MCE 2005 en aanschaf ATI all in wonder?

Pagina: 1
Acties:

• TheSaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:31
Ik ben van plan een ATI all in wonder 9800SE te kopen om te gebruiken in combinatie met XP Media Center 2005.

Ik ben me bewust van de problemen die sommigen hebben met het aan de praat krijgen van een AIW onder MCE, maar wat ik me nu echt afvraag is dit:

- Kan je de afstandbediening die je bij een AIW krijgt, gebruiken als remote voor MCE 2005?
- Is de AIW door zijn software encoding (in tegenstelling tot de hardware encoders op bv een Hauppage kaart) echt minder geschikt om te gebruiken voor MCE 2005? Het systeem draait dan op AMD 64 3200+ processor met 1GB geheugen.

Silly hacker, root is for Administrators!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:43

Shuriken

Life is all about priorities

Afstand bediening zou d.m.v. bv. Girder werkend kunnen krijgen.

AIW is inderdaad software encoding. Wat ik ervan gelezen heb is dat je persee een processor met Hyperthreading moet gebruiken. Maar ik zou nog even op bv. www.thegreenbutton.com kijken. Daar zijn genoeg ervaringen te vinden ook m.b.t. hoe het werkt.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• TheSaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:31
Ok dus je zegt dat de remote met Girder software zou kunnen werken. Thnx

Wat ik bedoel met de tweede vraag is eigenlijk: Heeft iemand problemen met een AIW omdat er software encoding wordt gebruikt ipb hardware encoding. En dan met name met op het gebied van performance (trekt je pc het wel) en kwaliteit (geen korrelig/blokkerig beeld)

Silly hacker, root is for Administrators!