Toon posts:

Canon Pixma iP8500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude printer van HP. Dit is een Deskjet 850C.
Als zwart/wit printer was het goed en als kleurenprinter ging het wel.

Nu was ik laatst weer op fotopapier aan het afdrukken en wat valt dat tegen. Dus heb ik besloten een nieuwe printer aan te schaffen.

Ik zat te denken aan de Canon Pixma iP8500. Heeft iemand hier ervaring mee?
En met hun 8 separate tank systeem.
Misschien zijn er ook nog wel andere alternatieven?

Je hebt printer met 5, 6, 7, 8. separate tanks. Waar ligt het voordeel hiervan in?

Bedankt alvast.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 11:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand hier ervaring mee?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb hem alleen in werking gezien op een demonstratie. De prints zien er heel mooi uit. Voordeel van de extra cartridges: een beter verloop in de (met name) roodtinten en een extra groen voor mooier groen. Er zit ook een nadeel aan; deze cartridges zijn nog lang geen gemeengoed en dus lastig te krijgen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Hoi,

Ik heb net een pixma ip4000 (3 tanks + 1 zwart), een afdrukje laten maken op foto papier. 1 woord subliem echt super goeie kwaliteit het zijn gewoon foto's wat er uit komen het verschil tussen een echt foto en een printje zie je niet. Software werkt perfect en het design is ook een genot voor de ogen.

Kortom, je zal er geen spijt van krijgen bij het kopen van een pixma, wat betreft de 8 tanks kan ik je niets vertellen. Denk dat ie wat efficienter met de inkt omgaat oid.

Gr. geert

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 14:30

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb geen eigen ervaringen met deze printer, maar ik ben ook wel benieuwd naar hoe foto's van deze printer er in de praktijk uit zien. Er is hier wel een uitgebreide review te vinden, wellicht interessant om eens te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jasjenl en andere. Heb de review van deze en andere printers gelezen. Dat maakt de keuze natuurlijk weer moeilijker.

Ik ben namelijk ook nog aan het twijfelen over de Canon i9950. Deze komt er ook zeer goed uit en is een A3 printer. Wel is de prijs nog aan de hoge kant.

Voorlopig ben ik er nog niet uit!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 14:30

jasjenl

Liab A Tymo

Even een topic kick: je kunt nu bij Canon op deze site een proef afdruk op één van de Canon printers laten maken van een door jezelf te uploaden foto. Ik heb hier via die site van de week een afdruk op een Pixma iP8500 laten maken en ik moet zeggen: het valt me niet tegen. Kleuren zijn mooi, alhoewel niet helemaal hetzelfde als wanneer ik ze bij Agfanet (mijn favoriete afdrukcentrale) laat afdrukken, maar dat is met wat calibratie vast te corrigeren. Scherpte was ook goed, niet overscherpt of onscherp. Op het eerste gezicht is de afdruk bijna niet van een echte foto te onderscheiden, alleen als je iets kritischer kijkt zie je toch wel dat het uit een inkjet printer komt en niet een echte foto is. Maar toch, ik heb tot nog toe nog nooit een inkjet afdruk gezien die zo'n goede kwaliteit had als deze iP8500 afdruk. Een volwaardig alternatief voor echte foto's vind ik het nog steeds niet, maar het verschil wordt wel steeds kleiner. Alleen de prijs per afdruk zal vast nog wel (veel) hoger zijn.

Verwijderd

Onderstaand bericht is niet helemaal juist, de pixma 4000 beschikt namelijk over 5 inkttanks, namelijk 3x kleur en 2x zwart voor extra diep zwart in foto's. Ik heb deze printer zelf ook en de kwaliteit is echt super. Hiervoor heb ik 2 epsons gehad (600 en 680) en ik wil nooit meer terug.
Vooral dubbelzijdig en cd/dvd printen is ideaal.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2004 @ 09:55:
Hoi,

Ik heb net een pixma ip4000 (3 tanks + 1 zwart), een afdrukje laten maken op foto papier. 1 woord subliem echt super goeie kwaliteit het zijn gewoon foto's wat er uit komen het verschil tussen een echt foto en een printje zie je niet. Software werkt perfect en het design is ook een genot voor de ogen.

Kortom, je zal er geen spijt van krijgen bij het kopen van een pixma, wat betreft de 8 tanks kan ik je niets vertellen. Denk dat ie wat efficienter met de inkt omgaat oid.

Gr. geert
Pagina: 1