Een hele goeie morgen,
Als ik mail verstuur naar sommige domeinen dan krijg ik eerst na een dag een delay:
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.
YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.
Delivery to the following recipients has been delayed.
xxxxx@hotmail.com
en dan een dag na de delay een delivery error
Your message did not reach some or all of the intended recipients.
Subject: RE: Hey thomas..
Sent: 28-10-2004 9:16
The following recipient(s) could not be reached:
pukjeroen leenderserne on 30-10-2004 9:40
Could not deliver the message in the time limit specified. Please retry or contact your administrator.
<voorbeeld.domein.com #4.4.7>
Nu heb ik dit met alle @MSN, @Hotmail en @Microsoft email adressen en zo heel af en toe een ander adres waar dit ook fout gaat.
Nou heb ik het e.e.a. aan logs doorgespit maar ik kan niet echt verschillen vinden als ik dit mailtje stuur via de exchange of via een imail mail server stuur. Imail gaat overigens wel altijd goed.
Zijn er misschien email adressen die je een mailtje kunt sturen en die deze automatisch dan terug sturen met de boodschap wat je fout hebt staan op je mailserver?
Trouwens dit gaat om een exchange 2003 server
Als ik mail verstuur naar sommige domeinen dan krijg ik eerst na een dag een delay:
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.
YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.
Delivery to the following recipients has been delayed.
xxxxx@hotmail.com
en dan een dag na de delay een delivery error
Your message did not reach some or all of the intended recipients.
Subject: RE: Hey thomas..
Sent: 28-10-2004 9:16
The following recipient(s) could not be reached:
pukjeroen leenderserne on 30-10-2004 9:40
Could not deliver the message in the time limit specified. Please retry or contact your administrator.
<voorbeeld.domein.com #4.4.7>
Nu heb ik dit met alle @MSN, @Hotmail en @Microsoft email adressen en zo heel af en toe een ander adres waar dit ook fout gaat.
Nou heb ik het e.e.a. aan logs doorgespit maar ik kan niet echt verschillen vinden als ik dit mailtje stuur via de exchange of via een imail mail server stuur. Imail gaat overigens wel altijd goed.
Zijn er misschien email adressen die je een mailtje kunt sturen en die deze automatisch dan terug sturen met de boodschap wat je fout hebt staan op je mailserver?
Trouwens dit gaat om een exchange 2003 server
[ Voor 3% gewijzigd door L0g0ff op 04-11-2004 11:29 ]