen

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 11:46:
oude mobo was dood, dus kan daar ook niet meer mee testen
Schijf uitbouwen uit de externe drive, en dan een recovery programma draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door IvoB op 04-11-2004 11:48 ]

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:36
Misschien even een filerecovery programmaatje proberen?

Hallo

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-02 07:59

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Probeer dit eens.. Wat er met je machine aan de hand is weet ik niet, maar misschien kun je het hier mee terugkrijgen. Het is niet gratis, maar heeft mij al ettelijke malen gered.

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Zou het daar aan kunnen liggen?? lijkt me niet echt waarschijnlijk, weet er niet iemand een goede recovery tool, want heb gevoel dat de FAT ff gerechecked moet worden

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Staan er in OM FAQ / Beleid: data recovery geen nuttige tips?

Ik heb ook altijd ruzie met externe 'schijven' (kaartlezer) op mijn laptop, mijn W98 computer (en vooral de PDA) zegt dat alles goed is, de laptop vind dat er geformatteerd moet worden.

Ik zou geen oplossing weten, als het USB was geweest had ik geadviseerd om er een hub tussen te hangen, daardoor werkt mijn kaartlezer wel, maar voor firewire weet ik het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 04-11-2004 11:50 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

IvoB schreef op 04 november 2004 @ 11:47:
[...]

zelfde model kopen, of met dezelfe SATA chip...
altijd dat KOPEN hier,

Het lijkt me iig geen hardware probleem als een partitie wegvalt; check je partitietabel na of gooi er een recoverytool overheen.

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 14:49
Kijk hier eens:

http://www.winternals.com...commander2002.asp?pid=erd

Ideaal in situaties zoals jij die beschrijft

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu het proggie van Marlibica aant draaien, die vind wel allemaal files en directories, alleen duurt dat nog 3,5 uur :D wachten we ff af,

tnx voor de rappe reacties!!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :) Dit is een forum voor de gevorderde computergebruiker, dat minimaal over inzet, inzicht en researchvermogen beschikt. Dat zie ik helaas geen van allen bij jou terug. Je had bijvoorbeeld eenvoudigweg in de FAQ van dit subforum kunnen kijken: OM FAQ / Beleid. In het stukje onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" had je gelijk al een hoop informatie en antwoorden gevonden, waarmee je het probleem helemaal zelf had kunnen oplossen :)

Aangezien je hier relatief nieuw bent en al gelijk de plank misslaat qua het gebruik van GoT, heb ik de indruk dat je de [faq]registratievoorwaarden[/] achteloos hebt weggeklikt zonder deze serieus te nemen. Ik zou zeggen, klik terug naar de registratievoorwaarden en neem deze alsnog aandachtig en serieus door. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten. Dat zal alleen maar leiden tot een prettiger surfen op het forum :)

Trouwens: een overdaad aan vraagtekens en uitroeptekens zijn echt niet nodig. Eentje is genoeg. Anders kom je nogal storend over en wek je hiermee irritatie op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.