Toon posts:

Geforce 6800 3Dmark scores gehalveerd met zelfde systeem :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren ben ik even gaan kijken naar mijn 3DMark2003 en 3DMark2005 scores.
Tot mijn verbazing waren de scores veel minder dan een maand geleden met precies hetzelfde systeem. Ik heb alleen een andere veel betere voeding (CoolerMaster Real Power 450 Watt) geplaatst.

Ik heb het volgende probleem :

Mijn 3DMark scores (3DMark01, 03, 05) zijn bij het videokaart gedeelte
de helft minder geworden. Bijvoorbeeld bij Fillrate (Multi-text) haal ik nu 1910 terwijl ik de hele tijd 3800 haalde. Heel raar, alles scores zijn de helft minder geworden behalve de CPU scores.

Weet iemand waar dit aan kan liggen ? Ik heb ook al alles in de bios nagekeken.
Kan het zijn dat de voedingkabel er niet goed in zit, zodat de videokaart maar op de halve snelheid draait ?

:(

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:34
Windows.. Drivers..

Een computer gaat niet sneller of trager lopen van een 'nieuwe voeding'

UNOX: The worst operating system

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
kan wel komen doordat je nieuwe vvoeding wat brak is. Maarja, dan nog is het vaag, zet je oude voeding weer effe terug en test dan nog eens? Dan weet je tenminste zeker dat het aan die nieuwe ligt.

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:37
Misschien staan de instellingen van de kaart verkeerd? Dat bijv de kwaliteit op zijn hoogst staat, zodat FSAA e.d. allemaal aan staat

Je kunt ook natuurlijk de drivers ff helemaal verwijderen en vervolgens opnieuw installeren.

Ben benieuwd, Suc6

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is zeker niet brak en aan de drivers ligt het ook niet. Na een stroomstoring van vorige week is mijn oude voeding kapot gegaan. Dus ik moest een nieuwe kopen, heb gelijk dan ook een hele goede voeding gekocht (had eerst qtec meuk) Kan het ook aan de stroomstoring hebben gelegen dan, dat er iets kapot is gegaan ??

Verwijderd

Je CPU is niet de snelste, als het die in je sig is, die kan het afknijpen, maar moet zeker niet voor performanceloss zorgen.

Probeer het eerst eens met andere drivers/dezelfde opnieuw.

Voeding nameten met multimeter, en 100% zeker zijn dat je GraKa goed aangesloten zit is ook belangrijk. Probeer, voor de vergelijking, eens te starten zonder de extra spanning erop.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 09:57:
Je CPU is niet de snelste, als het die in je sig is, die kan het afknijpen, maar moet zeker niet voor performanceloss zorgen.

Probeer het eerst eens met andere drivers/dezelfde opnieuw.

Voeding nameten met multimeter, en 100% zeker zijn dat je GraKa goed aangesloten zit is ook belangrijk. Probeer, voor de vergelijking, eens te starten zonder de extra spanning erop.
De sig die mijn berichten staat klopt allang niet meer :) Ik heb nu een AMD 64 3200+ 1024 mb geheugen, dus de CPU zal de boel niet afknijpen.

Ik heb mijn PC al geformateerd en daarna dezelfde drivers geinstalleerd van de periode dat de scores wel goed waren. Dus de drivers zijn oke lijkt me.
Kan het zijn dat door de stroomstoring (waarmee mijn voeding naar de klote is gegaan) iets van mijn videokaart kapot is gegaan ?

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 15:17
opvallend dat hij het ook over 3d mark 2005 scores heeft, aangezien een geforce4 serie die benchmark niet kan draaien :Y)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 21:24
Airdack schreef op 04 november 2004 @ 10:03:
opvallend dat hij het ook over 3d mark 2005 scores heeft, aangezien een geforce4 serie die benchmark niet kan draaien :Y)
Topic: Geforce 6800 3Dmark scores gehalveerd met zelfde systeem 8)7 8)7 :?
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 10:01:
[...]

