Ik ben bezig met een patroon file te maken, met hexadecimale cijfers erin. Die text-file ziet er als volgt uit :
Nu krijg ik het voor elkaar de waarden in te lezen naar een string. Het geeft dus de waarde 0xBF
Nu wil ik deze waarde converteren naar BYTE array zo dat je de waarde echt kunt gebruiken als hexadecimale getallen. Ik heb zitten kijken naar de verschillende conversie methodes maar kan de juiste niet vinden.
Wie kan me helpen.
Mocht het handiger zijn als de file er als volgt uit ziet :
Dan kan dat ook ik maak namelijk zelf de file aan.
Mijn eerste probeersel is:
Eerste de string naar een int converteren en dan van int naar een BYTE array.
Van string naar int kan met atoi deze functie zit in stdlib.h is dit een omweg of een goede oplossing
C++:
1
2
3
4
5
| 0xBF;0xBF;0xBF;0xBF;0xBF;0xBF;0xBF;0xBF; 0xA0;0xA0;0xA0;0xA0;0xA0;0xA0;0xA0;0xA0; 0x09;0x09;0x09;0x09;0x09;0x09;0x09;0x09; |
Nu krijg ik het voor elkaar de waarden in te lezen naar een string. Het geeft dus de waarde 0xBF
Nu wil ik deze waarde converteren naar BYTE array zo dat je de waarde echt kunt gebruiken als hexadecimale getallen. Ik heb zitten kijken naar de verschillende conversie methodes maar kan de juiste niet vinden.
Wie kan me helpen.
Mocht het handiger zijn als de file er als volgt uit ziet :
C++:
1
2
3
| BF;BF;BF;BF;BF;BF;BF;BF;BF;BF; A0;A0;A0;A0;A0;A0;A0;A0;A0;A0; etc |
Dan kan dat ook ik maak namelijk zelf de file aan.
Mijn eerste probeersel is:
Eerste de string naar een int converteren en dan van int naar een BYTE array.
Van string naar int kan met atoi deze functie zit in stdlib.h is dit een omweg of een goede oplossing
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 10:06 ]