Toon posts:

[Linux] Werkende Windows Mail Server onder WINE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het probleem om een mailserver op mijn (linu)xbox draaiende te krijgen. Ik heb al tig tutorials gevolgd om een mailserver te laten draaien onder linux (qmail, postfix, squirelmail, vpopmail, sendmail ed.). Maar het lukt me gewoon niet om een mail systeem werkend te krijgen.

Telkens dan werkt of het versturen alleen, maar dan kan ik niet verzenden of anders om.

Nu heb ik wel WINE goed werken op mijn server. En ik heb al een aantal mail servers geprobeerd om mail werkend te krijgen. tot nu toe, ook zonder bevredigend resultaat
De volgende (windows) mail servers heb ik geprobeerd:
Archusmail server
Mercury
Mdaemon (versie 7 en versie 3.5.1)
Winmail (3.8)

Heeft iemand tips voor een mailserver met GUI die werkt icm WINE in Linux?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb werkelijk geen idee welke mailserver werkt, maar wat ik mis in je verhaal /waarom/ al die opties die je noemt niet werken. Voor elke MTA die je noemt zijn talloze howtos te vinden. Ook vertel je niet waarom de windows-mailservers niet werkten.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom probeer je niet een Linux mail server te installeren dan? Als je KDE of Gnome hebt geïnstalleerd kan je die denk ik zo installeren en configureren...

En anders kan je nog gebruik maken van Webmin... :)
Is dan wel een soort van GUI... :) Beetje basic, maar meer is ook niet nodig dacht ik zo...

• TheVMaster
  • Laatst online: 22:41

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm..ik snap ook niet overigens waarom je MDaemon niet aan de praat krijgt :) Heb hier geen problems :p

Maar goed..zoek eens howto's zou ik zeggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
blaataaps schreef op 04 november 2004 @ 11:44:
Ik heb werkelijk geen idee welke mailserver werkt, maar wat ik mis in je verhaal /waarom/ al die opties die je noemt niet werken. Voor elke MTA die je noemt zijn talloze howtos te vinden. Ook vertel je niet waarom de windows-mailservers niet werkten.
Ik heb een variant van gentoo draaien, Gentoox, hiervoor(voor gentoo) heb ik heb hoop tutorials gevonden. Maar zonder resultaat. De windows mail servers werkten niet omdat:

Mdeamon: hij blijft hangen bij het ophalen van een mail. In bijvoorbeeld outlook.(ik denk dat hij problemen heeft bij het openen van een bestand)
Mercury: mailserver start wel, maar is onbereikbaar op de ingestelde poorten
Archusmail: Installeerd geeneens
Winmail: Neemt mijn domain settings niet over. En stuurt daarom mail met externe ip adres: postmaster@123.213.231.132). Plus de meegeleverde apache webserver blijft opstarten..
GJ-tje schreef op 04 november 2004 @ 11:50:
Waarom probeer je niet een Linux mail server te installeren dan? Als je KDE of Gnome hebt geïnstalleerd kan je die denk ik zo installeren en configureren...

En anders kan je nog gebruik maken van Webmin... :)
Is dan wel een soort van GUI... :) Beetje basic, maar meer is ook niet nodig dacht ik zo...
Webmin heb ik al draaiende, en daar maak ik ook handig gebruik van. Maar het doet niets anders als de instellingen in een webpage laten zien, die ik ook in de config file kan wijzigen. En daar zal het probleem liggen, ik moet me denk ik gaan verdiepen hoe ik die instellingen voor mijn config kan laten werken.
TheVisionMaster schreef op 04 november 2004 @ 11:53:
Hmm..ik snap ook niet overigens waarom je MDaemon niet aan de praat krijgt :) Heb hier geen problems :p