De sig die mijn berichten staat klopt allang niet meer :) Ik heb nu een AMD 64 3200+ 1024 mb geheugen, dus de CPU zal de boel niet afknijpen.
lezen is ook een vak :O

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Normaal krijg je toch een bericht dat je videokaart te weinig stroom heeft als dat het geval is ? Dat was bij mij 5900XT wel het geval.

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Post je V lijnen es ajb..Ben nl wel geinteresseerd in die voeding. Sorry voor het offtopic geblaat :+

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

Topicstarter
BvK P4 schreef op 04 november 2004 @ 11:33:
Post je V lijnen es ajb..Ben nl wel geinteresseerd in die voeding. Sorry voor het offtopic geblaat :+
Ik ben nu op mijn werk maar zal zodra ik thuis ben even de V-Lijnen doorsturen.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 19:33

Tachyon

pop the glock

De sig die mijn berichten staat klopt allang niet meer Ik heb nu een AMD 64 3200+ 1024 mb geheugen
Pas hem dan aan :?
Kleine moeite. Nu leidt het alleen maar tot verwarring...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 22:46
er was hier ook iemand op het forum die de molex in de videokaart verkeerd om had aangesloten :? de 12 V in de 5, en vice versa.

zijn kaart was ook gehalveerd, na omdraaien molex weer de normale prestaties.

zou een ff het topic zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
glaerox schreef op 04 november 2004 @ 11:50:
er was hier ook iemand op het forum die de molex in de videokaart verkeerd om had aangesloten :? de 12 V in de 5, en vice versa.

Dat zou misschien het geval kunnen zijn, ja. Maar een molexconnector kan er toch maar op een manier in ? Of heb ik het verkeerd. Krijg je dan geen bericht als hij verkeerd om zit, zoeits van te weinig stroom ofzo ?

Weet je trouwens zo de link naar dat topic ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 12:01 ]

• glaerox
ik en nu 15 minuten aan het zoeken maar kan hem zo niet vinden!

ik moet nu werken maar probeer het vanavond nog even...

suc6 er mee!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Heb je je agp mobochipsetdrivers wel geinst. na de format?

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
edward2 schreef op 04 november 2004 @ 13:01:
Heb je je agp mobochipsetdrivers wel geinst. na de format?
Jep, alle drivers zijn geinstalleerd.

Weet iemand dat de stroomstoring die mijn voeding naar de klote heeft geholpen de oorzaak kan zijn dat er iets met de videokaart is ?

Verwijderd

Topicstarter
glaerox schreef op 04 november 2004 @ 11:50:

Ben net thuis en heb de molex kabel omgedraaid 8)7 :D En hij werkt weer op volle snelheid :D :D :D

Iedereen thnx voor de reacties :)

• glaerox
ben blij dat ik je heb kunnen helpen en jij het weer doet!

gaat het zo makkelijk dan? bij een 6800 de molex omdraaien?

Verwijderd

Topicstarter
glaerox schreef op 04 november 2004 @ 21:10:
ben blij dat ik je heb kunnen helpen en jij het weer doet!

gaat het zo makkelijk dan? bij een 6800 de molex omdraaien?
Jep , kennelijk wel :) Bij een cdrom of hd e.d. kan de molex er maar op een manier in.

Verwijderd

Ik had dat ander topic afgelopen zondag gestart. Toen ik net jouw topic titel zag dacht ik al dat je hetzelfde gedaan had als ik. En nadat ik gelezen had dat je een nieuwe voeding in de pc had gedaan wist ik het zeker.

Het is natuurlijk dom om die stekker er fout op te doen, maar het gaat relatief makkelijk. Bij de harddisken lukt het niet, bij mijn XFX 6800LE met gemak!

Maar toch een fijn kaartje, nietwaar? Kan er gewoon tegen dat je hem fout aansluit.

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
djwaxxi666: zou je de volt lijnen misschien nog willen posten? :)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

Beste forumbezoekertjes.

Ik heb hetzelfde probleem, nou ja hetzelfde.

Ik heb deze pc specs.
Maar bij 3DMark05 trek ik net een score van 4.500 uit.

Ik denk dat dat wel hoger moet liggen omdat een kameraad van mij een 6800GT heeft en die haalt er ongeveer 9.000/10.000 uit.

