Compaq NetFlex III nic-support, welke distro?

Pagina: 1
Acties:

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Heej all,

Zijn er distro's die uit zichzelf of met een makkelijke handeling support krijgen voor 'n Compaq NetFlex III nic? Ik wil m'n server overgooien naar Linux, en die kaart bleek niet gesupport te worden.
Ik ben enorm afgeknapt op SlackWare 7, die fouten gaf tijdens een kernel compile en daarna helemaal brak werd, die heb ik dus ook maar gauw weer gedelete :(.
Iemand suggestie voor 'n goeie distro waar zulke dingen in 1x goed gaan?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Zijn er distro's die uit zichzelf of met een makkelijke handeling support krijgen voor 'n Compaq NetFlex III nic? Ik wil m'n server overgooien naar Linux, en die kaart bleek niet gesupport te worden.
Ik weet zo niet uit mijn hoofd of die kaart gesupport wordt, maar jij zegt dat het niet zo is dus: nee. :)
Ik ben enorm afgeknapt op SlackWare 7, die fouten gaf tijdens een kernel compile en daarna helemaal brak werd, die heb ik dus ook maar gauw weer gedelete :(.
Het lijkt me _heel_ erg sterk dat fouten tijdens kernel compilen aan Slackware te wijten zijn(lees: volgens mij was het je eigen schuld :))...

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Als 't ie nie zegt hoe 't komt heb ik er nog weinig aan.
Bovendien zat alles in een menu'tje en heb ik geen experimental zooi aangezet, dus dan horen er geen fouten op te treden of nie soms :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Hangt er ook een beetje vanaf wat voor kernel gebruikt natuurlijk, de 2.4 serie is nog niet officieel uit! Bovendien kan je altijd nog met je oude kernel opstarten (als je die niet weggegooid hebt).

Over je netwerkkaart: Ik heb er zelf geen, maar probeer het eens met de tlan driver (voluit ThunderLAN)?

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Aan proberen heb ik helaas niks, 't is m'n server die ook voor de ICS zorgt, die nu op Windows 95 OSR 2.5 draait.
Ik kan daar geen gedoe op gebruiken, 't moet gewoon na maximaal een dag bruikbaar zijn. Maar ik krijg steeds meer het idee dat Linux daarvoor niet bruikbaar is.

Verwijderd

Ik heb zelf SUSE 6.0 gedraait. de Netflex NIC werkte goed incl. de FTP installatie.

HR

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Dan gaan we eens met Suse in zee, dankjewel :). En dat was ook 'n NetFlex III? Of weet je 't nummer niet helemaal zeker? ('t is de ingebouwde NIC in een DeskPro uit de 4000-serie, de 5116MMX om precies te zijn).

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

Draai hier ook Suse 7.0 dat gaat echt prima.
Heb het op mijn server Compaq ML330 P3 933 alles SCSI en alles custum compaq-chips.
Alles in een keer herkent en geconfig'ed :)
Echt een aanrader Suse.. :9

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Dat klinkt allemaal hoopgevend genoeg.
Iemand een leuke URL voor de ISO? :)

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
OK zocht met m'n neus hij stond wel op ftp.suse.com |:(.
Never mind dus, ben lekker aan 't downloaden I'll keep you posted :).

Verwijderd

Als SuSe die netwerk kaart ondersteund doen andere distro's dat ook(tenzij het eeen speciale kernel patch van suse is, wat absoluut niet waarschijnlijk is) Dus Slackware ook. Hardware support zit in de linux kernel NIET in de distro ofzow. <G>

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Vink, ik heb even de hardware compatibility list gecheckt van Suse en je hebt inderdaad gelijk, het is de module die je zei.
Maar goed, die zekerheid had ik even nodig :).

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Hardware compatibility list? Hmm, als je een probleem hebt met een netwerkkaart kan je beter de Ethernet-HOWTO erbij pakken. Daar staat onder andere dus in welke driver welke netwerkkaarten ondersteunt, en bij Compaq staat dat al die kaartjes dus met 1 driver werken.

Als je hem nog eens nodig hebt: alle howto's staan waarschijnlijk ergens op je harddisk onder /usr/doc, en anders op een willekeurige mirror van het Linux Documentation Project, bijvoorbeeld ldp.nl.uu.net
Pagina: 1