Maar goed..zoek eens howto's zou ik zeggen ;)
Welke versie van Mdeamon heb jij draaiende? Misschien dat het daar aan ligt.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
misschien een stomme vraag, maar als blijkt dat het hier aan ligt ben je blij dat ik 'm nu stel :) :
Weet je ZEKER dat je poort 25 open hebt staan, en dat dat van buitenaf ook te bereiken is? Bij welke provider zit je? werkt je MTA uitsluitend op je LAN of moet het ook van buitenaf werken?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op 04 november 2004 @ 12:20:
misschien een stomme vraag, maar als blijkt dat het hier aan ligt ben je blij dat ik 'm nu stel :) :
Weet je ZEKER dat je poort 25 open hebt staan, en dat dat van buitenaf ook te bereiken is? Bij welke provider zit je? werkt je MTA uitsluitend op je LAN of moet het ook van buitenaf werken?
Zelfs lokaal kon ik (icm wine) mercury niet bereiken. Bij qmail in linux kon ik wel inloggen(zowel smtp als pop3). Maar ik kreeg geen mail in de mailbox. ik kon wel mail versturen met qmail(qmailinject) onder linux. En dan kwam ook aan. Maar niet in de (pop)mailboxen op de server.

• blaataaps
  • Niet online
En qmail maakte de mail gewoon kwijt, of die logde ook iets over gelukte dan wel mislukte dingen?

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13
Ligt het misschien aan het feit dat je het op een Xbox draait? (begrijp ik goed toch?)

En waarom zou je een mailserver willen op een Xbox?

Ik denk dat je eerst je basis kennis van linux moet opkrikken voor dat je verder moet gaan.

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 11:39:
Ik zit met het probleem om een mailserver op mijn (linu)xbox draaiende te krijgen. Ik heb al tig tutorials gevolgd om een mailserver te laten draaien onder linux (qmail, postfix, squirelmail, vpopmail, sendmail ed.). Maar het lukt me gewoon niet om een mail systeem werkend te krijgen.

Telkens dan werkt of het versturen alleen, maar dan kan ik niet verzenden of anders om.
Eigenlijk wil je webmin op je Linux-doos installeren. Daarmee kan je je Linux maildaemon makkelijk beheren. Even downloaden en installeren en hoppekee. Met je browser je Linux-bak (inclusief services) beheren.

edit: dom, heeft hij al geinstalleerd.

Basiscursusje Linux dan maar...

[ Voor 7% gewijzigd door robkds op 04-11-2004 13:16 ]

Goed man!

Verwijderd

Topicstarter
fastbal schreef op 04 november 2004 @ 13:03:
Ligt het misschien aan het feit dat je het op een Xbox draait? (begrijp ik goed toch?)

En waarom zou je een mailserver willen op een Xbox?

Ik denk dat je eerst je basis kennis van linux moet opkrikken voor dat je verder moet gaan.
Het klopt dat het op de xbox draait. Behalve 64 mb werkgeheugen zou dit geen probleem moeten zijn. Mysql, Apache server met php, MMS server, Squid proxy server werken allemaal. Het versturen van mail heeft ook gewerkt alleen ik krijg pop mail niet aan de praat. Het zal waarschijnlijk wel een of ander puntje of komma'tje zijn dat verkeerd staat. Maar doordat ik het niet aan de praat greeg ,raakte ik geinteresseerd in andere mogelijkheden zoals een windows mail programma onder linux.

Voordat ik alles had overgeheveld naar mijn linux doos, draaide er een webserver, en mailserver(archosmail) en mms server onder windows. Deze deden het altijd. en alles was heel makkelijk in te stellen(zeg maar ala webmin). Ik hoopte dat met wine en een windows mailserver, het beheren van de mailserver even makkelijk zou zijn als onder windows. De mailserver draait nu nog steeds onder windows, aangezien deze bak nogal vaak herstrart moet worden, wil ik al mijn servers op een servertje hebben. Tot nu toe bevalt een xbox prima als server!

Als je alles hebt draaien behalve het POP3 gedeelte, misschien is het boek: "pop3 onder linux voor dummies" wel een oplossing :)

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zit met het probleem om een mailserver op mijn (linu)xbox draaiende te krijgen. Ik heb al tig tutorials gevolgd om een mailserver te laten draaien onder linux (qmail, postfix, squirelmail, vpopmail, sendmail ed.). Maar het lukt me gewoon niet om een mail systeem werkend te krijgen.[...]
Heeft iemand tips voor een mailserver met GUI die werkt icm WINE in Linux?
Vaag verhaal. Tig manuals en nog steeds geen mailserver onder linux?
Maar dan weer wel WINE geinstalleerd hebben, wat mij als een veel ingewikkelder en groter pakket lijkt. :?

