Vernieuw het plaatje van de socket links boven eens

Pagina: 1
Acties:

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09-2025

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Lijkt het jullie niet eens een goed plan om het plaatje dat op de frontpage links boven te zien is een keer te vernieuwen. Het gaat hier om het volgende plaatje:

http://www.tweakers.net/g/if/1/socket.jpg

dit lijkt me toch een sterk verouderde socket. Tweakers wil juist overal bovenop zitten, en dus mag dit socket ook wel eens aangepast gaan worden naar een modern type. Of trap ik nu een open deur in.......

E.P.M. Linsen

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

In principe is het iets wat bij de lay-out van de T.net frontpage hoort, wat mij betrefd hoeft daar geen nieuw plaatje. Mensen komen nu op Tweakers, zien wat computeronderdelen en denken "Verrek, dit zou weleens over computers kunnen gaan".

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Nee niet veranderen. Dit plaatje is juist herkenbaar voor tweakers.net. Het hoort helemaal bij de layout. Beetje onzin om bij elk nieuw socket weer de layout aan te gaan passen.

Money for nothin' and your chicks for free

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En daarbij is het ook nog uit een dual systeempje gepakt (als dat al te zien is voor de gebruiker, met zo'n reclamebanner eroverheen). Het is volgens mij ook geen Socket 370, daar is het grid me wat te dicht voor.

Signatures zijn voor boomers.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het plaatje in de linkerbovenhoek is zelfs geëvolueerd sinds dat * Femme van de WOT-layout is overgestapt naar de volgende layout met in de linkerbovenhoek een videokaart. Vervolgens kwam de volgende layout en die had een socket op de plek waar de videokaart stond. De huidige layout heeft een prent van de sockets van een dual-processorsysteem.

Ik hoop dat je uit bovenstaand verhaal kan destilleren dat er dus niet zo vlot van plaatje wordt gewisseld omdat die bij de look-en-feel van de huidige layout hoort.

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Ik heb even gezocht. Maar met een goede high-res pic van de MSI K8T Master2-FAR zou je dit prima kunnen vervullen. Dit bord betreft een server bord met dual socket 940.

Ik kon zelf geen high res picture vinden, maar met een lage res pic heb ik gewoon ff schuin getrokken en geresized voor een beeld.

http://www.xs4all.nl/~pennlin/test.jpg

E.P.M. Linsen

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 21:40
Waar gaat het helemaal over het gaat om een layout. Het is toch een prachtige layout zo. Waarom zouden we een nieuwe socket neer moeten zetten. Moet je ook nog de discussie gaan voeren welke socket.

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Het gaat er volgens mij om dat die socket daar geen enkele informatieve waarde heeft, in tegenstelling tot de inhoud van de site. Het boeit dan ook niet als daar een ouwe socket voor een 486 staat, of een Socket 939-dingetje, het is een layout en die moet visueel aantrekkelijk zijn, niet informatief.

Ik heb wel eens eerder sites gezien die een dos-prompt (C:\>_) in zijn layout had, hetgene wat jij nu voorstelt is een beetje vergelijkbaar als voorstellen dat die sites hun prompt vervangen door een start-knop ;)
Het zou wel kunnen, maar het is totaal irrelevant

[ Voor 5% gewijzigd door Yoeri op 04-11-2004 09:25 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij is het trouwens een dual Xeon 603 die je ziet. Ook niet de minste (en zeker niet verouderd IMHO).

[edit]Zie ook de site van BalusC, en dan vooral het plaatje van de Perstonia B:
Afbeeldingslocatie: http://balusc.xs4all.nl/img/har/cpu/int/p4/Xeon-PrestoniaB-bottom.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Maasluip op 04-11-2004 09:47 ]

Signatures zijn voor boomers.

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Als ik het bestaande plaatje een beetje bewerk naar een dual socket 940 dan ziet ie er vind ik weer meer up-to-date uit.

http://www.xs4all.nl/~pennlin/test2.jpg

E.P.M. Linsen

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 16:20

Remy

I usually get 100% accuracy

elinsen schreef op 04 november 2004 @ 09:50:
Als ik het bestaande plaatje een beetje bewerk naar een dual socket 940 dan ziet ie er vind ik weer meer up-to-date uit.

http://www.xs4all.nl/~pennlin/test2.jpg
Dat plaatje op de frontpage is onderdeel van de layout, en dus de identiteit van T.net. Zoiets wordt niet zomaar veranderd: dat zal pas gebeuren als er een complete design-overhaul plaats zal vinden. Alleen omdat het een 'ouder' plaatje is gaat hij echt niet even vervangen worden ;)

LinkedIn
Instagram

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

elinsen schreef op 04 november 2004 @ 08:48:

dit lijkt me toch een sterk verouderde socket. .
He.. die discussie ken ik, was alllen een paar jaar terug: :P

leuk_he in "Optimalisatie FP JPG"
leuk_he schreef op 11 april 2002 @ 09:31:
Wordt het niet eens tijd de bitmap te vervangen door een meer up to date processorvoet?
:9

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Lekker belangrijk dit zeg. Socket 604 (kan ook het oudere 603 zijn, maar niemand ziet het verschil :P) wordt nog steeds gebruikt door de nieuwste Xeon-processors (Nocona) dus 'sterk verouderd' is gewoon kul. Ik moet zeggen dat het er zelfs mooier uitziet dan 940, door het gat in het midden is het visueel wat aantrekkelijker.

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter Tinus op 04-11-2004 12:24 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:10
Het maakt toch niet uit of het een verouderd socket is. Tweakers kunnen ook met oud spul leuke dingen doen. Bovendien is het plaatje duidelijk gerelateerd aan het onderwerp van de site. Niks aan veranderen dus.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is trouwens een So603 voor de Foster/Prestonia Xeon's met een FSB van 100MHz :) Rechtsonderin ontbreken twee pinnetjes, een juist herkenningspunt.

• Griffin
  • Laatst online: 03-03 14:23

Griffin

Is mythical

sorry dat ik het moet zeggen alleen ik vind het plaatje juist mooi.
Dat rode van die condesatoren (hoe je ook typt) komt terug in de site. (gedeeltelijk)
Ook is dat het plaatje van T.net en die moet je niet veranderen met een ander ' up-to-date' plaatje.

Ik zeg Houwe zo.
Pagina: 1