[XPe] Fujitsu scanner wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 15:09
Ik ben bezig met de installatie van een Fujitsu fi-4010CU scanner op een Wyse 9455XL Thin Client waar Windows XP embedded op draait.

Volgens de handleiding van Fujitsu installeer ik de TWAIN drivers, reboot de machine waarna ik de usb connector pas aansluit. Vervolgens begint XPe te installeren maar komt met de volgende foutmelding:

code:
1
2
3
An error occured during the installation of this device

The class installer has denied the request to install or upgrade this device.

Omdat het XPe is kan ik de WIA service niet starten (omdat deze optie simpelweg niet beschikbaar is). Niet dat ik die nodig heb, ik zal alleen TWAIN gebruiken voor een mapping naar de Remote Scan software. Ook kan ik de WHQL settings niet aanpassen want deze optie is ook niet beschikbaar in XPe.

Iemand een idee wat deze foutmelding precies inhoudt? Ik zie in Google dat het vooral voorkomt bij imaging devices, maar kan niet echt een oplossing vinden.

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:38
Is het een eigen build? Of een machine geleverd met XPe?

• Steenvoorde
PieterJ schreef op 04 november 2004 @ 11:24:
Is het een eigen build? Of een machine geleverd met XPe?
De machine is geleverd met een build pre-installed, deze heb ik aangepast (PC Anywhere erbij en update ICA client) en een nieuwe image voor gemaakt. De orginele Wyse image en mijn aangepast image geven allebei dezelfde foutmelding.

• PieterJ
Dan gok ik er op dat een dependency van een class installer niet aanwezig is.
Dit kan je zelf waarschijnlijk niet oplossen. Het zal een kwestie worden van zoek de verschillen tussen een Wyse 9455XL met XPe en een Wyse 9455XL met XP pro.

Misschien dat je in overleg met je leverancier iets kan doen.

[ Voor 1% gewijzigd door PieterJ op 04-11-2004 11:48 . Reden: oeps :x ]

• Steenvoorde
PieterJ schreef op 04 november 2004 @ 11:44:
Dan gok ik er op dat een dependency van een class installer niet aanwezig is.
Dit kan je zelf waarschijnlijk niet oplossen. Het zal een kwestie worden van zoek de verschillen tussen een Wyse 9455XL met XPe en een Wyse 9455XL met XP pro.

Misschien dat je in overleg met je leverancier iets kan doen.
Oké, thanks voor je hulp. Ik neem aan dat je het over de leverancier van de Thin Client hebt?

Ik zal het eerst ff bij de mannen van de Remote Scan software proberen. Niet hun probleem, maar zij hebben me deze scanner aangeraden voor de combinatie Wyse thin client & remote scan software.

• PieterJ
Steenvoorde schreef op 04 november 2004 @ 11:53:

Oké, thanks voor je hulp. Ik neem aan dat je het over de leverancier van de Thin Client hebt?
Ja.
Ik zal het eerst ff bij de mannen van de Remote Scan software proberen. Niet hun probleem, maar zij hebben me deze scanner aangeraden voor de combinatie Wyse thin client & remote scan software.
Succes.

• Steenvoorde
Joechei! Ik heb het gevonden! :P

Het bleek dat de sti.inf file ontbrak in mijn inf directory. Na het plaatsen van die inf file en het rebooten van de client kon ik de scanner zonder problemen installeren! :)

• PieterJ
Grappig. Dat scheelt dan weer. :)
Pagina: 1