Beste medetweakers.....
Ik geef het niet snel toe maar op het gebied van voedingen ben ik geloof ik nog echt een noob
. Wat betreft overklokken etc niet en daarom vroeg ik me af of er richtlijnen zijn waarmee je een voeding kunt beoordelen. Ik ben bezig met een CPU overklok en bij bepaalde FSB-snelheden klapt hij er uit met een BSOD. Om nu uit te sluiten dat het aan de voeding ligt leek het me nuttig om deze vraag te stellen:
Hoe moet ik de voltages interpreteren en wat zijn ondergrenzen en bovengrenzen waarbij je kunt zeggen dat een voeding niet levert wat hij hoort te leveren? Nogmaals ik heb de FAQ gelezen maar dat is niet echt Jip-en Janneke taal
:-)
Ik heb dus een Zalman 400 watt APS en de voltages met overklok naar 230 FSB op een ASUS K8N-E Deluxe zijn:
CPU Core: 1,65V (varieert tot 1,68)
Veld Waarde
+3.3 V 3.31 V
Veld Waarde
+5 V 5.03 V
Veld Waarde
+12 V 11.65 V
Graag hoor ik van jullie hoe ik deze waarden moet interpreteren en waar ik op moet letten op voedingsgebied bij het overklokken?
Ik geef het niet snel toe maar op het gebied van voedingen ben ik geloof ik nog echt een noob
Hoe moet ik de voltages interpreteren en wat zijn ondergrenzen en bovengrenzen waarbij je kunt zeggen dat een voeding niet levert wat hij hoort te leveren? Nogmaals ik heb de FAQ gelezen maar dat is niet echt Jip-en Janneke taal
Ik heb dus een Zalman 400 watt APS en de voltages met overklok naar 230 FSB op een ASUS K8N-E Deluxe zijn:
CPU Core: 1,65V (varieert tot 1,68)
Veld Waarde
+3.3 V 3.31 V
Veld Waarde
+5 V 5.03 V
Veld Waarde
+12 V 11.65 V
Graag hoor ik van jullie hoe ik deze waarden moet interpreteren en waar ik op moet letten op voedingsgebied bij het overklokken?