Ik weet niet hoe dat komt, waar kan ik een document vinden waar in staat hoe je je videokaart het beste kan instellen?

De volgende spellen draait de kaart goed met de settings op het hoogst en met de resolutie op 1280*1024:
  • America's Army;
  • Battlefield 2;
  • Doom 3;
  • Far Cry
  • Half-Life 2;
  • Unreal Tournament 2004.
Ik heb hoop dat mijn videokaart niet kapot is, anders kan ik die terugsturen en wachten op een nieuwe.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:51:
Beste forumbezoekertjes.

Ik heb deze pc specs.

Ik denk dat dat wel hoger moet liggen omdat een kameraad van mij een 6800GT heeft en die haalt er ongeveer 9.000/10.000 uit.

Ik weet niet hoe dat komt, waar kan ik een document vinden waar in staat hoe je je videokaart het beste kan instellen?

De volgende spellen draait de kaart goed met de settings op het hoogst en met de resolutie op 1280*1024:
  • America's Army;
  • Battlefield 2;
  • Doom 3;
  • Far Cry
  • Half-Life 2;
  • Unreal Tournament 2004.
Ik heb hoop dat mijn videokaart niet kapot is, anders kan ik die terugsturen en wachten op een nieuwe.
Je maat kan onmogelijk 9000 punten hebben in 3dmark05. Ik neem aan dat hij met 03 getest heeft.
Verder moet je kijken of je alle drivers hebt geinstalleerd, chipset drivers, format gedaan?
Je kaart zou namelijk wel wat hoger moeten scoren ~5000. :)

Verwijderd

Beste Metal.

U schreef:
Je maat kan onmogelijk 9000 punten hebben in 3dmark05. Ik neem aan dat hij met 03 getest heeft.
Verder moet je kijken of je alle drivers hebt geinstalleerd, chipset drivers, format gedaan?
Je kaart zou namelijk wel wat hoger moeten scoren ~5000.
Ik heb van alles de nieuwste drivers.

Dus het beste is dat ik mijn pc even volledig formateer en opnieuw installeer?

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-08 22:42

codeneos

[...]

Je had een gewone 6800, dus geen gt of ultra. Misschien had je op een bepaalde manier de extra pipe's geunlocked en daardoor had je een hogere score. Maar dan is het nog laag inderdaad 1900 punten.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:51:

Ik heb deze pc specs.

Je zou met alles default ongeveer 5500 moeten halen.

Er van uit gaande dat je drivers ok zijn 3 tips:
* 1. Koeling: Zorg ervoor dat je videokaart voldoende gekoeld word. Als hij te heet wordt klokt hij zichzelf lager (throtlle) en dat gaat ten koste van je score uiteraard.
* 2. Geheugen: 2GB schijnt geen positief effect te hebben op 3DMark05. Volgens mij was die met 512MB (of 1GB) het snelst. Verder heb je CL3 2T geheugen. Schaf dan liever 1GB geheugen aan dat met een lagere latency (liefst CL2) op 1T kan draaien.
* 3. Voeding: Je voeding doet 18A op z'n 12V lijn. Dat kan zeker met een 6800Ultra i.c.m. een snelle Athlon64 nogal krap zijn. Als je videokaart niet voldoende stroom krijgt klokt hij zichzelf ook lager. Een ATX12V v2.0 voeding (met 2 separate 12V lijnen) is misschien dus geen overbodige luxe.

Ik weet trouwens niet zeker hoeveel invloed je mobo heeft op de score, heb zelf alleen met een 6800GT@Ultra op nForce3 gespeeld tot nu toe, maar kan me niet voorstellen dat daar dramatisch verschil tussen zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Cheetah op 27-06-2005 10:32 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

Beste Codeneos.

U schreef:
Je had een gewone 6800, dus geen gt of ultra. Misschien had je op een bepaalde manier de extra pipe's geunlocked en daardoor had je een hogere score. Maar dan is het nog laag inderdaad 1900 punten.
Ik heb een Nvidia 6800 Ultra, als het goed is, zijn daar de pipelines allemaal al ingeschakeld.
Pagina: 1