Toon posts:

Laserjet 2550N bruikbaar met win95?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zijn van plan om een nieuwe kleurenprinter aan te gaan schaffen. Aangezien de eisen niet zo heel erg hoog liggen en het print-volume ook niet, viel ons oog op de HP Color Laserjet 2550N. Dit apparaat kan alles waarvoor we hem willen gaan gebruiken. Tot zover geen probleem.

Er moet echter ook vanaf een PC met Windows 95 erop geprint gaan worden op het apparaat en zoals verwacht geeft HP geen ondersteuning voor Windows 95 op de 2550N. De printer wordt geïnstalleerd en gedeeld op een Windows 2000 server.

Heeft iemand ervaringen met deze printer onder Windows 95? Gaat dit goed werken? Het zou jammer zijn, als we door het gebruik van Windows 95 een duurdere printer moeten gaan zoeken aangezien de situatie met Windows 95 nog maar erg kort zal blijven bestaan.

(We hebben hier een HP-only printbeleid waarvan niet afgestapt wordt. Aan suggesties voor een printer van een ander merk heb ik dus niets.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 10:27 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Tja, als je http://www.paradigit.nl/pdf/10007250v.pdf er op nakijkt wordt deze printer niet ondersteunt in een Windows 95 omgeving.

In jouw situatie zou ik voortijdig Windows 95 afschaffen.
No offense, maar wie gebruikt er nu nog Windows 95?

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Topicstarter
Snowwie schreef op 04 november 2004 @ 12:16:
Tja, als je http://www.paradigit.nl/pdf/10007250v.pdf er op nakijkt wordt deze printer niet ondersteunt in een Windows 95 omgeving.

In jouw situatie zou ik voortijdig Windows 95 afschaffen.
No offense, maar wie gebruikt er nu nog Windows 95?
Dat er geen ondersteuning is bij gebruik van Windows 95 is logisch. Dat wil echter niet zeggen dat het niet werkt. Ik zoek dus eigenlijk praktijk-ervaringen.

Voortijdig Windows 95 afschaffen lijkt me niet echt handig, aangezien we hier nog zo'n 100 gestandaardiseerde werkplekken hebben met Windows 95 erop. De aan te schaffen printer moet dus gewoon in onze oude situatie in te passen zijn. We zijn bezig met een migratie-traject naar Citrix. De PC's gaan er bijna allemaal uit en worden vervangen door Thin Clients.

Er zijn trouwens nog genoeg instellingen die nog gebruik maken van Windows 95. Het worden er steeds minder natuurlijk, maar zo vreemd is dat niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 12:36 ]

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Download de printerdriver voor win98 en kijk of je die kunt installeren, als je geen foutmelding krijgt zal de printerdriver werken en daarmee ook de printer.

Alle hp printers kunnen volgens mij overweg met een standaard PCL printdriver, printjes zul je dus zowiezo te voorschijn moeten krijgen (al hoeft dit niet een goede kwaliteit te zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Roland73 schreef op 04 november 2004 @ 12:35:
Download de printerdriver voor win98 en kijk of je die kunt installeren, als je geen foutmelding krijgt zal de printerdriver werken en daarmee ook de printer.

Alle hp printers kunnen volgens mij overweg met een standaard PCL printdriver, printjes zul je dus zowiezo te voorschijn moeten krijgen (al hoeft dit niet een goede kwaliteit te zijn)
De 2550N kan overweg met PCL6 en PS level 3. Ik denk dus ook dat het wel zal gaan werken. Straks zal ik die driver eens installeren op een PC'tje hier ergens. Ik zal dan meteen even kijken of ik bijvoorbeeld een printje kan sturen naar een 4200N of een 2300N.

Maar toch, praktijk-ervaring blijft welkom!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:57

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als ze generic Postscript en PCL6 aan kunnen dan kun je echt zonder meer een generieke (of zelfs de meeste niet-generieke) PS of PCL6 driver gebruiken. Het enige wat je dan (mogelijk) mist zijn printerspecifieke zaken: papierlade keuze, output keuze, finishers, dat soort zaken.
Dat hebben we bij Oce een tijdje ook gedaan, kijken welke PS printerdriver het beste resultaat gaf. Bleek ook nog een Xerox driver te zijn 8)7

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1