[asp.net/vs.net] Debugger negeert breakpoints

Pagina: 1
Acties:

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Topicstarter
Ik heb een webapplicatie gemaakt, en nu wil ik de debugger gaan gebruiken.
Echter, als ik de debugger start, negeert hij het breakpoint dat ik gezet heb. Ik krijg geen errors hierbij.
Voor zover ik weet, zijn de debuginstellingen correct:
- debugging staat aan in web.config
- de solution staat in Debug mode
- ASP.NET debugging staat op true in de project properties
- de user waarmee ik inlog op windows heeft debug-rechten

Hoe komt dit?

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
je build wel in debug mode?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En je weet zeker dat je uberhaupt wel in het breakpoint komt? Bijvoorbeeld als je een breakpoint zet op
Visual Basic .NET:
1
Response.Write("Test")

in de method, dan wordt deze wel weergegeven op het scherm, maar ook genegeerd als breakpoint?

En de build slaagt verder wel? Geen kleine fouten waardoor de build mislukt en je dus niet in debugging mode komt?

En als je de debugging mode opstart met F5, wordt er dan ook een nieuw scherm geopend? Heb je IE als standaard browser trouwens staan?

[ Voor 35% gewijzigd door gorgi_19 op 04-11-2004 10:23 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 14:04

OMX2000

By any means necessary...

P_de_B schreef op 04 november 2004 @ 10:19:
Dat zegt ie...

Volgende mappen leeggooien

%Systemroot%\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\Temporary ASP.NET Files
\Documents and Settings\%username%\VSWebCache

Dan de bin directory leeggooien, en de boel opnieuw builden.

En iisreset uitvoeren...

[ Voor 4% gewijzigd door OMX2000 op 04-11-2004 10:26 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Topicstarter
P_de_B schreef op 04 november 2004 @ 10:19:
Ja :)
gorgi_19 schreef op 04 november 2004 @ 10:20:
En je weet zeker dat je uberhaupt wel in het breakpoint komt? Bijvoorbeeld als je een breakpoint zet op
Visual Basic .NET:
1
Response.Write("Test")

in de method, dan wordt deze wel weergegeven op het scherm, maar ook genegeerd als breakpoint?

En de build slaagt verder wel? Geen kleine fouten waardoor de build mislukt en je dus niet in debugging mode komt?

En als je de debugging mode opstart met F5, wordt er dan ook een nieuw scherm geopend? Heb je IE als standaard browser trouwens staan?
Een breakpoint zetten op Response.Write("Test") werkt niet, Test wordt wel weergegeven op het scherm.
De build slaagt zonder errors. Verder wordt er een nieuw scherm geopend, en IE staat als standaard browser.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Topicstarter
OMX2000 schreef op 04 november 2004 @ 10:26:
Dat zegt ie...

Volgende mappen leeggooien

%Systemroot%\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\Temporary ASP.NET Files
\Documents and Settings\%username%\VSWebCache

Dan de bin directory leeggooien, en de boel opnieuw builden.

En iisreset uitvoeren...
Dit alles heeft geen effect.

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

wat probeer je te debuggen? pikt hij geen 1 breakpoint? ook niet op plaatsen waarvan je zeker weet dat hij er komt?
ik heb nl. wel eens problemen gehad in het begin met postbacks, dat ik breakpoints zette op punten die gewoon niet aan de orde kwamen.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Topicstarter
6K schreef op 04 november 2004 @ 10:38:
wat probeer je te debuggen? pikt hij geen 1 breakpoint? ook niet op plaatsen waarvan je zeker weet dat hij er komt?
ik heb nl. wel eens problemen gehad in het begin met postbacks, dat ik breakpoints zette op punten die gewoon niet aan de orde kwamen.
Ik heb nu 1 breakpoint, op Response.Write("Test"). Dit verschijnt wel op het scherm. Derhalve weet ik zeker dat hij wel op die plaats komt.

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

en in je breakpoint window staan geen condities en Hit Count staat op always?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Topicstarter
Ja, uiteraard :P

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Komt er op je breakpoint ook een vraagteken te staan als je het project runt? Als er omstandigheden zijn waarom de breakpoint niet gebruikt wordt staat er een vraagteken in je breakpoint op het moment dat je je project runt. Als je dan je muis erover houdt geeft hij soms een hint waarom het breakpoint niet actief is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Topicstarter
Ja dat is een goede tip :)

Dan zie ik de volgende melding:

This breakpoint will not currently be hit. No symbols have been loaded for this document

Klopt het dat ik dan ergens een .pdb file mis? Ik kan er geen vinden in de bin folder van het project.

Ik heb het opgelost, door Generate Debugging Information aan te zetten in de project properties.

Bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 34% gewijzigd door Rickets op 04-11-2004 11:43 ]

Pagina: 1