Jezus man, je moet niet zo snel de handdoek in de ring gooien, gewoon afmaken die linux config.

Ik ga je hier in ieder geval niet helpen met een mailserver met GUI onder wine (hoezo paard achter de wagen spannen 8)7)

Verwijderd

webmin al geprobeerd ? 'n GUI via webpagina om je Linux server te configureren. In den beginnen maakte ik hier ook nog wel eens misbruik van.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
qmail is makkelijk te installeren met de tutorial van www.qmailrocks.org

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Topicstarter
usr-local-dick schreef op 04 november 2004 @ 14:33:
[...]

Vaag verhaal. Tig manuals en nog steeds geen mailserver onder linux?
Maar dan weer wel WINE geinstalleerd hebben, wat mij als een veel ingewikkelder en groter pakket lijkt. :?

Jezus man, je moet niet zo snel de handdoek in de ring gooien, gewoon afmaken die linux config.

Ik ga je hier in ieder geval niet helpen met een mailserver met GUI onder wine (hoezo paard achter de wagen spannen 8)7)
Het zal me uiteindelijk zeker lukken, en net zoals met wine, zal het me ook wel lukken om een mail server te installeren. Ik was alleen benieuwd naar mail pakketten die in 1x werken onder linux. Dus Domain instellen, usertje aanmaken en gaan met die banaan. Dat zijn 3 invoervelden!, met windows kan het zo simpel Met alle mailservers die ik onder windows geinstalleerd heb, had ik geen tutorial nodig. Blijkbaar onder linux wel.

En omdat ik wine al draaiende heb, dacht ik: heej, als het zo simpel onder windows kan, dan kan het misschien via WINE ook wel zo simpel op linux. En misschien hebben tweakers hier ervaring mee. En hebben ze misschien tips over hoe en welke mailserver applicaties ik het beste met wine kan draaien(door eigen ervaringen ed.)

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik was alleen benieuwd naar mail pakketten die in 1x werken onder linux. Dus Domain instellen, usertje aanmaken en gaan met die banaan. Dat zijn 3 invoervelden!, met windows kan het zo simpel Met alle mailservers die ik onder windows geinstalleerd heb, had ik geen tutorial nodig. Blijkbaar onder linux wel.
Tsja 3 dingen invullen is wel erg weinig.
Voor de duidelijkheid. Als ik een cleane MTA installeer (postfix uit debian/backports), dan hoef ik in principe alleen in te stellen:

$mydestination
$mynetworks

Dan werkt het in principe al (nog wel users aanmaken maar OK).
Als je nog meer dingen wilt moet je meer instellen (cq de default waarden aanpassen).
Maar mijn werkende productie config behelst niet meer dan 20-30 regels code.
Dus echt heel ingewikkeld kan het niet zijn.

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

* active2 ligt dubbel van het lachen!

Een mailserver onder wine draaien... het moet niet gekker worden.

Advies:
Begin met een mailserver te pakken die jou aantrekkelijk lijkt. In mijn geval is dat postfix omdat er zoveel mogelijkheden inzitten. Af en toe zie je door de bomen het bos niet maar er staan veel goeie howto's op www.postfix.org om er wat leuks van te maken.

Je zegt dat je heel wat mailservers geprobeerd hebt. Maar wat heb je dan met die bepaalde mailservers geprobeerd. Kijk ik kan ook zeggen jah ik heb dat en dat en die mailserver geprobeerd weten jullie nog meer mailservers ??

Zo kan ik het ook en zo kan geen mens je natuurlijk helpen omdat voor iedereen de keuze van mailserver anders ligt.

En nee onder linux werkt alles nooit in 1x. Probeer de oorzaak te achterhalen van een probleem over het algemeen staat in mail.log en/of syslog wel wat de oorzaak is.

En als je die foutmelding die in mail.log en/of syslog staat dan in google stopt durf ik er 1 tegen 100 op te wedden dat het probleem bekend is en dat de oplossing op de eerste 10 hits van google staan ;)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 00:38
edit: weg ermee, stomme reactie

[ Voor 106% gewijzigd door Contagion op 04-11-2004 16:49 ]

Pagina: 1